ÄL feb och BIM mars -2017
Hakar på igen då, 32 år första barnet och försök ca 10.
ÄL ca 22/2
BIM ca 12/2
Hoppas på en turmånad som milou skrev :)
Hakar på igen då, 32 år första barnet och försök ca 10.
ÄL ca 22/2
BIM ca 12/2
Hoppas på en turmånad som milou skrev :)
Hur går det för er med väntad ägglossning denna vecka?
Är själv på CD9 och känt av molvärk i 3 dagar nu. Brukar ha äl mellan CD 10-13 ungefär. Fick en glad gubbe kvällen CD7 men sen negativt sedan dess. Tror mätaren fick ett litet spratt bara, aldrig haft så tidig äl!
Har använt progesterall förra 2-3 cyklerna men kommer skippa det denna gång. Vet ju faktiskt inte ens om jag har brist på det ens. Blir till att fortsätta med sex varannan dag kommande vecka innan man kan "slappna av".
Blir faktiskt lite tröttsamt att hålla koll på dessa äl-test hit å dit tycker jag, även om det samtidigt är lite spännande.
Då har vi ÄL samtidigt! Håller vi alla tummar och tår!!
Va roligt!! Ja, första barnet och försök nummer 3! Ni då? :)
Zinkpasta? Nä förstår...min tar inte heller sina tabletter. Sen hade han iofs ett jättefint spemaprov att kontra med att han inte behöver...så jag har lagt ner det. Men han undviker för mycket koffein, varma bad, rövvärmen i bilen osv så han är ändå delaktig i att bättra på chanserna
Vi råkar älska sex båda två och har det dagligen vilket vi alltid haft..så gör inga förändringar vilket vi inte heller borde göra enligt läkaren. Hans spemaprov var jättebra så känner inte vi behöver tänka på det så mycket.
Jag har ju en knökfull dosett med allt jag ska ta och det är sambon som tar alla sprutor på mig då jag är spruträdd, så han är väldigt involverad i våra försök iaf.
Tillgången styrs av efterfrågan sa min läkare, så har man mycket sex så är produktionen högre än hos de som har sex sällan. Har man aldrig sex eller utlösning så stannar produktionen till slut av helt, men den sätter igång igen när det blir efterfrågan. Så är inte så orolig över det! Hade känts konstigt vara avhållsam varannan dag med när vi inte vill det...
Vi har försökt i 14 månader, men var gravid i mars förra året som slutade i tidigt mf i v 5, sen gravid i maj igen och gick till v 13, den lilla dog i v 12+2...fruktansvärt och hade en massa komplikationer efter.
Men fick ok att köra igen i november och valde då göra en privat utredning, Mitt TSH var förhöjt så har gått på Levaxin och äntligen kommit ner till 1,7. Så kanske var mitt TSH det som gjorde att vi förlorade vår lilla, det går ju upp om man blir gravid så vet ju inte hur högt det låg när den dog. Och det gör det svårare bli gravid. Så nu hoppas jag vi ska ha bättre förutsättningar igen! Allt annat ser bra ut!
Har stimulerats med Letrozol dubbelkur tre gånger utan framgång (för att få ordning på cyklerna då de blev helt tokiga efter vårt MA...annars alltid legat på 28 dgr). Denna cykel har vi kört sprutor Bemfola i stället och idag ska jag ta Ovitrelle.
Mitt AMH (äggreserv) var mycket bra iaf vilket var en lättnad, känner mig inte så stressad tidsmässigt på samma sätt nu när jag vet det....
Hoppas det tar sig så ni slipper utredning!
Här är det jag som är mest kåt ;)
För mig är sex som mat. Något jag helst har varje dag. För min sambo verkar det mer vara något man har 2-3 ggr i veckan när man känner sig extra kär/gosig.
Men han säger inte emot om jag är lite extra på någon vecka :) tror han behöver mer zink! Sägs öka lusten.
Fick nyss fett positivt på en äl-sticka så blir ligga av i kväll! Hinner man om det skulle bli i kväll vid 23-24?
Hade senast sex i söndags kväll bara.
Väldig molvärk nu som accelererar.
Bra! Denna gång ska jag testa att ligga kvar en stund efter, kanske med en kudde under rumpan :)
Bor också i Stockholm.
Min man tar en multivitamin om dagen, jag tänker att det är good enough. Och jag har försökt att minimera intaget alkohol för oss båda.
Sexandet. Vi har kört varje dag i två veckor runt ÄL de senaste fyra månaderna, men nu tänker vi testa varannan dag istället. Plus att jag har fått bättre koll på ÄL (om jag har sådan) sen jag började tempa, så nu slipper vi ligga så mycket. Jag har hört mycket som talar för bättre odds om man lugnar ner liggande lite på sistone. Känns bra att testa något annat, om inte annat.