• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Nykär15
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-27 10:01:11 följande:

ÄL +10 idag och jag har fortsatt ont i svank och ljumskar. Jag sov dåligt pga värken, vaknade vid två och var kissnödig men valde att ligga kvar och somna om, och sen så drömde jag en hemsk mardröm om att jag började blöda (mens - vill verkligen inte ha den nu!!!)  Jag har värk som är obehagligt lik mensvärk, men jag har i alla fall inte fått någon direkt dipp i temperaturen. Hade 36,94.

Jag kunde inte vänta till på onsdag (ÄL +12)  med att börja testa så jag tog mitt första test nu på morgonen, och den var helt galet blank. Jag har massor med stickor på lager så jag kanske testar varje morgon nu...

Jag hoppas vi får börja se några + i gruppen snart!!!

Spännande! Ja billiga stickor är bra, har man väl börjat testa är det svårt att inte fortsätta...hoppas på plus!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 09:54:00 följande:

Jag mår bra, känner väl inte av nåt speciellt  har börjat med Lutinus nu och då sticker ju progesteronet iväg så jag brukar inte kunna spekulera så mycket. Nån månad blev jag tokskengravid, förra kände jag ingenting...och inte fått nåt plus. Så vågar inte tro nåt alls. Skulle bli sjukt förvånad om jag får plus igen, tror jag aldrig nånsin kommer få se det igen....

Jo klart du kommer! Förstår att du inte vågar hoppas men du ska se att det blir ett plus snart!

När kommer du testa?
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 10:18:18 följande:
    Jo klart du kommer! Förstår att du inte vågar hoppas men du ska se att det blir ett plus snart!

När kommer du testa?

Jag kommer ta ett test på fredag och ett på söndag bara för att se så hcg försvinner ur kroppen, sen kommer jag köra test för att se på graviditet på tisdag nästa vecka. 

Hur kommer du testa?

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 11:13:04 följande:

Jag kommer ta ett test på fredag och ett på söndag bara för att se så hcg försvinner ur kroppen, sen kommer jag köra test för att se på graviditet på tisdag nästa vecka. 

Hur kommer du testa?

Jag kommer nog ta ett test nästa måndag, då är jag på äl+11. Visar det neg så lär det nog bli ett varje dag till mens kommer. Jag kommer inte kunna hålla mig till bim, bara att inse :)

Men skulle jag mot förmodan känna av tokstarka symptom nu i veckan och främst då ömma bröstvårtor ( som är mitt signalement för graviditet) kanske jag slösar ett på lördag redan :)

Har du förresten känt när ägget fäst någon gång?
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 11:32:04 följande:
    Jag kommer nog ta ett test nästa måndag, då är jag på äl+11. Visar det neg så lär det nog bli ett varje dag till mens kommer. Jag kommer inte kunna hålla mig till bim, bara att inse :)

Men skulle jag mot förmodan känna av tokstarka symptom nu i veckan och främst då ömma bröstvårtor ( som är mitt signalement för graviditet) kanske jag slösar ett på lördag redan :)

Har du förresten känt när ägget fäst någon gång?

Nej aldrig känt när ägget fäst..däremot haft nidis innan, men även haft en rosa flytning rätt i tiden utan att ha varit gravid...så njae, är lite luttrad nu och har svårt ta nåt som händer mellan ÄL och BIM som gravidtecken...

Lördag låter nog lite tidigt, inte många som får plus på ÄL+9, så kan du vänta så hade jag gjort det iaf. Jag får snällt vänta till lite längre fram eftersom Ovitrelle annars ger falskt positivt, det är väl på ett sätt bra, då ger jag chans till ett mer tillförlitligt besked..men såååå segt att vänta! Jag brukar annars testa från ÄL+10, då har jag alltid kunnat se de gånger jag vart gravid (4 st)

• Mimipig
    Thugs skrev 2017-02-27 07:27:35 följande:

Enligt app borde jag ha ägglossning på lördag men testade idag på dag 9 och det syntes ett svagt svagt streck... bara att mysa på och hålla tummarna denna veckan nu... ????

Thugs skrev 2017-02-27 07:27:35 följande:

Enligt app borde jag ha ägglossning på lördag men testade idag på dag 9 och det syntes ett svagt svagt streck... bara att mysa på och hålla tummarna denna veckan nu... ????

Ja, fortsätt och kolla stickorna varje dag och ha sex regelbundet så missar du inte ÄL. Jag fick min ÄL fem dar tidigare denna cykel, tur att vi sejfar med sex åtminstone var tredje dag hela cykeln utifall att... du lär ju märka när stickorna blir blanka igen. Tempar du?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 12:16:07 följande:

Nej aldrig känt när ägget fäst..däremot haft nidis innan, men även haft en rosa flytning rätt i tiden utan att ha varit gravid...så njae, är lite luttrad nu och har svårt ta nåt som händer mellan ÄL och BIM som gravidtecken...

Lördag låter nog lite tidigt, inte många som får plus på ÄL+9, så kan du vänta så hade jag gjort det iaf. Jag får snällt vänta till lite längre fram eftersom Ovitrelle annars ger falskt positivt, det är väl på ett sätt bra, då ger jag chans till ett mer tillförlitligt besked..men såååå segt att vänta! Jag brukar annars testa från ÄL+10, då har jag alltid kunnat se de gånger jag vart gravid (4 st)

Ja lördag blir nog i tidigaste laget kanske :)

Aldrig fått en nidis men tyckt mig ana stick den gången jag blev gravid nyss dock. Bara 4 dagar efter äl så kanske inte va det iof :)

Känner du av molvärk än?

Jag börjar noja över att äl fortfarande kanske inte skett eller annat fel för har rejäl molvärk konstant och haft i 2 dygn nu. Både fram, ländryggen och ibland en dragande känsla från livmodertappsområdet : /

Kanske bör kolla upp?
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-27 10:18:18 följande:

När kommer du testa?

Hijackar in i ert gäng här - har också BIM i era krokar, är hux flux på ÄL +4 idag. Förra cykeln testade jag på +10 och blev så deppig fast jag visste att hoppet inte nödvändigtvis var ute, och på +14 gick jag konstant på toa för att kolla om det kommit nåt, och mycket riktigt, vid lunch kom mensen. Jag tror jag skiter i att testa före BIM, skulle nog ändå inte tro på de megasvaga streck jag sett andra visa upp som bevis på grav. Jag vill se ett mörkt streck. Och sen ett digitalt med veckor.

På tal om bröstvårtor - mina började bli ömma igår och är ömma idag med. Har aldrig fått så förr. Jag förstår att det inte lär hänga ihop med grav så här tidigt, men varför blir de så?
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-27 13:09:43 följande:

Hijackar in i ert gäng här - har också BIM i era krokar, är hux flux på ÄL +4 idag. Förra cykeln testade jag på +10 och blev så deppig fast jag visste att hoppet inte nödvändigtvis var ute, och på +14 gick jag konstant på toa för att kolla om det kommit nåt, och mycket riktigt, vid lunch kom mensen. Jag tror jag skiter i att testa före BIM, skulle nog ändå inte tro på de megasvaga streck jag sett andra visa upp som bevis på grav. Jag vill se ett mörkt streck. Och sen ett digitalt med veckor.

På tal om bröstvårtor - mina började bli ömma igår och är ömma idag med. Har aldrig fått så förr. Jag förstår att det inte lär hänga ihop med grav så här tidigt, men varför blir de så?

Det kan absolut hänga ihop med grav! :) det är mina klockrena första symptom men äl+4 är kanske väl tidigt för det?

Önskar jag också kunde hålla mig till bim med att testa : /
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-27 13:20:32 följande:

Det kan absolut hänga ihop med grav! :) det är mina klockrena första symptom men äl+4 är kanske väl tidigt för det?

Önskar jag också kunde hålla mig till bim med att testa : /

Tackar, känner mig mindre som en stalker nu ja; det är nog inte rimligt att jag får gravidtecken så tidigt. Men denna cykel har varit knasig. Jag har inte haft något fertilt sekret vid ÄL vad jag märkt tex. Jag tror vi får fortsätta ligga ett par ggr till om ff har fått fel...
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017