• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Nykär15
    Jilo skrev 2017-02-24 09:16:19 följande:

Min kropp lurar mig deluxe just nu tror jag. Herpesutslag (som jag i princip endast får vid graviditeter och botox), migränliknande huvudvärk (som jag inte haft på flera år, tack vare botoxen) och ordentliga känningar i livmoderstrakten. Men har bim den 6/3 så det är alldeles för tidigt för symptom så jag går nog inte riktigt på det här :)

Intressant, bara vänta och se om det visar sig vara en graviditet. En fråga bara, hur gör du med botoxen nu när ni planerar barn? Har med tagit mot migrän men blir lite rädd för att ta det så har inte gjort det på länge..men får det värre på vår/sommar av allt ljus så hade eg behövt göra det nu...
  • Emmie79
    Jilo skrev 2017-02-24 09:16:19 följande:

Min kropp lurar mig deluxe just nu tror jag. Herpesutslag (som jag i princip endast får vid graviditeter och botox), migränliknande huvudvärk (som jag inte haft på flera år, tack vare botoxen) och ordentliga känningar i livmoderstrakten. Men har bim den 6/3 så det är alldeles för tidigt för symptom så jag går nog inte riktigt på det här :)

Brukar du få huvudvärk när du är gravid (om du varit gravid tidigare)? Jag är på äl+5 idag och vaknade med superhuvudvärk, vet inte om det är ett symptom. Har också migrän och äter sumatriptan (det får man dock ej ta vid graviditet).

Jag har också bim 6 mars.
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-02-24 10:06:53 följande:

Intressant, bara vänta och se om det visar sig vara en graviditet. En fråga bara, hur gör du med botoxen nu när ni planerar barn? Har med tagit mot migrän men blir lite rädd för att ta det så har inte gjort det på länge..men får det värre på vår/sommar av allt ljus så hade eg behövt göra det nu...

Tog i december innan vi bestämde oss för att försöka, så jag klarar mig ett tag, men sedan vet jag inte. Tänker nog fylla på i sommar om ingen bebis har blivit för jag vet ju att våra chanser är små. Men OM det skulle bli något blir svårare, då får man ju vänta både graviditet och amning...
  • Jilo
    Emmie79 skrev 2017-02-24 10:18:06 följande:

Brukar du få huvudvärk när du är gravid (om du varit gravid tidigare)? Jag är på äl+5 idag och vaknade med superhuvudvärk, vet inte om det är ett symptom. Har också migrän och äter sumatriptan (det får man dock ej ta vid graviditet).

Jag har också bim 6 mars.

Kul att du också har bim 6 mars, vi verkar vara flera här i tråden!

Jag har varit gravid fyra gånger och alltid haft värre med min huvudvärk i början, men kommer dock inte ihåg om det började så här tidigt. Det var så länge sedan nu...

Får man inte äta sumatriptan? Det enda som funkar hyfsat ju :(
  • Nykär15
    Jilo skrev 2017-02-24 10:34:36 följande:
    Tog i december innan vi bestämde oss för att försöka, så jag klarar mig ett tag, men sedan vet jag inte. Tänker nog fylla på i sommar om ingen bebis har blivit för jag vet ju att våra chanser är små. Men OM det skulle bli något blir svårare, då får man ju vänta både graviditet och amning...
    Då är jag med. Nej är man gravid är det ju bara att snällt vänta, så är det ju. Jag kommer inte amma, men ska ev försöka pumpa denna gången så då blir det ju inte heller aktuellt...har två barn sen innan och amningen har inte funkat alls så kommer inte utsätta mig för den pressen. 
  • FrökenE1985

Idag sköt tempen iväg uppåt så äl bör ha skett. Bim bör då bli 10 mars precis som jag trodde från början.

• Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 11:20:59 följande:

Idag sköt tempen iväg uppåt så äl bör ha skett. Bim bör då bli 10 mars precis som jag trodde från början.

Skönt! Då ligger vi lika nu med. Jag har BIM 9/3 Glad
  • Milou3
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 11:20:59 följande:

Exakt samma för mig!

Ska försöka att inte analysera sönder alla kommande kroppsliga känningar nu :)
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-02-24 11:29:43 följande:

Skönt! Då ligger vi lika nu med. Jag har BIM 9/3 

Vad kul! Roligt när man hamnar så lika med andra.
    Milou3 skrev 2017-02-24 11:31:07 följande:

Exakt samma för mig!

Härligt! Ja, alla dessa analyser man gör vid minsta lilla. Ska försöka och slappna av lite denna gång men det är ju så svårt. Haha

Nu håller vi tummarna för oss!
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 11:55:52 följande:
    Vad kul! Roligt när man hamnar så lika med andra.
    Milou3 skrev 2017-02-24 11:31:07 följande:

Exakt samma för mig!

Härligt! Ja, alla dessa analyser man gör vid minsta lilla. Ska försöka och slappna av lite denna gång men det är ju så svårt. Haha

Nu håller vi tummarna för oss!
    Enklare att tackla den långa väntan när man vet att man inte är ensam Glad
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017