• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Emmie79
    Swn skrev 2017-02-19 17:45:17 följande:

Hejsan! Vi ska göra vårar första försök till vårt tredje barn, nervöst! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Skulle ni säga att detta ÄL-test är positivt?

Grattis, då har vi samtidigt!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-20 11:08:28 följande:

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 

Eftersom jag blir kollad med VUL och får ÄL-spruta så har jag skippat ÄL-tester helt, det är sååå skönt. Så vi har härligt sex, tar sprutorna när de ska tas och hoppas på det bästa nu...

Åh spännande!

Halt sekret är ju viktigt har man läst! Kanske är det som gör det denna gång!
  • Lillafisfia
    Livethänder skrev 2017-02-20 10:15:39 följande:
    Har ägglossning på lördag eller söndag, så tänkte börja med äl stickor idag.

Håller tummarna för pluss den här månaden, börjar tappa modet lite emellanåt :(
    Då har vi ÄL samtidigt! Håller vi alla tummar och tår!!
  • Milou3
    Sara 7 skrev 2017-02-20 12:17:44 följande:

Men nu jädrans räknas väl detta som positivt?! :D

Ja det tycker jag! Ba kör :)
  • Swn
    Emmie79 skrev 2017-02-20 11:35:20 följande:

Grattis, då har vi samtidigt!

Så spännande! Nu börjar den eviga väntan på BIM...
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-20 12:13:15 följande:
    Åh spännande!

Halt sekret är ju viktigt har man läst! Kanske är det som gör det denna gång!
    Ja det hjälper ju säkert till! Blev ju gravid förra året ändå, det räcker det finns lite vid livmodertappen och har man inte så mycket så kommer det liksom inte ut. Nu rinner det typ ut så de ska nog ha god hjälp att simma rätt denna månaden. Så hoppas hoppas nu bara det är ett fint ägg som sitter därinne och mognar!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-20 12:38:37 följande:

Ja det hjälper ju säkert till! Blev ju gravid förra året ändå, det räcker det finns lite vid livmodertappen och har man inte så mycket så kommer det liksom inte ut. Nu rinner det typ ut så de ska nog ha god hjälp att simma rätt denna månaden. Så hoppas hoppas nu bara det är ett fint ägg som sitter därinne och mognar!

Jag tror det kommer ta sig!

Är själv på ett strålande humör i dag. Har bestämt mig för att det bara måste ta sig denna månad. Hur länge känner du av molvärk innan äl och hur känns det när ägget verkligen håller på att släppa, mattas molvärken av direkt när du haft äl? Iom att du tar sprutor för att lossa har du ju bättre koll på förloppet :) ska enligt min app ha äl fram mot ons, torsdag denna vecka. Men känt av kraftig molvärk i 3-4 dagar nu. I dag lite lugnare dock.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-20 12:59:38 följande:

Jag tror det kommer ta sig!

Är själv på ett strålande humör i dag. Har bestämt mig för att det bara måste ta sig denna månad. Hur länge känner du av molvärk innan äl och hur känns det när ägget verkligen håller på att släppa, mattas molvärken av direkt när du haft äl? Iom att du tar sprutor för att lossa har du ju bättre koll på förloppet :) ska enligt min app ha äl fram mot ons, torsdag denna vecka. Men känt av kraftig molvärk i 3-4 dagar nu. I dag lite lugnare dock.

Hade extrem molvärk för ett par dagar sen, nu lugnare. Sist hade jag sjukt ont ca 30 h efter sprutan så ägget bör ha släppt då, mycket bättre redan dagen efter. Kommer med släppa framåt torsdag, kul följas till BIM :)

Det måste vara vår tur nu!
  • Emmie79
    Swn skrev 2017-02-20 12:26:32 följande:
    Så spännande! Nu börjar den eviga väntan på BIM...
    Jag vet... När har du beräknad bim? Jag tror jag har 5 mars. Hur ska man nu fördriva tiden...?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017