• Anonym (Mamman)

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

För att ta det kort och koncist.

Personalen kallar min dotters underliv för "snippa", i vår familj har vi valt att kalla det för fiffi och har bett dem att göra likadant.
    De skiter fullständigt i det och "snipppar" vidare och jag är så arg att jag kan krevera.

Nu har jag fått ta på en privat dagmamma som lovat dyrt och heligt att inte virra till det i min dotters huvud.
    Varför kan inte personalen bara respektera vårt val av namn???

• Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!
  • Anonym (Bbvjjv)

Men herregud. Vad spelar det för roll? Så då ska hon inte få lära sig engelska då för att de kan förvirra i hennes huvud?

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Bbvjjv) skrev 2017-01-05 18:36:08 följande:

Men herregud. Vad spelar det för roll? Så då ska hon inte få lära sig engelska då för att de kan förvirra i hennes huvud?

Det går inte att jämföra.
  • Anonym (q)

Du kan väl inte tvinga personal att använda ett visst ord heller.

jag kanske säger "cool" medan mina barn säger "fett". De lär inte sluta med det för att jag tycker at cool faller bättre i smaken

Fifi är för den delen ett hundnamn i mina öron, haha

och hur ofta behöver personalen ens prata om din dotterns underliv?

• Apmor2

Fiffi lustigt. Din dotter blir inte förvirrad om hon lär sig att olika människor kallar hennes kön för olika saker. Kärt barn har många namn.

• Anonym (L)

Hennes underliv må heta Fiffi, men det är likväl en snippa.

• Anonym (Bbvjjv)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:37:52 följande:

Det går inte att jämföra.

Jaså? Samma ord men olika namn. Tycker du överdriver extremt. Blir väl ännu mer förvirrande om din dotter är den enda på förskolan som har en "fiffi" oxh de andra har en snippa
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (q) skrev 2017-01-05 18:37:55 följande:

Du kan väl inte tvinga personal att använda ett visst ord heller.

jag kanske säger "cool" medan mina barn säger "fett". De lär inte sluta med det för att jag tycker at cool faller bättre i smaken

Fifi är för den delen ett hundnamn i mina öron, haha

och hur ofta behöver personalen ens prata om din dotterns underliv?

Jo, de har betalt för att ta hand om henne och då ska de respektera mina önskemål.

Det kom upp när flickorna lekt nakna i sandlådan (dålig uppmärksamhet också för övrigt) och fått sand i springan.
  • Aniiee

Varför kan inte du respektera att det finns mer än ett "namn" på diverse saker?

Fiffi är ett hundnamn.....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 18:39:35 följande:

Hennes underliv må heta Fiffi, men det är likväl en snippa.

För henne är det en fiffi.
    Ordet snippa är så gräsligt och fult, jag vill inte kalla hennes underliv för någon som låter snuskigt!

Så nej, det är en fiffi.
  • Anonym (Mamman)
    Aniiee skrev 2017-01-05 18:40:45 följande:

Varför kan inte du respektera att det finns mer än ett "namn" på diverse saker?

Fiffi är ett hundnamn.....

För dig ja, inte för oss.
Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!