• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Nykär15
    Livethänder skrev 2017-02-22 13:05:40 följande:
    Aha då förstår jag, vi gillar också sexet båda två och har inte känt av "tvångsligga" som vissa efter lång tids försök.

Men har läst att det är bra att fylla på förrådet så att säga mellan gångerna ;)

Vi har inte startat någon utredning än, men lyckas det inte nu så bokar vi tid i mars/april.

Hur länge har ni försökt?

Tillgången styrs av efterfrågan sa min läkare, så har man mycket sex så är produktionen högre än hos de som har sex sällan. Har man aldrig sex eller utlösning så stannar produktionen till slut av helt, men den sätter igång igen när det blir efterfrågan. Så är inte så orolig över det! Hade känts konstigt vara avhållsam varannan dag med när vi inte vill det...

Vi har försökt i 14 månader, men var gravid i mars förra året som slutade i tidigt mf i v 5, sen gravid i maj igen och gick till v 13, den lilla dog i v 12+2...fruktansvärt och hade en massa komplikationer efter. 

Men fick ok att köra igen i november och valde då göra en privat utredning, Mitt TSH var förhöjt så har gått på Levaxin och äntligen kommit ner till 1,7. Så kanske var mitt TSH det som gjorde att vi förlorade vår lilla, det går ju upp om man blir gravid så vet ju inte hur högt det låg när den dog. Och det gör det svårare bli gravid. Så nu hoppas jag vi ska ha bättre förutsättningar igen! Allt annat ser bra ut!

Har stimulerats med Letrozol dubbelkur tre gånger utan framgång (för att få ordning på cyklerna då de blev helt tokiga efter vårt MA...annars alltid legat på 28 dgr). Denna cykel har vi kört sprutor Bemfola i stället och idag ska jag ta Ovitrelle. 

Mitt AMH (äggreserv) var mycket bra iaf vilket var en lättnad, känner mig inte så stressad tidsmässigt på samma sätt nu när jag vet det....

Hoppas det tar sig så ni slipper utredning!

• Livethänder
    Nykär15 skrev 2017-02-22 13:16:00 följande:

Tillgången styrs av efterfrågan sa min läkare, så har man mycket sex så är produktionen högre än hos de som har sex sällan. Har man aldrig sex eller utlösning så stannar produktionen till slut av helt, men den sätter igång igen när det blir efterfrågan. Så är inte så orolig över det! Hade känts konstigt vara avhållsam varannan dag med när vi inte vill det...

Vi har försökt i 14 månader, men var gravid i mars förra året som slutade i tidigt mf i v 5, sen gravid i maj igen och gick till v 13, den lilla dog i v 12+2...fruktansvärt och hade en massa komplikationer efter. 

Men fick ok att köra igen i november och valde då göra en privat utredning, Mitt TSH var förhöjt så har gått på Levaxin och äntligen kommit ner till 1,7. Så kanske var mitt TSH det som gjorde att vi förlorade vår lilla, det går ju upp om man blir gravid så vet ju inte hur högt det låg när den dog. Och det gör det svårare bli gravid. Så nu hoppas jag vi ska ha bättre förutsättningar igen! Allt annat ser bra ut!

Har stimulerats med Letrozol dubbelkur tre gånger utan framgång (för att få ordning på cyklerna då de blev helt tokiga efter vårt MA...annars alltid legat på 28 dgr). Denna cykel har vi kört sprutor Bemfola i stället och idag ska jag ta Ovitrelle. 

Mitt AMH (äggreserv) var mycket bra iaf vilket var en lättnad, känner mig inte så stressad tidsmässigt på samma sätt nu när jag vet det....

Hoppas det tar sig så ni slipper utredning!

Oj beklagar, hoppas ni får ett fint pluss nu efter allt!

Vi är ju inne på 10:e försöket så min barnmorska sa att hon skulle råda oss att söka hjälp om det inte hänt något innan april, jag fyller 33 så är inte jätteung/gammal men känner ändå stressen.

Längtan är ju så stor :(
  • Nykär15
    Livethänder skrev 2017-02-22 13:35:34 följande:
    Oj beklagar, hoppas ni får ett fint pluss nu efter allt!

Vi är ju inne på 10:e försöket så min barnmorska sa att hon skulle råda oss att söka hjälp om det inte hänt något innan april, jag fyller 33 så är inte jätteung/gammal men känner ändå stressen.

Längtan är ju så stor :(
    Ja vi gick vidare direkt efter MA eftersom åldern ändå stressar mig...så vi har tid 14/3 på IVF-klinik om det inte tar sig på denna ÄL och vi hinner även en till på egen hand innan det isf drar igång...
  • Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-22 12:43:36 följande:

Spännande hur olika det kan vara, min kära sambo är den som påminner mig om tabletterna :)

Förresten hur har ni gjort med sexandet?

Vi har tidigare månader kört varje dag under äl-veckan men testar nu med varannan dag.

Någon erfarenhet? :)

Här är det jag som är mest kåt ;)

För mig är sex som mat. Något jag helst har varje dag. För min sambo verkar det mer vara något man har 2-3 ggr i veckan när man känner sig extra kär/gosig.

Men han säger inte emot om jag är lite extra på någon vecka :) tror han behöver mer zink! Sägs öka lusten.

Fick nyss fett positivt på en äl-sticka så blir ligga av i kväll! Hinner man om det skulle bli i kväll vid 23-24?

Hade senast sex i söndags kväll bara.

Väldig molvärk nu som accelererar.
  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-22 13:52:06 följande:

Här är det jag som är mest kåt ;)

För mig är sex som mat. Något jag helst har varje dag. För min sambo verkar det mer vara något man har 2-3 ggr i veckan när man känner sig extra kär/gosig.

Men han säger inte emot om jag är lite extra på någon vecka :) tror han behöver mer zink! Sägs öka lusten.

Fick nyss fett positivt på en äl-sticka så blir ligga av i kväll! Hinner man om det skulle bli i kväll vid 23-24?

Hade senast sex i söndags kväll bara.

Väldig molvärk nu som accelererar.

Samma lika här, jag som är mest på :) haha

Ja lätt, efter positivt test har man ju minst 24h på sig så sexa loss ;)

Det skulle vara intressant att veta vart folk bor och så!

Själv bor vi i Stockholm :)
  • Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:01:51 följande:

Samma lika här, jag som är mest på :) haha

Ja lätt, efter positivt test har man ju minst 24h på sig så sexa loss ;)

Det skulle vara intressant att veta vart folk bor och så!

Själv bor vi i Stockholm :)

Bra! Denna gång ska jag testa att ligga kvar en stund efter, kanske med en kudde under rumpan :)

Bor också i Stockholm.
  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-22 14:17:10 följande:

Bra! Denna gång ska jag testa att ligga kvar en stund efter, kanske med en kudde under rumpan :)

Bor också i Stockholm.

Ja gör det, mars ska ju bli vår månad :)

Hade vart kul att bli gravida samtidigt så att man kan följas åt även irl :)
  • Nykär15
    mickipicki skrev 2017-02-22 13:50:22 följande:

Var går man privat? Är det fortfarande ett år då?

Nej privat kan du söka när du vill eftersom du betalar. Dock vill de nog att man försökt några månader ändå och känner sin cykel. 

Hur länge har ni försökt? 

Milou3 skrev 2017-02-22 14:17:10 följande:

Bor också i Stockholm.

Jag brukar ligga kvar och somna, vaknar oftast efter en timme och går då upp och kissar och tvättar av mig. Så har ställt om mina rutiner lite från att tidigare gå upp direkt och tvätta av mig...jobbiga är att jag nästan alltid är kissnödig efteråt men brukar gå bra om jag bara ser till att kissa innan vi sätter igång. hahaha vad man håller på!

• Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:22:39 följande:

Ja gör det, mars ska ju bli vår månad :)

Hade vart kul att bli gravida samtidigt så att man kan följas åt även irl :)

Ja nu blir alla här gravida denna månad!!
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017