• Aviva

ÄL feb och BIM mars -2017

Hej jag hoppas de e ok att jag hoppar in här!

Kan vi inte fixa fb sida åt oss ?

Äl den 4/3 Bim den 18/3

Nu kör vi :D

PS använder någon glidmedel för att göra Det lättare för spermier ? Typ conceive plus eller preseed?

• Aviva
    efg skrev 2017-02-25 13:48:47 följande:

Använde preseed när jag försökte bli gravid första gången, nu använder vi conceive. Oftast skulle det inte gå för oss att ha sex utan så är tvungna att använda glidmedel, och då blir det något som inte stoppar spermierna såklart ;)

Jag använde preseed förra gången o hade sex när jag fick smiley på CB äl test, blev gravid första gången!

Dotter , denna gång e Det conceive plus o jag vill ha en pojke , så tänker att man har sex vid smiley samt 2 dagar efter o en dag efter o.o , någon som har en pojke? När vid ägglossning hade ni sex ?
  • Aviva
    efg skrev 2017-02-25 14:28:33 följande:

Fick en pojke och hade sex 5+6 äl 7 den månaden :) är typ omöjligt att styra vilket kön den ska bli men om man verkligen vill försöka få de ena eller andra så finns ju lite saker man kan testa. Vill du ha en kille så ska man ju tex inte alls ha sex förrän när äl sker eftersom de spermierna ska vara snabbare men överlever inte lika länge.

Förlåt förstår inte vad du menar , du site hade sex 5+6 äl. Menar du 5,6 dagar efter ägglossning?
  • Aviva
    efg skrev 2017-02-25 15:59:25 följande:

Nej, månadens datum

5e och 6e hade jag sex och hade äl 7e, dvs hade jag inte sex den dagen äl troligtvis inträffade utan dagens innan

När du säger a
    efg skrev 2017-02-25 15:59:25 följande:

Nej, månadens datum

5e och 6e hade jag sex och hade äl 7e, dvs hade jag inte sex den dagen äl troligtvis inträffade utan dagens innan

När du menar att du hade ägglossning den 7 , menar du att du den 7 fick en smiley på CB eller på ägglossningstest?

O.O för Om du använde CB så visar den att ägglossning kommer ske Om 12-24-48 timmar. Så Om du haft sex 2 dagar innan positiv då kan det räknas som 3 , eller 5 dagar innan ägglossning
  • Aviva
    efg skrev 2017-02-25 16:44:20 följande:

Nej jag hade positivt på äl test kvällen 5e och morgonen 6e

Vilka ägglossningstest använder du förresten? Var Det CB eller stickor o.o , haha och tack för att du svarar <3
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017