• Anonym (tjat och gnat...)

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Har två barn äldsta är 5 år och har eget rum och yngsta är 3 år och sover inne hos mig och sambon fortfarande. 
    Varannan vecka bor mina bonusbarn hos oss och 15 åringen har ett litet kryp in bara med en säng och en byrå inget utrymme alls och 12 åringen har eget rum.
    Nu vill 15 åringen byta rum med min 5 åring för hon anser att 5 åringen har alla leksaker i vardagsrummet (som visserligen är sant) men han även mycket saker på sitt rum.

Vem anser ni har mest rätt till egna rum?

• Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?
  • nihka
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 17:26:18 följande:
    Varför ska de som redan förlorat sina föräldrar och sitt fasta hem behöva trängas istället för er som har sin trygga familj jämt?

Varför 5-åringen inte har ett rum att gå undan till beror inte på bonusbarnen, vilket du verkar antyda, utan på att barnets föräldrar helt enkelt inte har planerat för ett eget rum åt alla.
    Men båda bonusbarnen som bor på halvtid har ju egna rum som det är nu. De som så småningom kommer att få dela är de båda barnen som bor på heltid.

Sedan förstår jag inte, skulle eget rum vara ett mått på hur väl man tar hand om sina barn?

• whitestar
    Miss Skywalker skrev 2017-01-05 20:35:57 följande:

Så du och din 16-åriga pojkvän behövde inte ha erat samliv ifred?

Eh det behöver väl inte du bry dig om hur vi löste. ????
  • whitestar
    nihka skrev 2017-01-05 22:19:19 följande:

Men båda bonusbarnen som bor på halvtid har ju egna rum som det är nu. De som så småningom kommer att få dela är de båda barnen som bor på heltid.

Sedan förstår jag inte, skulle eget rum vara ett mått på hur väl man tar hand om sina barn?

Håller med där, våra barn funkar det att dela rum i flera år o dom mår då bra!
  • LisMaria

Förstår hur du känner. Har tre egna barn och tre bonusbarn. Ja barn och barn, två av dem är vuxna 18 och 21 år. De bor hos min sambo och mej på heltid. De andra är 11, 12, 13 och 14 år, bor varannan vecka. 18-åringen går i gymnasiet och 22-åringen gör ingenting. Vi trängs allihop i en trea så vardagsrummet är numera sovrum. Där sover alla barnen och 18-åringen. Använd vardagsrummet till sovrum. Antingen för dej och din sambo, egna barnen eller bonusbarnen.

Lycka till.

• Miss Skywalker
    whitestar skrev 2017-01-05 23:51:32 följande:
    Eh det behöver väl inte du bry dig om hur vi löste. ????
    Men du tycker ju att vuxna ska få ha sitt samliv ifred. Gäller inte det tonåringar?
  • Miss Skywalker
    LisMaria skrev 2017-01-06 00:06:44 följande:

Förstår hur du känner. Har tre egna barn och tre bonusbarn. Ja barn och barn, två av dem är vuxna 18 och 21 år. De bor hos min sambo och mej på heltid. De andra är 11, 12, 13 och 14 år, bor varannan vecka. 18-åringen går i gymnasiet och 22-åringen gör ingenting. Vi trängs allihop i en trea så vardagsrummet är numera sovrum. Där sover alla barnen och 18-åringen. Använd vardagsrummet till sovrum. Antingen för dej och din sambo, egna barnen eller bonusbarnen.

Lycka till.

8 pers i en trea?! Jösses, låter som sekelskifte..
  • nihka
    Miss Skywalker skrev 2017-01-06 00:34:29 följande:
    Men du tycker ju att vuxna ska få ha sitt samliv ifred. Gäller inte det tonåringar?
    På vilket sätt har två vuxna som delar sovrum med en treåring egentligen "sitt samliv ifred"? 15-åringen har däremot en säng i ett eget rum.
  • Miss Skywalker
    nihka skrev 2017-01-06 00:50:19 följande:
    På vilket sätt har två vuxna som delar sovrum med en treåring egentligen "sitt samliv ifred"? 15-åringen har däremot en säng i ett eget rum.
    I en egen skrubb menar du?
  • nihka
    Miss Skywalker skrev 2017-01-06 01:06:15 följande:
    I en egen skrubb menar du?
    Nej, det menar jag inte. TS kallar det kryp in med en säng och byrå, fönster och en dörr att stänga om sig. Låter som de skulle kunna klara av att knulla där.
  • Miss Skywalker
    nihka skrev 2017-01-06 01:24:30 följande:
    Nej, det menar jag inte. TS kallar det kryp in med en säng och byrå, fönster och en dörr att stänga om sig. Låter som de skulle kunna klara av att knulla där.
    Personen jag svarade tyckte att 15-åringen skulle dela rum med yngre syskon. Tycker det var mindre lämpligt om man har pojkvän som sover över.
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?