Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

ÄL feb och BIM mars -2017

Hoppar in här jag med. Äl nu i dagarna och bim bör bli 10 mars enligt min vanliga cykel (27 dagar). Tempar och idag sjönk tempen vilket den brukar göra nån dag innan äl. Försök nummer 10 denna gång.

• FrökenE1985
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:01:51 följande:

Samma lika här, jag som är mest på :) haha

Ja lätt, efter positivt test har man ju minst 24h på sig så sexa loss ;)

Det skulle vara intressant att veta vart folk bor och så!

Själv bor vi i Stockholm :)

Här är ytterligare en stockholmare.
  • FrökenE1985
    Livethänder skrev 2017-02-22 19:18:08 följande:

Vad kul och komiskt att vi alla bor i stan :)

Då kan vi ju följas åt och förhoppningsvis mot många pluss :)

Ja men verkligen! Håller tummarna för oss alla!
  • FrökenE1985
    MissAhlman skrev 2017-02-23 16:28:26 följande:

Enligt min app som jag använder hade jag ÄL den 18.

Fast vet inte hur pass bra den är.

Saken är den att jag känner mig lite svullen, har mycket flytningar, huvudvärk och korta stunder med illamående. Känns väldigt tidigt?!

Så brukar jag kunna få vid äl. Är du säker på att äl varit?
  • FrökenE1985
    MissAhlman skrev 2017-02-23 21:23:59 följande:

Säker till 100% kan jag ju inte vara men jag hade mens mellan 7-13 februari.

Okej, då har du ganska kort cykel med andra ord. Tänkte bara att de symtom du beskriver brukar jag ha ett par dagar innan själva ägglossningen.

Själv hoppades jag på äl idag, men den verkar dröja och sker troligen i helgen. Testar med stickor och tempar samt kollar sekret för att avgöra när äl är. Inte förrän idag börjar stickorna öka i styrka. Brukar också få rejält ont i äggstockarna innan men har bara haft lite molande hittills denna gång.
  • FrökenE1985

Idag sköt tempen iväg uppåt så äl bör ha skett. Bim bör då bli 10 mars precis som jag trodde från början.

• FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-02-24 11:29:43 följande:

Skönt! Då ligger vi lika nu med. Jag har BIM 9/3 

Vad kul! Roligt när man hamnar så lika med andra.
    Milou3 skrev 2017-02-24 11:31:07 följande:

Exakt samma för mig!

Ska försöka att inte analysera sönder alla kommande kroppsliga känningar nu :)

Härligt! Ja, alla dessa analyser man gör vid minsta lilla. Ska försöka och slappna av lite denna gång men det är ju så svårt. Haha

Nu håller vi tummarna för oss!
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-02-24 13:24:25 följande:

Enklare att tackla den långa väntan när man vet att man inte är ensam 

Helt klart! Känns som en evighet till bim nu.
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-02-24 13:32:16 följande:

Mmm jag vet. Första dagarna tycker jag är värst att vänta...de är sjukt långsamma. Men sen när man är på ÄL+8 så börjar jag istället tycka tiden går för fort och att jag inte vill testa, för om jag testar så får jag negativt och då börjar allt om...så då vill jag skjuta det framför mig i stället....knäppt.

Jag håller med. I helgen har jag iaf lite att göra så förhoppningsvis kommer dagarna gå lite fortare.
  • FrökenE1985
    mickipicki skrev 2017-02-24 14:46:31 följande:

Jag räknar med mens nästa vecka o börjar planera nästa ÄL

Jag tror inte man får symptom så tidigt. Symptom beror ju på hormoner. Syns inte hormoner på tester så borde man inte heller ha symptom.

De flesta "tidiga" symtomen beror ofta på progesteronet och det har man ju oavsett när man ägglossat vare sig man är gravid eller inte. Vid graviditet får man ju dock en lite extra skjuts av progesteron i senare halvan av lutealfasen istället för att det sjunker.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017