• Anonym (tjat och gnat...)

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Har två barn äldsta är 5 år och har eget rum och yngsta är 3 år och sover inne hos mig och sambon fortfarande. 
    Varannan vecka bor mina bonusbarn hos oss och 15 åringen har ett litet kryp in bara med en säng och en byrå inget utrymme alls och 12 åringen har eget rum.
    Nu vill 15 åringen byta rum med min 5 åring för hon anser att 5 åringen har alla leksaker i vardagsrummet (som visserligen är sant) men han även mycket saker på sitt rum.

Vem anser ni har mest rätt till egna rum?

• Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?
  • Anonym (L)
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 22:24:25 följande:
    Varför tror du att de ogillar mig? eller du kanske känner mig och vet?
    Varför tar du åt dig när jag inte skrev något sådant? Jag frågade vad du själv tror. Sen spelar det väl ingen roll om jag känner dig för att veta hur dina bonusbarn uppfattar dig, det kan ju inte ens du själv veta. Det vet bara barnen.

Jag kan bara utgå ifrån vad du skriver i den här tråden och nej, om det är det jag ska utgå ifrån så verkar du inte vara så omtänksam om dem tyvärr.
  • Anonym (L)
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 22:26:01 följande:
    Varför ska två som bor här halvtid ska ha egna rum och vi som bor här jämt ska trängas halva tiden?
    Varför ska min 5 åring inte  kunna ha ett rum och gå undan till?
    Varför ska de som redan förlorat sina föräldrar och sitt fasta hem behöva trängas istället för er som har sin trygga familj jämt?

Varför 5-åringen inte har ett rum att gå undan till beror inte på bonusbarnen, vilket du verkar antyda, utan på att barnets föräldrar helt enkelt inte har planerat för ett eget rum åt alla.
  • whitestar

En gammal pojkvän till mig delade rum med sin syster när han var 16 o hon 12. Funkade bra då dom hade stort rum som dom delade av med en stor bokhylla.jag sov tom över där med han! så jag anser att syskon kan dela rum.däremot tycker jag att dom vuxna ska få ha eget sovrum o ha siTT samliv i fred!speciellt som TS jobbar natt ibland

• Miss Skywalker
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 17:26:18 följande:
    Varför ska de som redan förlorat sina föräldrar och sitt fasta hem behöva trängas istället för er som har sin trygga familj jämt?

Varför 5-åringen inte har ett rum att gå undan till beror inte på bonusbarnen, vilket du verkar antyda, utan på att barnets föräldrar helt enkelt inte har planerat för ett eget rum åt alla.
    Ingen har förlorat sina föräldrar. Ingen vet om barnen är otrygga. Skilsmässobarn har ingen förtur..

Ingen behöva trängas. Låt 15-åringen ta rummet och gör om det lilla till 5-åringen.
  • Anonym (L)
    Miss Skywalker skrev 2017-01-05 19:25:05 följande:
    Ingen har förlorat sina föräldrar. Ingen vet om barnen är otrygga. Skilsmässobarn har ingen förtur..

Ingen behöva trängas. Låt 15-åringen ta rummet och gör om det lilla till 5-åringen.
    De lever inte med båda sina föräldrar på fulltid, det upplevde iaf jag som en stor förlust när jag var barn och hamnade i den situationen.

Skilsmässobarn har ingen förtur men det är okej att de "nya" barnen har förtur för att de bor i hemmet på heltid menar du?
  • Miss Skywalker
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 20:11:14 följande:
    De lever inte med båda sina föräldrar på fulltid, det upplevde iaf jag som en stor förlust när jag var barn och hamnade i den situationen.

Skilsmässobarn har ingen förtur men det är okej att de "nya" barnen har förtur för att de bor i hemmet på heltid menar du?
    Nej det menar jag inte varför tror du det?
  • Miss Skywalker
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 20:11:14 följande:

Och att du upplevde det så betyder inte att dessa gör det också..
  • Miss Skywalker
    whitestar skrev 2017-01-05 19:05:54 följande:

En gammal pojkvän till mig delade rum med sin syster när han var 16 o hon 12. Funkade bra då dom hade stort rum som dom delade av med en stor bokhylla.jag sov tom över där med han! så jag anser att syskon kan dela rum.däremot tycker jag att dom vuxna ska få ha eget sovrum o ha siTT samliv i fred!speciellt som TS jobbar natt ibland

Så du och din 16-åriga pojkvän behövde inte ha erat samliv ifred?
  • Anonym (k)
    Anonym (Haha) skrev 2017-01-03 21:18:19 följande:

Men chilla ner, alla ni som attackerar ts. Att hon tycker stt hennes barn har större rätt till rummet betyder inte att hon behandlar bonusbarnen dåligt.

Vi har inte heller rum till alla och även här blev det äldsta som fick "kryp-inet", för att hon helt enkelt inte har samma behov av massa golvyta som de andra.

Men hon skrev ju att det vore skönt om bonusbarn en skulle bo heltid hos mamman.
  • Anonym (k)
    Miss Skywalker skrev 2017-01-05 19:25:05 följande:

Klart barnen har förlorat sina föräldrar i den mening att de måste kastas mellan hemmen. Varav i ett av hemmen anses det inte ens vara nödvändigt att de ska ha egna rum!

Varför ens skaffa fler barn när man inte kan ta hand om de som finns pga ekonomi.
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?