• efg

ÄL feb och BIM mars -2017

Hoppar in här! Är på resan mot barn nr två och har precis som en ovan hjälp med letrozol! Dubbel kur men dock inga sprutor. Hade VUL dag 15 som visade på mest troligt äl inom några dagar men är idag på dag 18 och inga POS äl test eller temp som tyder på att den varit ännu men jag fortsätter att testa på och försöka mysa varannan dag ;)

• efg

Ytterligare en sthlms-bo! ;) fick positivt lh test idag på dag 20! :)

• efg
    Isvattenis skrev 2017-02-23 11:15:38 följande:

ÄL + 5

BIM 4/3

Hur känner ni om det inte blir nått denna månad? Jag är själv ett december barn och har alltid sagt att jag ALDRIG ska chansa att de blir i december :P dumt kanske men..

Hur känner ni

Personligen kan jag jag inte alls förstå att man väljer att pausa med "risk för att få ett decemberbarn" men vet att många gjorde samma sak när jag försökte bli grå id första gången, hade jag pausat hade jag inte blivit gravid med min son, så nej, skulle inte pausa. Nu föddes han visserligen inte i december ändå men hade inte spelat någon roll.
  • efg
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-02-23 14:15:08 följande:

Skulle ni tolka detta äl test som positivt?

Jag skulle nog inte det, men mest troligt har du antingen missat eller så kommer nästa kanske vara positivt. Sådär ser mitt test ut idag men igår var det starkare. Så jag skulle iaf räkna med äl snart även om de inte är solklart positivt :)
  • efg
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-02-23 14:40:38 följande:

Tycker man blir mer förvirrad av dessa test bara :D mitt blev inte starkare än så här förra månaden, men jag vet att äl skedde eftersom jag plussade svagt 10-11 dagar senare. Slutade tyvärr i tidigt MF. Var 12 dagar sedan jag började blöda. Verkar eg väldigt tidigt att äl är på G redan, fattar ingenting :/

Ja absolut kan du ha äl trots att de är så tätt inpå MF. Ja tycker absolut att testet är så starkt att de tyder på äl det jag menar är bara att de kanske varit starkare och def visat positivt om de varit några timmar åt ena eller andra hållet ;) men som många säger nedan så kommer inte alla upp och får starkare än sådär :)
  • efg
    Emmeliina skrev 2017-02-24 15:39:38 följande:

Hej allihopa!

En till här som håller på med äl tester och allt vad det innebär. Är inne på femte försöket nu med ett syskon till vår snart sexåring.

Tog ut hormonspiralen i oktober och har sen dess haft en svängig cykel. Senaste var endast 23 dagar lång. Har därför tagit äl tester nu sedan mensen tog slut och sett en stegring de senaste men inte helt positivt än men idag är testet i princip helt blankt.

Bifogar lite bilder så är där kanske någon annan som förstår mer än mig. Har jag missat ägglossningen?

Den översta är från i förrgår, mellersta från igår och understa från idag.

Tycker inte de går att säga med de testerna ifall du haft äl eller inte. Jag jar alltid fått starkare och sen svagare streck alla cykler jag testat och sen positivt vid äl. Det kan vara så att du missat men den kanske inte varit ännu heller. Är du fortfarande tidigt i cykeln så skulle ja testa vidare om ja va du :)
  • efg
    Aviva skrev 2017-02-25 12:48:58 följande:

Hej jag hoppas de e ok att jag hoppar in här!

Kan vi inte fixa fb sida åt oss ?

Äl den 4/3 Bim den 18/3

Nu kör vi :D

PS använder någon glidmedel för att göra Det lättare för spermier ? Typ conceive plus eller preseed?

Använde preseed när jag försökte bli gravid första gången, nu använder vi conceive. Oftast skulle det inte gå för oss att ha sex utan så är tvungna att använda glidmedel, och då blir det något som inte stoppar spermierna såklart ;)
  • efg
    Aviva skrev 2017-02-25 13:53:22 följande:

Jag använde preseed förra gången o hade sex när jag fick smiley på CB äl test, blev gravid första gången!

Dotter , denna gång e Det conceive plus o jag vill ha en pojke , så tänker att man har sex vid smiley samt 2 dagar efter o en dag efter o.o , någon som har en pojke? När vid ägglossning hade ni sex ?

Fick en pojke och hade sex 5+6 äl 7 den månaden :) är typ omöjligt att styra vilket kön den ska bli men om man verkligen vill försöka få de ena eller andra så finns ju lite saker man kan testa. Vill du ha en kille så ska man ju tex inte alls ha sex förrän när äl sker eftersom de spermierna ska vara snabbare men överlever inte lika länge.
  • efg
    Aviva skrev 2017-02-25 15:14:30 följande:

Förlåt förstår inte vad du menar , du site hade sex 5+6 äl. Menar du 5,6 dagar efter ägglossning?

Nej, månadens datum

5e och 6e hade jag sex och hade äl 7e, dvs hade jag inte sex den dagen äl troligtvis inträffade utan dagens innan
  • efg
    Aviva skrev 2017-02-25 16:21:37 följande:

När du säger aNär du menar att du hade ägglossning den 7 , menar du att du den 7 fick en smiley på CB eller på ägglossningstest?

O.O för Om du använde CB så visar den att ägglossning kommer ske Om 12-24-48 timmar. Så Om du haft sex 2 dagar innan positiv då kan det räknas som 3 , eller 5 dagar innan ägglossning

Nej jag hade positivt på äl test kvällen 5e och morgonen 6e
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017