• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • mickipicki

Nykär15:
    Tack så mycket för svar!
    Detta är försök nr 2. Jag vet att jag är jättetöntig men har panik och negativa tankar. Då kanske jag signar upp oss efter 6 mån iaf. Känner mig så stressad!
    Desto mer jag läser desto mer panik får jag. Har åldersångest också. Att spermien ska träffa ett ägg, att det ska delas, rullas o fastna o göra precis allt som den ska känns helt omöjligt. Det är verkligen ett mirakel att nån av oss finns!
    Bor i Sthlm

• Nykär15
    mickipicki skrev 2017-02-22 14:45:45 följande:

Nykär15:
    Tack så mycket för svar!
    Detta är försök nr 2. Jag vet att jag är jättetöntig men har panik och negativa tankar. Då kanske jag signar upp oss efter 6 mån iaf. Känner mig så stressad!
    Desto mer jag läser desto mer panik får jag. Har åldersångest också. Att spermien ska träffa ett ägg, att det ska delas, rullas o fastna o göra precis allt som den ska känns helt omöjligt. Det är verkligen ett mirakel att nån av oss finns!
    Bor i Sthlm

Försök ta det lugnt! Vet hur det är, första månaderna är man extremt ivrig och vill direkt! Men man lär sig hantera väntan och de flesta blir ju ändå gravida inom 6 månader, och den tiden tycker jag ändå att man ska ge sin kropp. 

Att stimuleras är ingen dans på rosor och kan innebära en massa som inte känns bra, så försök att i stället ta det med ro och njut av varandra under tiden ni försöker så blir det lättare. Man blir lätt manisk när man väl bestämt sig att sätta igång...

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-22 14:27:33 följande:

Nej privat kan du söka när du vill eftersom du betalar. Dock vill de nog att man försökt några månader ändå och känner sin cykel. 

Hur länge har ni försökt? 

Jag brukar ligga kvar och somna, vaknar oftast efter en timme och går då upp och kissar och tvättar av mig. Så har ställt om mina rutiner lite från att tidigare gå upp direkt och tvätta av mig...jobbiga är att jag nästan alltid är kissnödig efteråt men brukar gå bra om jag bara ser till att kissa innan vi sätter igång. hahaha vad man håller på!

Grejen är att det är ju KUL att hålla på :) planera och så.

Ska nog sätta på mig nåt mer sexigt i kväll, ränt runt i mysbyxor i flera kvällar här.

Kanske ta ett glas vin och laga nåt extra gott.

Duschade nyss med öppen dörr men när sambon gick förbi så sa han "stänger till här så slipper det bli kallt när du e klar" ... blyg blev jag. Hade ju lätt kunnat bjuda in honom i stället. Fast inte så smart å pippa i duschen om man planerar barn. Vill ju inte att de ska spolas bort :)
  • Anonym (Nån som vet)

Fick ett tidigt missfall i 5+5, gravtesten blev blanka bara efter ett par dagar.

Blödde en vecka ungefär, och idag är det dag 11 sedan första blödningen.

Brukar ha lutealfas på 10 dagar, men äl testet är ganska starkt idag redan.

Om G testet blev blankt borde väl inte äl testet reagera på det? Är det kanske äl på gång tidigare?

• Lillafisfia

Har den här gången känt av mensverksliknande smärta redan från typ två dagar efter mens... har äl 25... Någon som haft något liknande?

• Mimipig
    Livethänder skrev 2017-02-22 12:43:36 följande:
    Spännande hur olika det kan vara, min kära sambo är den som påminner mig om tabletterna :)

Förresten hur har ni gjort med sexandet?

Vi har tidigare månader kört varje dag under äl-veckan men testar nu med varannan dag.

Någon erfarenhet? :)
    Min man tar en multivitamin om dagen, jag tänker att det är good enough. Och jag har försökt att minimera intaget alkohol för oss båda. 

Sexandet. Vi har kört varje dag i två veckor runt ÄL de senaste fyra månaderna, men nu tänker vi testa varannan dag istället. Plus att jag har fått bättre koll på ÄL (om jag har sådan) sen jag började tempa, så nu slipper vi ligga så mycket. Jag har hört mycket som talar för bättre odds om man lugnar ner liggande lite på sistone. Känns bra att testa något annat, om inte annat.
  • Mimipig
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:01:51 följande:
    Samma lika här, jag som är mest på :) haha

Ja lätt, efter positivt test har man ju minst 24h på sig så sexa loss ;)

Det skulle vara intressant att veta vart folk bor och så!

Själv bor vi i Stockholm :)
    Haha! Jag bor också i Stockholm. Kan man dra några slutsatser av detta? Vilken samling hysteriska storstadsbor? Skoja bara. Men vilken slump ändå.
  • FrökenE1985
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:01:51 följande:

Samma lika här, jag som är mest på :) haha

Ja lätt, efter positivt test har man ju minst 24h på sig så sexa loss ;)

Det skulle vara intressant att veta vart folk bor och så!

Själv bor vi i Stockholm :)

Här är ytterligare en stockholmare.
  • Anonym ((Första försöket))
    Mimipig skrev 2017-02-22 16:40:52 följande:

Haha! Jag bor också i Stockholm. Kan man dra några slutsatser av detta? Vilken samling hysteriska storstadsbor? Skoja bara. Men vilken slump ändå.

Jepp :P ännu en hysterisk storstadsbo. Spännande att majoriteten i den här tråden verkar bo i Stockholm.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017