Inlägg från: Ebbajohannake |Visa alla inlägg
  • Ebbajohannake

ÄL feb och BIM mars -2017

Hej alla!

Jag och min man försöker bli gravida. Har försökt sen oktober 2016. Hade ÄL (enligt appen) 14:e februari. Hade sex fyra gånger den veckan. Detta är första gången vi har kollat när ÄL är och sedan försökt ha sex under den perioden varannan dag enligt rekommendation. Sex dagar senare började jag få symptom i form av kraftigt ömmande bröst som också var svullna. Senaste fyra dagarna därefter har jag av och till, alltså inte hela tiden, haft besvär av illamående, nedsatt aptit, molande känsla i nedre medel av magen, svårt att sova, frusen ena stunden och svettig nästa. Svettas en del nattetid nu. Svullna och ömma bröst har jag konstant. I min värld är det klassiska graviditetstecken, även enligt Google Har också blivit betydligt med känslig i humöret. Började gråta utan anledning idag på jobbet... Tog graviditetstest imorse som visade negativt. Har BIM 28/2. Någon som har några tips. Är jag skengravid? Självklart kommer jag ta graviditetstest 28/2 eller 1/3 samt en vecka senare eftersom oddsen att det ger utslag är högre då. Vill så gärna vara gravid! Vore så glad för era tankar kring det här

• Ebbajohannake

Halloj!

Nej jag brukar inte känna av mensen. Har haft mensvärk två gånger i mitt liv. Svullna bröst har jag haft enstaka gånger men aldrig ömma. Känner mig skengravid, kanske mest för att jag inte vågar tro på att det är sant. Min man hoppas så klart att jag är gravid men är övertygad om att jag inte är det. Så känns skönt att ha något ställe att skriva av sig på. Så man slipper bli fnittrad åt

• Ebbajohannake
    Anonym (Symptom) skrev 2017-02-25 12:52:57 följande:

Hej folk! Någon mer som haft äl runt 14-16 februari och som har BIM runt den 2 mars? Har ni några symptom?

Jag har BIM 28/2. Jag har ömma bröst, illamående, molande känsla i nedre buken, trötthet, humörsvängningar, svettningar och andfåddhet. Hoppas så att jag är gravid!! Vad har du för symptom?
  • Ebbajohannake
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-25 15:43:12 följande:

(Jag hoppar in i gruppen, helt ny här på familjeliv, och helt ny på att försöka få barn, är över 40 år, och räknar med att det kan ta tid)

Jag hade ÄL 17 feb och har BIM 2-3 mars. Jag brukar ha känningar innan mens såsom molvärk och ömma bröst, men denna gång startade molvärk redan ÄL +5, och jag har dessutom lite högre tempkurva i natural cycles än förra månaden. Dessutom jätteirriterad på min man vilket jag inte brukar bli, och sedan ÄL +6 har jag fått ont i svanken.

Jag läste angående foglossning att om man har riktigt otur kan den dyka upp redan innan BIM (speciellt om man är extra hormonkänslig och överrörlig, vilket jag är). Helt plöstsligt kan jag inte gå normalt. Får ta korta steg och gå sakta. Jag har tänkt vänta med test till 1 mars.

Jag upplever helt klart att jag har symptom över det vanliga. Jag hoppas verkligen på ett plus!

Vad roligt! Då håller jag tummarna för ett plus för dig! Jag hoppas också på plus, kommer prova 28 februari. Hoppas, hoppas hoppas så att det är en bebis på G! Om inte annat måste mensen komma snabbt så vi kan köra igång direkt igen
  • Ebbajohannake
    Percafluviatilis skrev 2017-02-26 15:14:53 följande:

Hej,

Var medlem en period för ett tag sen men ballade ur lite när jag blev så besviken då mensen kom ännu en gång. Tänkte att jag spädde på förväntningarna genom att hänga här, men det har varit samma utan. Dessutom känns det som att man behöver prata och diskutera med likasinnade och ge och få stöttning! 

Hur som helst, 27 år (och han är 34) och är nu inne på femte eller sjätte försöket beroende på hur man räknar (vi råkade förmodligen pricka äl månaden innan vi började på riktigt). Äl var förmodligen 19 eller 20 februari och bim blir 4 eller 5 mars. 

Håller tummarna för oss alla!

Välkommen tillbaka!

Jag känner en oerhörd lättnad av att få prata ur mig under tiden. Är inne på vårt 6 försök vi också. Så sorgligt varje gång mensen kommer, förstår verkligen hur du känner.

Vi får försöka stötta varandra så gott det går genom processen. Håller tummarna för oss alla!
  • Ebbajohannake
    Percafluviatilis skrev 2017-02-27 06:36:17 följande:

Ja, visst är det så! Är det första barnet för dig också? Denna gången tycker jag att det får vara dags!

Ja, det är första barnet för oss. Så allt är extra spänt känns det som. Ingen som varit med om det förut och ingen av oss som vet hur det ska kännas. Men spännande är det! Hoppas så det går bra för oss den här gången
  • Ebbajohannake
    Percafluviatilis skrev 2017-02-27 16:03:09 följande:

Håller med dig! Nojar mer och mer över att det inte ska gå (för jag har inga bevis på att varken han eller jag är fertila), men det är ju bara 5-6 försöket så jag får väl lugna ner mig. Har du också bim på söndag då? För du är på samma äl+dag väl (äl+8 här)?

Jag har BIM imorgon. Mått illa idagocj brösten spänner mer än vanligt. Fick en brunaktig flytning idag som oroar mig....Bara inte mensen kommer - igen!!
  • Ebbajohannake
    Percafluviatilis skrev 2017-02-27 17:14:02 följande:

Aha! Jag ska hålla tummar och tår att den håller sig borta. Du har inte testat nu innan eller? Man blir ju sugen men det känns mer förnedrande med ett blankt test än mensen av nån anledning.. Jag beställde äl-tester förra veckan och var nära på att klicka hem grav-tester också men lät bli och tänkte att om mensen blir sen går jag hellre och köper ett dyrare i sådana fall. Det kliar ju dock i testfingrarna ändå.

Jag har testat flera gånger. Haha helt sjukt, vi lär oss aldrig. Som sagt, mer förnedrande med blanka test, man känner sig som en jubelidiot som trodde det skulle vara positivt. Testade för fyra dagar sedan, så inte så konstigt att det var negativt Imorgon ska jag däremot testa igen, imorgon är ju trots allt BIM. Är det negativt då så testar jag i slutet av veckan om nu inte mensen dyker upp...Hoppas såå mycket! När hade du BIM?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017