ÄL feb och BIM mars -2017
CD3 här och kör med Bemfola-sprutor denna cykel, ska kolla äggen 22/2 och bör ha BIM runt 10/3...
CD3 här och kör med Bemfola-sprutor denna cykel, ska kolla äggen 22/2 och bör ha BIM runt 10/3...
Har med gjort utredning, Min gyn säger att efterfrågan styr tillgången, har man sex ofta så är produktionen högre. Man ska hålla det regelbundet. VIll man köra varannan dag gör man det, vi kör varje och har alltid gjort och då tyckte hon inte vi skulle minska på det. Men att ha sex minst varannan dag var viktigt, och inte bara vid ÄL. Om en man slutar ha utlösning så går till slut produktionen ner och försvinner, sen kan man få igång den igen. Men för stora variationer är inte bra.
www.dn.se/nyheter/vetenskap/sex-varje-dag-ger-battre-spermier/
Har precis haft mens och är nu på cd5. Har äl runt den 25, så nästa vecka blir det åka av. Bim 11/3.
Detta är försök tre med barn nummer 2. Fick missfall i början på december, var då i vecka 19. Detta var första mens efter missfallet. Hoppas på plus i mars så vi får vår mycket efterlängtade bebis!
Min menscykel snittar på 35 dar. Det är så låååång väntan mellan ÄL-chanserna! Inte ens tolv per år ju. Just nu är jag på cd 9, känns som en evighet av väntan...
Nu ska vi tänka positivt!
Denna cykel blir alla gravida i denna tråd! Hur svårt ska det va? Haha
Jag är på tredje dagen blinkande gubbe (fertil - östrogen stegning), har ÄL-värk mer än nånsin så ikväll eller imorgon borde jag ha en fast gubbe (LH-stegring).
Nån mer som har ÄL nu eller i dagarna?
Jag är bara på CD6 idag, molar lite i äggstockarna vilket känns bra. Får ju stimulering av sprutor (Bemfola), så på måndag ska jag kolla äggen och ser allt bra ut i storlek så får jag Ovitrelle för att lossa då, Så för mig bör ÄL bli under början på nästa vecka. Hoppas med att alla blir gravida i denna tråd, hade ju vart fantastiskt! Har försökt i 14 månader...ett mf och ett MA på vägen...längtar så efter att det blir vår tur på riktigt
BIM borde bli runt 8/3 för mig.
Ja vi ligger väldigt lika! Jag har med haft ÄL på CD10 ett par gånger, men nu sist på CD12 då det tar ett par dagar efter sprutan innan det lossar, på CD12 hade jag sjukt ont så gissar det var då det hände. Men vet ju mer på måndag om hur det ser ut och när jag kommer ta sprutan.
Vi brukar ha sex även under mens, men inte penetrerande..men idag är den borta så nu börjar vi som vanligt inför ÄL igen. Tycker det känns lite halvjobbigt att göra VUL på morgonen dagen efter vi haft sex..men inte mycket att göra nåt åt,..hon är väl van och hon säger ju vi ska ha det ofta så är bara att ha det då hahaha