• AlexSthlm

ÄL feb och BIM mars -2017

Hoppar in här!

Finns en risk att vi inte får till nåt försök i februari men förhoppningsvis ska det gå. Äl blir ca 20/2 och bim ca 6/3.

Der blir femte försöket med första barnet :)

• AlexSthlm
    OrchidLily skrev 2017-02-09 16:11:32 följande:

Vad kul att vi är några stycken, eller kul och kul- men skönt att kunna följas åt.

Kör ni alla naturligt eller någon (f.u fritil9 som skrev det) som kör med stimulering?

Börjar med letrozol imorgon (på tredje dagen) och ska äta till tisdag och därefter VUL för att se att äggen växer på. Inget problem egentligen utan ÄL är inte regelbunden (iaf inte innan ;)

Vi kör utan stimulering men med insemination då vi är två tjejer :)
  • AlexSthlm
    mickipicki skrev 2017-02-10 20:51:11 följande:

Alexsthlm:

Jag är så nyfiken.

Kollar de med UL el blodprov när du har ÄL eller kör ni med stickor? Har man en chans (en insemination)? Tänker att om man har en chans så måste vill man ju vara bombsäker på att man har ÄL

Vi kör med äl-test, har gjort ul en cykel för att jag skulle ta en ägglossningsspruta vid det försöket men annars är det test som gäller. Men vi går privat, vet inte om det är annorlunda när man går genom landstinget. Ja, det är bara en insemination per äl så det gäller att pricka rätt, frysta spermier lever ju dessutom inte lika länge som färska. Vi har faktiskt börjat fundera på heminsemination istället just för att kunna försöka i alla fall två gånger per äl och med färska spermier (och för att det är sjukt dyrt att göra det på privat klinik).
  • AlexSthlm
    fritil9 skrev 2017-02-17 16:01:00 följande:

Å vad ledsen jag blir.. Vi kommer inte kunna göra en insemination denna månaden heller :( likförbannat så blir det positivt på äl-stickan en lördag denna månaden igen :'(

Fy, vad tråkigt! Risken finns ju att det blir lördagar varje månad ett tag om du (din tjej?) är väldigt regelbunden... Ni har inte funderat på andra vägar som heminsemination eller utomlands ex Danmark?
  • AlexSthlm
    fritil9 skrev 2017-02-18 10:37:50 följande:

Väldigt regelbunden. Vi har tänkt tanken men vill båda vara juridiska föräldrar direkt. De sa på kliniken att de ska hjälpa oss nästa gång om det blev en helgdag! Men nackdelen är att om vi ska stimulera måste vi åka en massa extra svängar långt och det tyckte inte de på kliniken att det var värt för oss. Och fertilitetsenheten på vårt sjukhus hjälper inte längre par under 25 år, vi blev ju avbrutna därifrån lagom när vi skulle hamnat på väntelistan, så vi kan inte åka dit för vul etc. :(

Okej, förstår att ni båda vill bli juridiska föräldrar på en gång, men öppettiderna är ju tyvärr nackdelen med svenska kliniker... Storkklinik som vi går hos har öppet alla dagar utom typ julafton. Hoppas det funkar bättre för er nästa gång!!

Vi har gjort vad vi kan för den här månaden, inseminerade igår så nu är det bara att hålla tummarna! Femte försöket men känner mig faktiskt ganska lugn, är nu överens med tanken på att det får ta den tid det tar och tillslut händer det :)
  • AlexSthlm
    FyrAAAA skrev 2017-02-23 20:47:01 följande:

Så är det säkert! Att äl "var när den skulle", får hoppas det Någon mer som hade äl i måndags ca?

Jag hade äl i måndags (antagligen), testade med äl-test och fick glad gubbe i söndags så då bör väl äl vara i måndags :) Har tyckt att dagarna har gått ganska snabbt hittills men nu börjar det kännas lite segt, hur känner du?
  • AlexSthlm

Här är det nog kört igen... bim idag eller imorgon och negativt test idag. Har känts som att mensen är påväg både igår och i förrgår men ingenting än, men nu antar jag att den dyker upp imorgon för annars hade väl testen visat nåt vid det här laget... blir så trött, var bara femte försöket men genom insemination i Danmark så det tär så mycket..

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017