• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    Gräddost skrev 2017-02-25 23:58:28 följande:

Yep! När jag misstänkte graviditet förra gången hade jag inga gravtest hemma. Fick dock utslag på äl-test vilket jag aldrig fått innan, inte ens vid äl :-P

Ska se om jag hittar bilden. Tror dock tyvärr inte det funkar på alla

Att det visar positivt samma dag har jag förstått att äl-test kan visa positivt men blev osäker på om äl-test är känsligare och kan visa pos innan gravtest bara. Fast det kanske är så? :) om jag lyckas framöver här så ska jag testa. Oftast har man ju ett gäng äl-test liggandes :)
  • Anonym (förstaförsöket)

Är nu inne på ÄL +9. Nu på morgonen har jag mer ont i svanken, och har svårt att sitta bekvämt. Sov dåligt inatt pga ökad molvärk, och tyckte det var för varmt i sovrummet, men ökad värk har jag haft tidigare några dagar innan mens. Kroppstemperaturen har gått upp ännu mer nu (från 36,9 igår till 37,06, brukar annars ligga på max 36,75 mellan ÄL och BIM), men det kan ju bero på den dåliga nattsömnen. Om tre dagar testar jag!

• Milou3
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-26 07:32:05 följande:

Är nu inne på ÄL +9. Nu på morgonen har jag mer ont i svanken, och har svårt att sitta bekvämt. Sov dåligt inatt pga ökad molvärk, och tyckte det var för varmt i sovrummet, men ökad värk har jag haft tidigare några dagar innan mens. Kroppstemperaturen har gått upp ännu mer nu (från 36,9 igår till 37,06, brukar annars ligga på max 36,75 mellan ÄL och BIM), men det kan ju bero på den dåliga nattsömnen. Om tre dagar testar jag!

Testar du tempen direkt när du vaknar då?

Hur ligger din temp innan äl?

Min låg innan äl på 36.3, sen steg till 36.5 och sen till 36.7, men borde den inte stiga mer om äl varit.

Haha man hittar ju tusen orsaker att noja över hela tiden :)
  • Mimipig
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-26 07:32:05 följande:

Det låter onekligen lovande. Jag håller tummarna.
  • Isvattenis

Tack för alla svart.

Idag är all värk borta så jag håller tummarna för att ägget lossnade igår :)

Ömma bröstvårtor idag när jag rör dom. Annars känner jag inget.

Men blir min BIM dag framflyttad då om jag hade ÄL en vecka senare? Eller får jag bara kort lutealfas?

Milou3 skrev 2017-02-26 08:02:25 följande:
    Testar du tempen direkt när du vaknar då?

Hur ligger din temp innan äl?

Min låg innan äl på 36.3, sen steg till 36.5 och sen till 36.7, men borde den inte stiga mer om äl varit.

Haha man hittar ju tusen orsaker att noja över hela tiden :)
    Jag testar alltid direkt på morgonen när jag vaknar för att morgonkissa (mellan kl 5.30-6.00)

Innan ÄL tempar jag runt 36,5, och precis innan ÄL så dippar jag ner till 36,35, för att sen stiga upp till 36,7 vid ÄL. Förra cykeln låg jag på runt 36,7, men nu denna cykel är jag uppe i 36,8-36,9.
    Mimipig skrev 2017-02-26 08:14:05 följande:
    Det låter onekligen lovande. Jag håller tummarna.
    Tack snälla! Jag vågar inte hoppas för mycket. Blir så besviken när testen visar negativt.
  • Milou3
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-26 08:28:38 följande:

Jag testar alltid direkt på morgonen när jag vaknar för att morgonkissa (mellan kl 5.30-6.00)

Innan ÄL tempar jag runt 36,5, och precis innan ÄL så dippar jag ner till 36,35, för att sen stiga upp till 36,7 vid ÄL. Förra cykeln låg jag på runt 36,7, men nu denna cykel är jag uppe i 36,8-36,9.

Låter ganska exakt som mina kurvor. Hur många dagar efter äl gick din senaste temp nu upp till 36.9, menar kommer det gradvis?
  • Swn

BIM-8 idag åh va segt det går! Letar symtom som en galning, hahaha!! Molande värk i magen är väl det enda som jag har och svullen är jag också. Hoppas dagarna får lite fortare.

• Jilo

Nytt gravidsymptom i helgen; såg en skräckfilm på bio, något jag verkligen inte brukar klara av (fanns dock ingen annan film den tiden)! SOV hela filmen! Vaknade till då och då av att mannen ryckte till eller publiken flämtade/skrek till, men somnade om lika fort trots att jag kämpade emot :) Fast det är klart, det hade varit ännu mer ett graviditetstecken om jag hade suttit och grinat till filmen! :)

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017