• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • mickipicki

Lillafislisa: strunta i vad appen säger, du verkar ha ÄL nu!

Nykär15: vad är det för vagitorier?

• Anonym (Nån som vet)

Skulle ni tolka detta äl test som positivt?

• Nykär15
    mickipicki skrev 2017-02-23 14:03:58 följande:

Lillafislisa: strunta i vad appen säger, du verkar ha ÄL nu!

Nykär15: vad är det för vagitorier?

Det är Lutinus, progesteron som man tar vaginalt för att stötta upp slemhinnan att ta emot och sen behålla en graviditet. Man utsöndrar ju själv progesteron efter ÄL men ibland har man inte tillräckligt (jag är 40 år och har haft missfall vilket gör att vi nu får denna hjälp). Finns även krämen ProgesterAll man kan köpa själv utan recept, men den är ju inte närheten av den styrkan men kan räcka som stöd. 
  • efg
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-02-23 14:15:08 följande:

Jag skulle nog inte det, men mest troligt har du antingen missat eller så kommer nästa kanske vara positivt. Sådär ser mitt test ut idag men igår var det starkare. Så jag skulle iaf räkna med äl snart även om de inte är solklart positivt :)
  • Anonym (Nån som vet)
    efg skrev 2017-02-23 14:31:04 följande:

Jag skulle nog inte det, men mest troligt har du antingen missat eller så kommer nästa kanske vara positivt. Sådär ser mitt test ut idag men igår var det starkare. Så jag skulle iaf räkna med äl snart även om de inte är solklart positivt :)

Tycker man blir mer förvirrad av dessa test bara :D mitt blev inte starkare än så här förra månaden, men jag vet att äl skedde eftersom jag plussade svagt 10-11 dagar senare. Slutade tyvärr i tidigt MF. Var 12 dagar sedan jag började blöda. Verkar eg väldigt tidigt att äl är på G redan, fattar ingenting :/
  • Nykär15

Jag hade tolkat det som positivt och legat i. Min stegring är väldigt kort och inte alltid jag ens får så här starkt fast jag har äl. Efter mitt första missfall fick jag ÄL endast 12 dgr från första blödningsdagen. Har nästan alltid tidig ÄL, från CD10-12.
  • Anonym (Nån som vet)
    Nykär15 skrev 2017-02-23 14:50:07 följande:

Jag hade tolkat det som positivt och legat i. Min stegring är väldigt kort och inte alltid jag ens får så här starkt fast jag har äl. Efter mitt första missfall fick jag ÄL endast 12 dgr från första blödningsdagen. Har nästan alltid tidig ÄL, från CD10-12.

Oj, tack för svar! Fick inte starkare förra månaden heller. Men då är det kanske möjligt :)
  • Milou3

Ja näst intill positivt iaf. Ligg på!! Vissa kommer inte upp i starkare streck!
  • Anonym (Nån som vet)
    Milou3 skrev 2017-02-23 15:00:20 följande:

Ja näst intill positivt iaf. Ligg på!! Vissa kommer inte upp i starkare streck!

Haha det ska vi :)
  • Isvattenis

Jag led av att vara "några dagar innan julafton" barn från 13 fram tills jag fyllde 20 o nu är de väl lite skite samma.

Tror dock inte att de spelar någon roll att vara november eller december barn :P

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017