• Emmie79

ÄL feb och BIM mars -2017

Hej! Jag hoppar över hit från februari-gruppen då mensen kom den 6 feb, flera dagar försenad... :(

Är 37 år och detta blir 3:e försöket med första barnet sedan min första graviditet slutade i missfall i nov.

Har äl nånstans mellan 19-22 feb. Ska testa med Clearblue dubbel hormonindikator denna gång för att få så goda chanser som möjligt. Någon som provat?

• Emmie79
    mickipicki skrev 2017-02-16 09:43:19 följande:

När har ni BIM? Jag har 4/3

Jag tror att jag har bim den 5 eller 6 mars. (Men kommer börja testa någon/några dagar innan.)

Eftersom jag har oregelbunden mens är det svårt att veta. Sist hade jag en cykel på 30 dagar och fick positivt äl-test på cykeldag 16 och 17. Innan dess hade jag en cykel på 28 dagar och äl på dag 17.
  • Emmie79
    mickipicki skrev 2017-02-16 09:42:34 följande:

Nu ska vi tänka positivt!

Denna cykel blir alla gravida i denna tråd! Hur svårt ska det va? Haha

Jag är på tredje dagen blinkande gubbe (fertil - östrogen stegning), har ÄL-värk mer än nånsin så ikväll eller imorgon borde jag ha en fast gubbe (LH-stegring).
    Nån mer som har ÄL nu eller i dagarna?

Jag testade idag vid lunch och fick en glad blinkande gubbe! :) Så då hoppas jag att ägglossningen kommer på lördag. Tänk att man kan bli så glad för ett test med en blinkande smiley!
  • Emmie79

Efter tre dagar med blinkande glad gubbe på CB ägglossningstest fick jag idag en fast glad gubbe! Hurra!

• Emmie79
    Swn skrev 2017-02-19 17:45:17 följande:

Hejsan! Vi ska göra vårar första försök till vårt tredje barn, nervöst! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Skulle ni säga att detta ÄL-test är positivt?

Grattis, då har vi samtidigt!
  • Emmie79
    Swn skrev 2017-02-20 12:26:32 följande:
    Så spännande! Nu börjar den eviga väntan på BIM...
    Jag vet... När har du beräknad bim? Jag tror jag har 5 mars. Hur ska man nu fördriva tiden...?
  • Emmie79
    Swn skrev 2017-02-20 18:10:18 följande:
    Jag tror 6-7 mars. Som tur är har jag fullt upp med heltidsjobb och två barn så tiden går ganska fort ändå.
    Skönt för dig. Själv kan jag inte tänka på annat just nu. Räknar dagarna tills jag kan börja testa. Har lovat mig själv att vänta till åtminstone 3 mars... Hoppas vi båda får plus nu!
  • Emmie79
    Mimipig skrev 2017-02-13 08:44:12 följande:

Dessa hälsokostpreparat för ökad fertilitet man kan köpa och som flera av er använder - vågar man det? Jag får erkänna att jag är lite rädd för att mixtra med kroppen. Är jag bara feg? Hur resonerar ni? Jag skulle vilja ha lite mer forskning på preparaten innan, eller åtminstone att någon barnmorska sa att det var fritt fram eller effektivt. Jag är ju sugen på att prova.

Jag skulle vilja fråga er andra om macapulver, är det någon som testat det?

Sägs öka både lusten och fertiliteten hos både män och kvinnor (=höja spermiekvaliteten och göra ägglossningen mer regelbunden), så nu tvingar jag i min sambo (och mig själv) detta väldigt äckliga pulver dagligen och hoppas på resultat. Det är säkert bara båg men jag kände att jag ville GÖRA nånting, även om det bara är hittepå.

Någon som testat?

Vi äter även zink och folsyra båda två men där finns det mer medicinska belägg så vitt jag förstår.
  • Emmie79
    Jilo skrev 2017-02-24 09:16:19 följande:

Min kropp lurar mig deluxe just nu tror jag. Herpesutslag (som jag i princip endast får vid graviditeter och botox), migränliknande huvudvärk (som jag inte haft på flera år, tack vare botoxen) och ordentliga känningar i livmoderstrakten. Men har bim den 6/3 så det är alldeles för tidigt för symptom så jag går nog inte riktigt på det här :)

Brukar du få huvudvärk när du är gravid (om du varit gravid tidigare)? Jag är på äl+5 idag och vaknade med superhuvudvärk, vet inte om det är ett symptom. Har också migrän och äter sumatriptan (det får man dock ej ta vid graviditet).

Jag har också bim 6 mars.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017