• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milie
    Livethänder skrev 2017-02-26 18:51:06 följande:

Ja men precis! :)

Håller timmar och tår att den inte hoppar över en månad.

En annan fundering är ju när jag ska ta uppehåll med munkpepparn eftersom man eg ska göra det från ÄL och fram till bim. Hm

Ät några dagar till och kommer inga känningar så slutar du. Så skulle jag ha gjort. Jag testar också munkpeppar den här cykeln men jag började sent så det gjorde ingen skillnad. Kör från mens nästa cykel.
  • Milie

Det här med ägglossningssekret/fertila flytningar/äggvite/osv är ju himla intressant. Nu när jag uppmärksammat dem i två cykler så förstår jag inte hur jag missat dem förut då jag inte tänkte på det. Jag tycker det blivit så pass tydligt att jag tycker jag borde ha reagerat.

Aja.. Hade världens läge igår med fertila flytningar men småbarnslivet och vabruari kom ivägen. Idag har de så klart försvunnit. T r i s t.

• Livethänder
    Milie skrev 2017-02-26 19:09:54 följande:

Ät några dagar till och kommer inga känningar så slutar du. Så skulle jag ha gjort. Jag testar också munkpeppar den här cykeln men jag började sent så det gjorde ingen skillnad. Kör från mens nästa cykel.

Ja jag tänkte äta dom tills dagen efter fullt utslag på stickorna, men kommer inte utslag så stoppar jag nästa vecka och väntar in bim :)
  • Abbi321

Hoppar in här. Har bim 11-13 mars :) nyss slutat med p-piller så vet inte exakt hur lång min cykel är.

• Isvattenis
    Livethänder skrev 2017-02-26 19:34:34 följande:

Ja jag tänkte äta dom tills dagen efter fullt utslag på stickorna, men kommer inte utslag så stoppar jag nästa vecka och väntar in bim :)

Jag äter också mp men jag fick molvärk dag 9 och positivt på ÄL test så då slutade jag äta. Har efter de haft starkt utslag i typ 2 veckor på ÄL test. Men igår fick jag svin ont i magen i tog då ett nytt ÄL test som va svin starkt. Måste ha varit att kroppen inte fått iväg ägget som planerat. Men frågan är då hur lutelafasen blir för min BIM är om 7 dagar i min vanliga cykel på 34 dagar.

Då hinner väl ägget inte fästa om de nu släppt ogår :((
  • Anonym (förstaförsöket)

Nu är det kväll ÄL +9 och värken kring bäckenet har blivit värre. Nu känner jag även av ljumskarna, och inte bara svanken. Jag kan inte ta på mig strumpor och byxor som jag brukar (stående) utan måste sitta ner. Och min sköna, djupa soffa, är inte alls skön längre. Jag prövade att vila lite, men att ligga på rygg är svårt utan att det gör för ont i svanken. Fy sjutton alltså. Om jag inte får ett plus efter det här, så blir jag verkligen besviken. I så fall har jag fått nya hemska pms-besvär som jag aldrig haft förut. Tycker även att "mensvärken" blivit värre idag. Däremot inte så öm i brösten som jag brukar kunna vara före mens. 

• Mariiieee

Igår kväll hade jag som små stickningar i livmoder trakten och i kväll var det som om någon drog inifrån, lite svidande känsla. Skumt som tusan. Men nu väntar man ju med spänning på alla små signaler som kan tyda på graviditet Kroppen är en lurig mojäng B-)

• Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-02-26 19:58:47 följande:

Jag äter också mp men jag fick molvärk dag 9 och positivt på ÄL test så då slutade jag äta. Har efter de haft starkt utslag i typ 2 veckor på ÄL test. Men igår fick jag svin ont i magen i tog då ett nytt ÄL test som va svin starkt. Måste ha varit att kroppen inte fått iväg ägget som planerat. Men frågan är då hur lutelafasen blir för min BIM är om 7 dagar i min vanliga cykel på 34 dagar.

Om ägget släppte igår borde väl lutealfasen börja idag?
  • Livethänder
    Isvattenis skrev 2017-02-26 19:58:47 följande:

Aha, jadu det var ju intressant.

Kroppen är bra märklig måste jag säga.
  • Isvattenis
    Mimipig skrev 2017-02-26 21:48:34 följande:

Om ägget släppte igår borde väl lutealfasen börja idag?

Men de är ert jag inte fattar. Är de så alltså?

Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017