• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Aviva

Hej jag hoppas de e ok att jag hoppar in här!

Kan vi inte fixa fb sida åt oss ?

Äl den 4/3 Bim den 18/3

Nu kör vi :D

PS använder någon glidmedel för att göra Det lättare för spermier ? Typ conceive plus eller preseed?

• Anonym (Symptom)

Hej folk! Någon mer som haft äl runt 14-16 februari och som har BIM runt den 2 mars? Har ni några symptom?

• Ebbajohannake
    Anonym (Symptom) skrev 2017-02-25 12:52:57 följande:

Hej folk! Någon mer som haft äl runt 14-16 februari och som har BIM runt den 2 mars? Har ni några symptom?

Jag har BIM 28/2. Jag har ömma bröst, illamående, molande känsla i nedre buken, trötthet, humörsvängningar, svettningar och andfåddhet. Hoppas så att jag är gravid!! Vad har du för symptom?
  • Isvattenis

[quote=77446226][quote-nick]Milou3 skrev 2017-02-25 12:32:32 följande:[/quote-nick]Ja det ser ut som ett väldigt positivt äl-test!

Sexa på! Det är inte försent.[/

Va fanken :P kanske de vi gjort fel vid tidigare månader att jag alltid trott att den här värken en vecka efter ÄL är nått annat :P har dock inget "bygga bro" sekret utan ljus ljus vit flytning . Aja. Sexar ikväll imorgon o måndag ifall att då ????

• Mojje16
    Anonym (Symptom) skrev 2017-02-25 12:52:57 följande:

Bim 1mars, har lite molvärk och humörsvängningar. Men det brukar jag alltid ha vid den här tiden. Känner inget i brösten, inget illamående osv. Tog ett gravtest igår, negativt.. så har inga förhoppningar.

Men det låter ju som du har massor med spännande symptom! Håller tummarna för dig :)
  • Nykär15
    Isvattenis skrev 2017-02-25 10:39:56 följande:

Lördags dilemma !

Hade ont i magen förra lördagen och jag skulle då enligt min app ha ÄL. Så vi låg på runt dom dagarna

Vaknar idag och har så ont i magen så jag knappt kan röra mig normal. Tog ett ÄL test som visade de här efter 2 min.

Har jag ÄL igen? Vi har inte haft sex Sen i måndags o vi har en son så de blir ju inte förens 8 ikväll.

Är de försent då?

Tog även ett gravtest för att bara kolla o de va ju negativt så klart.

Ibland släpper inte ägget och då kan kroppen göra ett nytt försök, det är inte försent ikväll. Är ju inom ett dygn från positivt som ägget släpper :)
  • efg
    Aviva skrev 2017-02-25 12:48:58 följande:

Hej jag hoppas de e ok att jag hoppar in här!

Kan vi inte fixa fb sida åt oss ?

Äl den 4/3 Bim den 18/3

Nu kör vi :D

PS använder någon glidmedel för att göra Det lättare för spermier ? Typ conceive plus eller preseed?

Använde preseed när jag försökte bli gravid första gången, nu använder vi conceive. Oftast skulle det inte gå för oss att ha sex utan så är tvungna att använda glidmedel, och då blir det något som inte stoppar spermierna såklart ;)
  • Aviva
    efg skrev 2017-02-25 13:48:47 följande:

Använde preseed när jag försökte bli gravid första gången, nu använder vi conceive. Oftast skulle det inte gå för oss att ha sex utan så är tvungna att använda glidmedel, och då blir det något som inte stoppar spermierna såklart ;)

Jag använde preseed förra gången o hade sex när jag fick smiley på CB äl test, blev gravid första gången!

Dotter , denna gång e Det conceive plus o jag vill ha en pojke , så tänker att man har sex vid smiley samt 2 dagar efter o en dag efter o.o , någon som har en pojke? När vid ägglossning hade ni sex ?
  • efg
    Aviva skrev 2017-02-25 13:53:22 följande:

Jag använde preseed förra gången o hade sex när jag fick smiley på CB äl test, blev gravid första gången!

Dotter , denna gång e Det conceive plus o jag vill ha en pojke , så tänker att man har sex vid smiley samt 2 dagar efter o en dag efter o.o , någon som har en pojke? När vid ägglossning hade ni sex ?

Fick en pojke och hade sex 5+6 äl 7 den månaden :) är typ omöjligt att styra vilket kön den ska bli men om man verkligen vill försöka få de ena eller andra så finns ju lite saker man kan testa. Vill du ha en kille så ska man ju tex inte alls ha sex förrän när äl sker eftersom de spermierna ska vara snabbare men överlever inte lika länge.
  • Isvattenis
    Nykär15 skrev 2017-02-25 13:37:17 följande:

Ibland släpper inte ägget och då kan kroppen göra ett nytt försök, det är inte försent ikväll. Är ju inom ett dygn från positivt som ägget släpper :)

Okej men då är de vara köra på :P
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017