• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Haiduchi

Fina magar ni har!

Jag har mindre aptit nu än innan, men ja trycker gärna något sött varje dag, haha. Men typ orkar bara ett ordentligt mål om dagen och några små. Är ofta mätt när jag vaknar på morgonen så äter lite eller senare frukost än vad jag gjort innan.

Tycker det går så snabbt! Snart gått 23 veckor och då är det inte långt tills man gått 25 och vips då är det bara 15 veckor kvar!

Utöver min foglossning mår jag bra. Märker att min framfog är värst. Gör riktigt ont att gå ibland men räcker med vila för att jag ska kunna orka med mer. Fogarna där bak gör mest ont när jag ska sova, blir mer och mer smärtsamt men vaknar kanske bara en gång per natt av det. Känns okej. Tycker ändå inte det känns speciellt jobbigt, kanske för man har haft det innan och var beredd på det. Tycker denna graviditeten är överlag mycket bättre än förra och ha barn redan hjälper till att faktiskt göra något vettigt under dagarna och ha rutiner. Skönt !

Igår sparkade lillasyster till så rejält i magen att jag hoppade Och skrek till! Hahaha. Satt sen och såg hur magen buktade hit och dit. Och mannen satt bredvid i soffan och sov så klart, haha Jaja.

Ha det bra alla !

• Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-03-02 18:55:47 följande:

Många fina magar, så kommer jag här med en ful ben bild. :P

Mitt vänstra ben såg ut så här idag, bild tagen när jag just kommit ut ur duschen efter jobbet. Känns inte jättebra när jag bara är 27 och i vecka 23, är rädd för att få blodpropp senare i graviditeten. Har använt en billig stödstrumpa ett par dagar men jag tyckte den gjorde ont idag och gjorde så att benet kändes värre. Har en tid hos BM om ett par veckor så jag ska ta upp det då. Blir orolig när jag hör om gravida som förlorat barnet pga. blodproppar.

Oj de ser inte skönt ut! Hoppas det inte blir värre:(
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-03-02 16:51:47 följande:

Nån mer än jag som äter mycket onyttigt?

Nu äter jag ju väldigt nyttiga och bra frukostar/lunch o middag oftast, men det här småätandet...går ju inte att låta bli..

Idag har det blivit några tutti frutti godisar och 5-6 kakor än sålänge....då är det lite mot vad jag brukar äta...

Men det är ju så gott och jag kan ju inte låta bli!!

Nu har jag ju aldrig gått upp i vikt av sånt och mitt sockervärde är bra, men det är ju ändå inte så himla bra att äta det..

Jag käkar rätt mycket alla måltider plus mackor, kakor godis, frukt osv varje dag. Jag kör bara, hoppas på det bästa och äter det jag är sugen på. Räknar med att bli rätt stor denhär graviditeten och är ok med det. Tycker det är mysigt, lever ut väldigt mkt den här (sista?) gången.
  • LeyasMamma
    Beebii skrev 2017-02-27 23:37:44 följande:

Så kul att ni oxå ska flytta till gård! Vi kommer nog framöver bli lite måndkens-bonde-a-la-mandelmans fast med mycket mindre gård och färre djur! ja man har ju ingen aning om när bebisen kommer och för mig skulle det kännas märkligt om jag gick över bf!

Låter härligt! Vi gillar också att odla och äta mycket från den egna trädgården :) någon direkt djurhållning att leva av komma vi inte ha :) ja de förstår jag att de skulle bli! Jag är ju övertygad om att denna kommer vilja kolla ut i v 37 av någon anledning :D
  • sobrio88

2a uvi denna graviditet så nu väntar väl antibiotika ända tills bf antar jag.. Fast jag får väl glad att jag klarade mig så länge, förra gången började jag i v17 har jag för mig ;)

• Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-03-06 17:46:19 följande:

2a uvi denna graviditet så nu väntar väl antibiotika ända tills bf antar jag.. Fast jag får väl glad att jag klarade mig så länge, förra gången började jag i v17 har jag för mig ;)

Har med ätit antibiotika ett tag nu, fick uvi tre gånger på typ 2-3 veckor. Så det gick snabbt men det märks skillnad av att äta antibiotikan. Äter även tranbärstabletter för att hålla urinen sur.

Med dottern så försvann alla mina bekymmer med uvi för det har jag haft så många otaliga gånger och alltid "fixat" själv men de senaste åren har jag varit tvungen att söka läkare för det. Så inte förvånad att det gick snabbt innan man blev satt på daglig kur.

Hur är det med alla nu för tiden?

Veckorna går framåt minsann!
  • sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-03-07 19:23:59 följande:

Har med ätit antibiotika ett tag nu, fick uvi tre gånger på typ 2-3 veckor. Så det gick snabbt men det märks skillnad av att äta antibiotikan. Äter även tranbärstabletter för att hålla urinen sur.

Med dottern så försvann alla mina bekymmer med uvi för det har jag haft så många otaliga gånger och alltid "fixat" själv men de senaste åren har jag varit tvungen att söka läkare för det. Så inte förvånad att det gick snabbt innan man blev satt på daglig kur.

Hur är det med alla nu för tiden?

Veckorna går framåt minsann!

Jag har som väl är i princip aldrig uvi när jag inte är gravid. Grejen är den att jag märker aldrig av det förrän det är i njurarna. Så när jag väl märker av det så är det antibiotika som gäller annars kan jag få Njurbäcksinflammation. Så nu ska jag köpa stickor och kolla själv i fortsättningen med jämna mellanrum :)
  • Treansresa

Hallå tjejer!

Hur går det för er?

Här lunkar det på som vanligt. Lite mer foglossning och några kilo upp på vågen då ja äter all vaken tid! Men annars pigg! Kollar jag bakåt tycker jag tiden har gått fort! Bara ca 4 månader kvar nu. (känns länge haha)

Känns skönt att bm besök, aurorasamtal och allt börjar rulla igång riktigt nu. Känns mer nära då! Tänk snart är de små här!

• GrönaDruvan

Här rullar det också på...
    Olle är riktig vild i magen, det är ganska starka sparkar nu. Känns så skönt när jag känner honom.
    För min del är det ju fortfarande läkarbesök varje vecka och ultraljud varje vecka. Sist vågade jag titta på Edvin lite snabbt också, det är verkligen storleksskillnad på dom nu...
    På måndag ska jag ta blodprov igen för att kolla järnet. Har i snart 3 veckor ätit 2 järntabletter om dagen och 3 tabletter med b12 och b9 varje dag, så jag hoppas det gett resultat.
    Har gått upp ca.6,5 kg nu. Äter otroligt mycket, både nyttigt och onyttigt, så får väl se vart det slutar, men har ju alltid haft svårt för att gå upp i vikt, så är inte så orolig. Med mina två andra gick jag upp 10 och 13 kg.
    För min del, om det blir som läkaren säger, har jag exakt 3 månader kvar tills jag har min prins i famnen. Längtar så!

Svar på tråden BF 1-15 Juli