• Nykär15

ÄL feb och BIM mars -2017

Isvattenis skrev 2017-02-25 10:39:56 följande:

Lördags dilemma !

Hade ont i magen förra lördagen och jag skulle då enligt min app ha ÄL. Så vi låg på runt dom dagarna

Vaknar idag och har så ont i magen så jag knappt kan röra mig normal. Tog ett ÄL test som visade de här efter 2 min.

Har jag ÄL igen? Vi har inte haft sex Sen i måndags o vi har en son så de blir ju inte förens 8 ikväll.

Är de försent då?

Tog även ett gravtest för att bara kolla o de va ju negativt så klart.

Ibland släpper inte ägget och då kan kroppen göra ett nytt försök, det är inte försent ikväll. Är ju inom ett dygn från positivt som ägget släpper :)
  • Nykär15
    Percafluviatilis skrev 2017-02-27 06:43:50 följande:

Igår tyckte jag mig skymta lite, lite rosa i en flytning. Hoppas jag såg rätt och att det kanske var en nidblödning. Är på äl+7 idag. Jag gjorde cellprov med biopsi av livmodertappen förra tisdagen så funderar på om det kan va något gammalt blod från det. Blödde dock inget alls efter eller senare under veckan.

I övrigt känner jag inget ovanligt och hade det inte varit för den flytningen hade jag helt tappat hoppet igår då min sedvanliga pms kom igår. Punktlig som vanligt en vecka innan bim (märks tydligt då humöret är som att dra ned en rullgardin den dagen). Är det nån som har koll på om man kan ha pms som vanligt innan bim och ändå vara gravid?

Om man bara kunde sluta analysera allt så mycket :)

PMS beror på den ökade mängden progesteron som infaller ca en vecka efter ÄL, samma har man om man är gravid så det är ingen skillnad. 

Här är jag på ÄL+5

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 09:22:24 följande:
    Hur mår du Nykär15?

Är själv på äl+4 och känner noll förutom konstant molvärk som jag haft i 2 dygn. Iof vore det konstigt att redan känna nåt om det nu skulle ha tagit sig :)
    Jag mår bra, känner väl inte av nåt speciellt Glad har börjat med Lutinus nu och då sticker ju progesteronet iväg så jag brukar inte kunna spekulera så mycket. Nån månad blev jag tokskengravid, förra kände jag ingenting...och inte fått nåt plus. Så vågar inte tro nåt alls. Skulle bli sjukt förvånad om jag får plus igen, tror jag aldrig nånsin kommer få se det igen....
  • Nykär15
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-27 10:01:11 följande:

ÄL +10 idag och jag har fortsatt ont i svank och ljumskar. Jag sov dåligt pga värken, vaknade vid två och var kissnödig men valde att ligga kvar och somna om, och sen så drömde jag en hemsk mardröm om att jag började blöda (mens - vill verkligen inte ha den nu!!!)  Jag har värk som är obehagligt lik mensvärk, men jag har i alla fall inte fått någon direkt dipp i temperaturen. Hade 36,94.

Jag kunde inte vänta till på onsdag (ÄL +12)  med att börja testa så jag tog mitt första test nu på morgonen, och den var helt galet blank. Jag har massor med stickor på lager så jag kanske testar varje morgon nu...

Jag hoppas vi får börja se några + i gruppen snart!!!

Spännande! Ja billiga stickor är bra, har man väl börjat testa är det svårt att inte fortsätta...hoppas på plus!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 10:18:18 följande:
    Jo klart du kommer! Förstår att du inte vågar hoppas men du ska se att det blir ett plus snart!

När kommer du testa?

Jag kommer ta ett test på fredag och ett på söndag bara för att se så hcg försvinner ur kroppen, sen kommer jag köra test för att se på graviditet på tisdag nästa vecka. 

Hur kommer du testa?

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 11:32:04 följande:
    Jag kommer nog ta ett test nästa måndag, då är jag på äl+11. Visar det neg så lär det nog bli ett varje dag till mens kommer. Jag kommer inte kunna hålla mig till bim, bara att inse :)

Men skulle jag mot förmodan känna av tokstarka symptom nu i veckan och främst då ömma bröstvårtor ( som är mitt signalement för graviditet) kanske jag slösar ett på lördag redan :)

Har du förresten känt när ägget fäst någon gång?

Nej aldrig känt när ägget fäst..däremot haft nidis innan, men även haft en rosa flytning rätt i tiden utan att ha varit gravid...så njae, är lite luttrad nu och har svårt ta nåt som händer mellan ÄL och BIM som gravidtecken...

Lördag låter nog lite tidigt, inte många som får plus på ÄL+9, så kan du vänta så hade jag gjort det iaf. Jag får snällt vänta till lite längre fram eftersom Ovitrelle annars ger falskt positivt, det är väl på ett sätt bra, då ger jag chans till ett mer tillförlitligt besked..men såååå segt att vänta! Jag brukar annars testa från ÄL+10, då har jag alltid kunnat se de gånger jag vart gravid (4 st)

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 13:00:00 följande:
    Ja lördag blir nog i tidigaste laget kanske :)

Aldrig fått en nidis men tyckt mig ana stick den gången jag blev gravid nyss dock. Bara 4 dagar efter äl så kanske inte va det iof :)

Känner du av molvärk än?

Jag börjar noja över att äl fortfarande kanske inte skett eller annat fel för har rejäl molvärk konstant och haft i 2 dygn nu. Både fram, ländryggen och ibland en dragande känsla från livmodertappsområdet : /

Kanske bör kolla upp?

Nog inte för tidigt, de gånger jag vart gravid har jag känt av det redan på ÄL+4 genom att jag mått illa som att jag har influensa...har inte känt det denna gången men vet även att det kan vara annorlunda för varje gång, så försöker att inte tänka allt för mycket på hur det har varit...

Känner mer att det drar lite på sidorna om livmodern, spänner och gör ont om jag reser mig för fort. Svag molvärk bara, inget nämnvärt. Kan ibland ha ont hela vägen från ÄL till BIM, förra månaden kände jag typ ingenting, känns nog lite så denna gången med, att det inte känns så mycket. Inte än iaf. Och idag har jag ju börjat med progesteronet och då får jag ju ofta en hel del skensymtom vilket gör det svårt...

Har du nån gyn så kan de ju alltid ta prov på dag 21-23 för att se om ÄL faktiskt blev av? Just nu kan de nog inte säga exakt faktiskt

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 14:54:57 följande:
    Kanske faktiskt ska ringa i morgon och be de kolla.

Mår illa i dag men det gör sonen med så inväntar ev kräksjuka tyvärr :(

Usch för kräksjuka...är ju lite tidigt för illamående av graviditet ännu, är ju eg progesteronet som gör det med, när det ökar tillräckligt högt så kan man börja må illa. Mina såna symtom har dock kommit först i v 7-8 

Konstigt nog har jag inte mått illa av Lutinus som ändå är rätt hög dos progesteron..men får säkert äta upp det nu bara därför hahaha. 

Tur jag ska hämta barnen om nån timme, sen kommer veckan gå fortare! Hjärta

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 15:44:07 följande:
    Ja illamående är vidrigt. När barnet tackar nej till pannkaka vet man att nåt e knas :)

Aldrig mått illa förrän efter V.6 men då med besked :/

Skippat progesteronkrämen denna cykel. Varför vet jag inte. Jo möjligtvis för att underlätta för testen av familjen då jag blev så sjukt pmsig senast :(

Kanske lutinus mer verkar lokalt och du slipper illamående?

Var förbi lekia nyss och plågade mig genom att kika på bebisavdelningen medan dottern kollade ut ett spel.

Hoppas man får dra en fin barnvagn snart ...

Njae Lutinus är ju ute i kroppen, man blir ju som lätt gravid i sina känslor...de ligger liksom utanpå. Har idag fått en konstig molvärk, men det är en vanlig biverkning så betyder säkert inget. ÄL+6 idag. Om två dagar ska jag kolla om hcg har sjunkt från sprutan...

Jag hoppas nåt så galet efter att snart få kolla på vagn och planera för en liten...är nåt av det mysigaste....tänk att få vara hemma med en liten över nästa jul Hjärta

Hur har det gått med kräksjukan? Har du klarat dig?

• Nykär15
    RebeccaLouise skrev 2017-02-28 09:27:43 följande:
    Stort tack!

Jag testade vråååål svagt med testlagrets igår morse
    Wow! Kul med ett plus!! Grattis!!
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017