• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • efg
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-02-23 14:40:38 följande:

Tycker man blir mer förvirrad av dessa test bara :D mitt blev inte starkare än så här förra månaden, men jag vet att äl skedde eftersom jag plussade svagt 10-11 dagar senare. Slutade tyvärr i tidigt MF. Var 12 dagar sedan jag började blöda. Verkar eg väldigt tidigt att äl är på G redan, fattar ingenting :/

Ja absolut kan du ha äl trots att de är så tätt inpå MF. Ja tycker absolut att testet är så starkt att de tyder på äl det jag menar är bara att de kanske varit starkare och def visat positivt om de varit några timmar åt ena eller andra hållet ;) men som många säger nedan så kommer inte alla upp och får starkare än sådär :)
  • Anonym (Nån som vet)
    efg skrev 2017-02-23 15:37:32 följande:

Ja absolut kan du ha äl trots att de är så tätt inpå MF. Ja tycker absolut att testet är så starkt att de tyder på äl det jag menar är bara att de kanske varit starkare och def visat positivt om de varit några timmar åt ena eller andra hållet ;) men som många säger nedan så kommer inte alla upp och får starkare än sådär :)

Vi hoppas att den är på G och kör på :D
  • MissAhlman

Jag har BIM om 11 dagar. När är det tidigaste ni testat positivt? Ja, jag vet att jag borde vänta men det är så svårt!

• Nykär15
    MissAhlman skrev 2017-02-23 15:56:37 följande:

Jag har BIM om 11 dagar. När är det tidigaste ni testat positivt? Ja, jag vet att jag borde vänta men det är så svårt!

Aldrig sett nåt före ÄL+10...du hade ju ÄL för bara 3 dagar sedan, finns test som ska kunna visa redan 6 dagar före väntad mens..men personligen känns det onödigt att testa så tidigt. Är väldigt få som får utslag då redan. 

Tänk så här, tar ca 5-6 dagar för ägget att vandra ner i äggledaren och landa i livmodern, sen ska det fästa in och din kropp ska börja ta upp hcg i systemet som du sen kan avläsa i ett urinprov. Så man måste ha lite tålamod, ägget kan fästa så sent som dag 10 och då får man plus först på eller efter BIM. 

Hoppas det ger dig lite svar!

• Milou3
    MissAhlman skrev 2017-02-23 15:56:37 följande:

Äl+11 är mitt tidigaste.
  • MissAhlman
    Nykär15 skrev 2017-02-23 15:59:18 följande:

Aldrig sett nåt före ÄL+10...du hade ju ÄL för bara 3 dagar sedan, finns test som ska kunna visa redan 6 dagar före väntad mens..men personligen känns det onödigt att testa så tidigt. Är väldigt få som får utslag då redan. 

Tänk så här, tar ca 5-6 dagar för ägget att vandra ner i äggledaren och landa i livmodern, sen ska det fästa in och din kropp ska börja ta upp hcg i systemet som du sen kan avläsa i ett urinprov. Så man måste ha lite tålamod, ägget kan fästa så sent som dag 10 och då får man plus först på eller efter BIM. 

Hoppas det ger dig lite svar!

Enligt min app som jag använder hade jag ÄL den 18.

Fast vet inte hur pass bra den är.

Saken är den att jag känner mig lite svullen, har mycket flytningar, huvudvärk och korta stunder med illamående. Känns väldigt tidigt?!
  • FrökenE1985
    MissAhlman skrev 2017-02-23 16:28:26 följande:

Enligt min app som jag använder hade jag ÄL den 18.

Fast vet inte hur pass bra den är.

Saken är den att jag känner mig lite svullen, har mycket flytningar, huvudvärk och korta stunder med illamående. Känns väldigt tidigt?!

Så brukar jag kunna få vid äl. Är du säker på att äl varit?
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-02-23 11:15:38 följande:

ÄL + 5

BIM 4/3

Hur känner ni om det inte blir nått denna månad? Jag är själv ett december barn och har alltid sagt att jag ALDRIG ska chansa att de blir i december :P dumt kanske men..

Hur känner ni

Jag har också alltid tänkt att jag vill undvika slutet på året så hen inte blir minst i klassen, men nu vågar jag inte chansa på att avstå en ÄL. Jag vill inte ångra mig och tänka "tänk om det var den ÄL som det hade hänt" annars... jag är så fånig att jag faktiskt redan har räknar ut beräknat födelsedatum om det skulle ta sig nästa ÄL (förutsatt att cykeln är regelbunden, vilket den inte är) och då skulle hen födas 28 dec. Sist gick jag fyra dar över tiden = 1 januari. Toppen! (jag vet, lång OM i den logiken)
  • FyrAAAA

Denna månad använde vi, tyvärr, inga äl-tester. Jag gillar annars full koll Men jag brukar ha äl på dag 14, vilket var i måndags, men har idag haft sådan fruktansvärd molvärk att jag blir nojjig över om äl är så pass sen som dag 17, alltså idag!? Hur mår ni andra som ligger ungefär lika i tid? Jag har varit superförkyld några dagar så vi har verkligen "kämpat för att få till det iaf", så hade helst sluppit ikväll Tror ni förkylningen kan ha fördröjt äl?

• Milou3
    FyrAAAA skrev 2017-02-23 19:32:23 följande:

Denna månad använde vi, tyvärr, inga äl-tester. Jag gillar annars full koll Men jag brukar ha äl på dag 14, vilket var i måndags, men har idag haft sådan fruktansvärd molvärk att jag blir nojjig över om äl är så pass sen som dag 17, alltså idag!? Hur mår ni andra som ligger ungefär lika i tid? Jag har varit superförkyld några dagar så vi har verkligen "kämpat för att få till det iaf", så hade helst sluppit ikväll Tror ni förkylningen kan ha fördröjt äl?

Haft äl i dag! Fullt utslag på äl-test i går och även i dag men vaknade av sån sjuk ägglossningssmärta som hållt i sig fram tills runt 15-snåret. Nu svagt ont i ländryggen.

Får se om tempen ökat i morgon bitti :)

Bim om 15-16 dagar! Lååång väntan ...
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017