• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-20 15:18:57 följande:

Hade extrem molvärk för ett par dagar sen, nu lugnare. Sist hade jag sjukt ont ca 30 h efter sprutan så ägget bör ha släppt då, mycket bättre redan dagen efter. Kommer med släppa framåt torsdag, kul följas till BIM :)

Det måste vara vår tur nu!

Klart det är vår tur nu.

Kanske kommer min äl att flyttas fram något för äl-testerna visade negativt i dag, visserligen bara på CD10 i dag men brukar ju ha äl häromkring.

Även börjat tempa "på riktigt" :) dvs direkt när jag vaknar, och i morse låg tempen på 36.3.

Att man är så otålig!! Vill ha äl NU och sen vill jag kraftiga gravsymptom och plussa i morgon typ :)

Ska sätta mig vid datorn nu och försöka koncentrera mig på jobb, maken känner sig febrig dock :( hoppas nu bara att han håller sig hyfsat frisk denna ägglossningsvecka : /
  • Mimipig
    Lillafisfia skrev 2017-02-21 07:03:30 följande:

Va roligt!! Ja, första barnet och försök nummer 3! Ni då? :)

Andra barnet, femte försöket. Har tid hos gyn för utredning 3/4 om det inte tar sig den här gången.
  • Isvattenis
    Mimipig skrev 2017-02-21 09:44:46 följande:

Andra barnet, femte försöket. Har tid hos gyn för utredning 3/4 om det inte tar sig den här gången.

Får man gå på utredning efter "bara" försök 5? Eller har ni problematik sen tidigare barn?
  • Sara 7

Fortfarande positivt på ÄL test idag, har haft ÄL smärta sen igår. Nu är det väl bara att vänta, känns som en evighet till BIM!

• Lillafisfia
    Mimipig skrev 2017-02-21 09:44:46 följande:
    Åh, då hoppas jag verkligen det tar sig nu då! Gick det snabbt med första? Jag vet ju att tredje försöket inte är några konstigheter men kan ändå ibland känna mig stressad "tänk om" något är fel! Men, nu hoppas vi såklart på mars!
  • Nykär15
    mickipicki skrev 2017-02-20 17:15:41 följande:

Min sticka visade ÄL i torsdags kväll och på fredag dag kände jag markant hur ÄL smärtan minskade och o sen ingenting. Denna gång hade jag väldigt ont på höger sida (samma som förra cykeln men då avtog aldrig smärtan utan fortsatte till mens... kanske aldrig släppte?) och nästan lika på vänster. Hoppas båda släppte så vi har dubbel chans! Hahaha
    Nu är det bara den eviga väntan kvar..... Bah!

Lycka till allihop!

Hur visste du att du att dina ägg inte släppte o behövde få hjälp? Hur vet man det? Jag får bara anta.

Där man har mest ont betyder inte att man kommer lossa faktiskt. Jag har haft sjukt ont på vänster sida denna gången och eftersom jag hade ett större ägg på höger sida sist så tänkte jag att det således var den vänstras tur att ha större. Men nej, hade ett på 20 mm på  höger sida igår och två på 14 respektive 15 mm på vänster. Så hon sa att jag förmodligen känner mer på den sidan då den har svårare och att det flyter på bättre från den högra. Är även den högra jag blivit gravid ifrån två gånger förra året. Så jag gissar det är den jag får förlita mig på Glad

I mitt fall är det bara en känsla att jag inte släppt, har haft ont från ÄL till mens, det har liksom inte minskat efter att jag fått stegringen. Förra månaden när jag fick hjälp att lossa så gjorde det jätteont en dag och sen knappt nåt, då försvann även svullnanden. Så jag tror jag har svårt släppa dem, nu har jag sprutor denna gången med LH i med, det som ökar inför ÄL och får ägget att släppa, så jag hoppas på att det gör susen !

• mickipicki

Asså jag pallar inte med denna väntan till bim! Alla mina positiva tankar är som bortblåsta, nu är jag helt sjukt negativ och tänker att det inte blev något nu heller. Börjar redan planera nästa ÄL... åh vad detta är jobbigt! Jag är så dålig på att vara "cool"

Vet inte alls vad jag vill med detta inlägg än att bara spy galla över allt... sorry.

• mickipicki

Nykär: tack för svar! Men då kanske jag hade likadant förra månaden då jag hade lika ont hela tiden. Denna var mer ont som fan o sen ingenting... hoppas iaf!
    Hur länge fick ni försöka innan ni fick hjälp med ÄL?

• Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-02-21 10:14:26 följande:

Får man gå på utredning efter "bara" försök 5? Eller har ni problematik sen tidigare barn?

Ja, jag har pco på ens äggstocken och är över 35 så då behöver jag bara vänta ett halvår på utredning. Första barnet blev till av ett lyckokast, jag tog ut p-staven och vips var jag gravid. Hade varken koll på mens eller ÄL. Läkaren hade sagt redan innan att jag förmodligen kommer att ha svårt att bli gravid, så jag blev väldigt paff. Men nu är jag inte säker på att jag ens har ÄL längre. Knappt nån mens och torr slemhinna.
  • Milou3
    mickipicki skrev 2017-02-21 12:13:17 följande:

Asså jag pallar inte med denna väntan till bim! Alla mina positiva tankar är som bortblåsta, nu är jag helt sjukt negativ och tänker att det inte blev något nu heller. Börjar redan planera nästa ÄL... åh vad detta är jobbigt! Jag är så dålig på att vara "cool"

Vet inte alls vad jag vill med detta inlägg än att bara spy galla över allt... sorry.

Haha jag är likadan!!

Har inte ens haft äl och va galet taggad och positiv i går men nu börjar tankar som "tänk om mitt ägg inte ens kommer släppa denna gång" :(

Och borde inte brösten börja bli mer ömma nu när äl är runt kröken?

Är världssämst på att vara cool jag med!!

Knappt molvärk i dag heller.

Hur mår ni andra med äl runt hörnet?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017