• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Mimipig
    Lillafisfia skrev 2017-02-21 10:35:38 följande:

Åh, då hoppas jag verkligen det tar sig nu då! Gick det snabbt med första? Jag vet ju att tredje försöket inte är några konstigheter men kan ändå ibland känna mig stressad "tänk om" något är fel! Men, nu hoppas vi såklart på mars!

Vi försökte egentligen aldrig med första, han bara blev till utan att jag hade koll på ÄL. Då var jag 34, nu är jag 37. Jag vet att jag har pco på ena äggstocken, men jag vet inte om jag har några andra fel och brister egentligen, inget svart på vitt. Men jag har långa och oregelbundna cykler, bland annat. Oklart om jag har ÄL alls, får aldrig utslag på ÄL test.
  • mickipicki

Milou3:
    Jag får inte ömma bröst vid ÄL utan bara vid mens. Enda symptom på ÄL är att jag får ont i äggstockarna (känns som håll).

• Milou3
    mickipicki skrev 2017-02-21 14:52:57 följande:

Milou3:

Jag får inte ömma bröst vid ÄL utan bara vid mens. Enda symptom på ÄL är att jag får ont i äggstockarna (känns som håll).

Nä det kanske man inte får! Har inte ens tänkt på det tidigare. Men strax efter äl, typ 4-5 dagar efter brukar nog mina börja svullna lite oavsett gravid eller inte. Just vid graviditet blir mina bröstvårtor sjukt ömma dock. Mitt klockrena symptom som alltid stämt (8 graviditeter i bagaget)

Vid äl får jag oftast galet ont i ländryggen men inte haft så ont senaste cyklerna. Om det beror på svag äl eller ingen äl eller progesteronkrämen vet jag ej.

Haft så ont tidigare att jag behövt alvedon.
  • Livethänder
    Lillafisfia skrev 2017-02-21 07:03:30 följande:

Va roligt!! Ja, första barnet och försök nummer 3! Ni då? :)

Första barnet och försök nummer 10 tror jag det blir, känns segt men hoppet är det sista som överger en ;)
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-21 13:43:15 följande:

Haha jag är likadan!!

Har inte ens haft äl och va galet taggad och positiv i går men nu börjar tankar som "tänk om mitt ägg inte ens kommer släppa denna gång" :(

Och borde inte brösten börja bli mer ömma nu när äl är runt kröken?

Är världssämst på att vara cool jag med!!

Knappt molvärk i dag heller.

Hur mår ni andra med äl runt hörnet?

Jag har väl inte direkt ÄL runt hörnet (om en v) men IOM att jag har så oregelbundet så kan jag aldrig så noga veta... och jag vet ju inte ens om jag släpper ägg, men av någon anledning är jag superpeppad den här cykeln och känner att nu jävlar händer det! Fast jag alltid sagt att jag inte vill ha barn så sent på året, men nu struntar jag i det. Alla barn är välkomna!

Hade molvärk och eggwhite härom dan, men tempen ligger lågt.
  • Mariiieee

Jag har nog haft min ägglossning tror jag. Har hållit koll med ägglossningsstickor. De har varit rätt negativa jäklar fram till igår kväll. Då fick jag ett hyfsat starkt kontrollstreck som jag kunde se utan att anstränga mig. Trodde strecket skulle vara starkare idag, men nope!!! Tvär negativt! Är ägglossningen helt över nu då? Igår kväll kunde jag få tag på lite sekret som jag kunde dra ut till en bro...

• mickipicki

Jag har bara varit gravid en gång o då hade jag ont i bröstvårtorna o hade tunga bröst vid bim.
    I vanliga fall har jag taniga bröst men ömma vid bim.

Jag har också massa finnar vid ÄL.

• JessK

Jag hoppar också in här Har en son på 6 år. Tog ut spiralen i november. Äl nu , inga ältester eller så. Men ja min kropp visar mig d tydligt :-P

• Cissi86A

Vill bara kasta in en flik här. Jag och min sambo har inte försökt ett år men utredning slutet av mars. Vi började försöka oktober.

Jag går via privatist, iof anslutna till landstinget.

Jag har däremot en sjukdomshistoria, så kommer att trycka på den. (Cancer, men friskförklarad)

Jag är däremot livrädd inför denna undersökning.. tänk om vi tillhör % som är barnlösa par

:(

• Anonym ((Första försöket))

Hej!

Hoppar in här jag med då denna tråd passade perfekt. Jag hade ÄL nu i dagarna och har då förhoppningsvis BIM 3 mars (förutsatt att min cykel är 28 dagar, vilket den varit tidigare). Jag slutade med preventivmedel 30 januari och hade min sista konstgjorda mens 3-8 februari. Jag har alltså inte haft någon naturlig mens än och vet därför inte hur cykeln är nu. Jag har använt preventivmedel i 5-6 år och hade innan det mens som en klocka, hoppas att det är samma nu. Det återstår att se...

Hoppas på tur på första försöket men jag har samtidigt inte bråttom :)

Lycka till, till alla oss!

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017