BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Någon här som vet hur man ändrar sin inkomst till försäkringskassan ??!
Någon här som vet hur man ändrar sin inkomst till försäkringskassan ??!
Sikken liten söt mage du har! Den är verkligen inte stor, men som jag förstår var du liten innan också och gillar det
Eller blandar jag ihop dig med någon annan?
Jag var på läkarbesök igår och mätte flöden, och det var bara bra.
Idag var jag hos barnmorskan...är alltid "lite konstigt" att komma dit, för hon har ju inte så mycket att göra eftersom läkaren gör det mesta, så vi sitter mest och pratar!
Men vi mätte magen för skojs skull så jag får min kurva! Mitt SF mått låg idag på 26 cm vilket är något större än "normalt". Ligger mellan mitten kurvan och översta. Fick lyssna på hjärtljuden också...det får jag ju göra rätt ofta, men det är ändå lite speciellt att höra det på det gamla hederliga sättet!
155 slag i minuten.
Har gått upp 8 kg totalt, trodde det var 9, men det var fel.
Sockret var bra och mitt HB har stigit till 108!!! Tjoho! Det ökar!
Efter besöket hos barnmorskan åkte jag och min mamma till Ullared. Min kropp mår sådär efter 6 timmar där, men skönt att få handlat det sista till bebisen.
Köpte madrass, täcke, kudde, skötbädd, ett bäddset, näsfrida, nagelsax, nappar, nappflaska, snutte, flaskborste, lite kläder.....
Nu har vi allt och det känns skönt.
Iof ska vi köpa ett babyskydd, men köper ett begagnat av några vänner. De använder det dock någon månad till, så kan inte köpa det än.
Är ni klara med det mesta?
Sikken liten söt mage du har! Den är verkligen inte stor, men som jag förstår var du liten innan också och gillar det
Eller blandar jag ihop dig med någon annan?
Jag var på läkarbesök igår och mätte flöden, och det var bara bra.
Idag var jag hos barnmorskan...är alltid "lite konstigt" att komma dit, för hon har ju inte så mycket att göra eftersom läkaren gör det mesta, så vi sitter mest och pratar!
Men vi mätte magen för skojs skull så jag får min kurva! Mitt SF mått låg idag på 26 cm vilket är något större än "normalt". Ligger mellan mitten kurvan och översta. Fick lyssna på hjärtljuden också...det får jag ju göra rätt ofta, men det är ändå lite speciellt att höra det på det gamla hederliga sättet!
155 slag i minuten.
Har gått upp 8 kg totalt, trodde det var 9, men det var fel.
Sockret var bra och mitt HB har stigit till 108!!! Tjoho! Det ökar!
Efter besöket hos barnmorskan åkte jag och min mamma till Ullared. Min kropp mår sådär efter 6 timmar där, men skönt att få handlat det sista till bebisen.
Köpte madrass, täcke, kudde, skötbädd, ett bäddset, näsfrida, nagelsax, nappar, nappflaska, snutte, flaskborste, lite kläder.....
Nu har vi allt och det känns skönt.
Iof ska vi köpa ett babyskydd, men köper ett begagnat av några vänner. De använder det dock någon månad till, så kan inte köpa det än.
Är ni klara med det mesta?
Har till och med maxibindor kvar sen förra förlossningen. Vi låg ju på neo så länge så avslaget var i princip borta när jag kom hem så har 1.5 paket av 2 köpta kvar :) så jag känner verkligen att jag är rätt så färdighandlad :)
Har till och med maxibindor kvar sen förra förlossningen. Vi låg ju på neo så länge så avslaget var i princip borta när jag kom hem så har 1.5 paket av 2 köpta kvar :) så jag känner verkligen att jag är rätt så färdighandlad :)
Jag har massor kvar att handla! Började tidigt men sedan vart det inte så mycket mer. Men spjälsängen kommer imorgon:)
På tal om bindor....vet någon som har gjort både snitt och fött vanligt om avslaget är detsamma? Blöder man lika mycket vid snitt?
Om inte jag minns helt fel så köpte jag vanliga bindor med vingar förra gången...modell lite större, men de funkade.
Fast efter första barnet hade jag mycket problem med blödningen, då jag blödde stora koagler och störtblödde efter varje gång ett sånt äckel kom ut, så då antar jag att jag måste haft andra bindor. Kommer inte ihåg...
Japp i princip allt är klart. Bara lite blöjor kvar. Kunde inte amma sist mer än 6 veckor men ska köpa hem amningskydd iaf om det funkar bättre nu :) ska köpa några av HM s amningslinne. Tycker dom är så bra så jag använder dom som vanliga linnen också :) perfekta när man inte orkar ha BH på sig, haha :D