• Jilo

ÄL feb och BIM mars -2017

Hoppar också in här från februaritråden! Fast jag vet att jag nog får hoppa ur igen, min man har så gott som obefintlig spermieproduktion. Har fått let för att hjälpa till genom att höja min egen fertilitet istället, men pga min ålder så ger dom oss inget större hopp. Gick över för första gången i mitt liv så bim blev den 6/2 istället. Då jag alltid har 28 dagars blir jag förvirrad, äl skulle ha varit idag men då kanske den är på måndag istället denna gång? Hoppas det för min man är sjuk så här har inget blivit sen i onsdags....men hoppas på ikväll eller imorgon :)

• Jilo

Min kropp lurar mig deluxe just nu tror jag. Herpesutslag (som jag i princip endast får vid graviditeter och botox), migränliknande huvudvärk (som jag inte haft på flera år, tack vare botoxen) och ordentliga känningar i livmoderstrakten. Men har bim den 6/3 så det är alldeles för tidigt för symptom så jag går nog inte riktigt på det här :)

• Jilo
    Nykär15 skrev 2017-02-24 10:06:53 följande:

Intressant, bara vänta och se om det visar sig vara en graviditet. En fråga bara, hur gör du med botoxen nu när ni planerar barn? Har med tagit mot migrän men blir lite rädd för att ta det så har inte gjort det på länge..men får det värre på vår/sommar av allt ljus så hade eg behövt göra det nu...

Tog i december innan vi bestämde oss för att försöka, så jag klarar mig ett tag, men sedan vet jag inte. Tänker nog fylla på i sommar om ingen bebis har blivit för jag vet ju att våra chanser är små. Men OM det skulle bli något blir svårare, då får man ju vänta både graviditet och amning...
  • Jilo
    Emmie79 skrev 2017-02-24 10:18:06 följande:

Brukar du få huvudvärk när du är gravid (om du varit gravid tidigare)? Jag är på äl+5 idag och vaknade med superhuvudvärk, vet inte om det är ett symptom. Har också migrän och äter sumatriptan (det får man dock ej ta vid graviditet).

Jag har också bim 6 mars.

Kul att du också har bim 6 mars, vi verkar vara flera här i tråden!

Jag har varit gravid fyra gånger och alltid haft värre med min huvudvärk i början, men kommer dock inte ihåg om det började så här tidigt. Det var så länge sedan nu...

Får man inte äta sumatriptan? Det enda som funkar hyfsat ju :(
  • Jilo

Nytt gravidsymptom i helgen; såg en skräckfilm på bio, något jag verkligen inte brukar klara av (fanns dock ingen annan film den tiden)! SOV hela filmen! Vaknade till då och då av att mannen ryckte till eller publiken flämtade/skrek till, men somnade om lika fort trots att jag kämpade emot :) Fast det är klart, det hade varit ännu mer ett graviditetstecken om jag hade suttit och grinat till filmen! :)

• Jilo
    Emmie79 skrev 2017-02-28 10:15:17 följande:

Åh vad roligt, stort grattis!!

Hoppas min molvärk också betyder att jag är gravid. Fick också lite svagt rosa på pappret vid toabesök igår (ursäkta känsliga), menar du att det är ett bra tecken alltså? Gud vad jag blir hoppfull nu! Har bim på söndag men kommer nog testa redan på fredag.

Fick knappt synbara klarröda prickar på pappret igår och små brunaktiga flytningar idag. Kan få bruna flytningar två dagar innan mens, men bim är ju inte förrän måndag??

Jaja, det är ju egentligen bara att se tiden an...:)
  • Jilo

Tror jag fått min mens. 6 dagar för tidigt. Så nästa bim bör väl bli 28/3 istället.

• Jilo
    Anonym (M) skrev 2017-03-04 17:08:02 följande:

Hej, jag hoppar gärna in!

Jag testade med ägglossningstest idag för första gången.. (Valde Clearblue)

Saken är den att jag och min man har en son som är 9 år i april och vi har inte kunnat få fler barn då min mens har varit som bortblåst efter förlossningen... Fram tills nu i feb, helt chockad men ändå så glad att den kommit tillbaka. Trots utredningar har vi inte fått svar på anledningen till utebliven mens...

Men nu tillbaka till testet.. och jag fick en glad gubbe, vilket innebär att man har maximailt fertilitet. Sååå spännande!!!

Så nu hade vi sex igår och kommer ha i några dagar till här framöver. Jag försöker att inte hoppas för mycket, men det vore ju helt fantastiskt om kroppen är återställd efter alla dessa år!

Vad roligt! Men oj, vad länge...nio år!! Lycka till nu :)
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017