• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Treansresa

Jag önskar också att tiden går fortare. Känns så långt men endå kort! Jag börjar bli lite stressad över allt som måste inhandlas, och endå har ja kommit en bra bit. Är mycket småsaker som jag vill ha hemma som är viktiga också.

Tror dock tiden kommer gå fort då jag har massor att göra hemma. Vi har dock lagt ombyggnad av vardagsrummet på is:( skulle ha delat av det innan bebisen kommer men känner att det blir lite mycket att ta tag i. Mina fogar strular mer och mer och vi har 2 stora projekt ute som behöver fixas innan. Både måla klart huset (gubben får måla) samt byta ut 80 kvm altan runt huset:( och nu innan ska vi röja klart källaren så vi får iordning 2 rum där nere. Vill hinna njuta av barnen hemma också så man inte bara stressar runt. Är glad att jag är "hemmafru" och gubben jobbar skift. Annars hade vi aldrig hunnit.

• FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-03-15 21:29:30 följande:

Det är första barnet för oss, så mycket att skaffa. Som tur är har vi fått spjälsäng och tillhörande madrasser/lakan billigt, samt massor av kläder, badbalja och skötbädd begagnat från vänner. Igår köpte vi ett barnvagnssystem - britax smile 2 vart det - från blocket för 5000... 

Babyn får gärna vänta tills vi har skaffat allt annat, men visst önskar man att tiden gick snabbare ibland! Men så tänker jag på allt jag vill ha klart på jobbet innan jag försvinner på ledighet... ugh... känner lite som att det blir en slutspurt att hinna med allt tills sommaren.

Första barnet för mig också!

Det enda vi köpt hittills är en vagga och en vägglampa till barnkammaren, haha! Självklart lite kläder också... kan inte motstå när det finns så mycket gulligt.

Nästa inköp blir en Cocoonababy och en vagn. Vill ha en Stokke trailz så vi ska provköra den i Stockholm när vi är där på 3D-ultraljud i slutet av mars. Längtar:D
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-03-15 20:59:24 följande:

Är det bara jag som får panik över att tiden går så extremt långsamt? Vill bara komma över vecka 30 liksom. Är i vecka 24+0 idag...

idag kom bebisens vagga. Det är en takvagga från Leander. Så himla fin:D har snöat in mig på barnkammaren nu då det får tiden att gå liiiiite fortare. Kul att fixa och dona lite också:)

Jag tänker precis samma! Eller v 28 iaf, så är man inne i tredje trimestern. Men helst vill jag spola fram tiden till maj. Vår och inte så långt kvar då.

Om 2 v flyttar vi och då får vi fler rum och jag kan få börja inreda bebisrummet. Det ska bli SÅ kul!
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-03-12 23:39:03 följande:

Stokke trailz har mindre svängbara lufthjul (går även att låsa) och en enorm varukorg. En duovagn dessutom!

Blev en Teutonia fun! Hittade en till jättebra pris på blocket + ska få ett babyskydd av ett par vänner som passar till.
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-03-18 09:25:16 följande:

Jag tänker precis samma! Eller v 28 iaf, så är man inne i tredje trimestern. Men helst vill jag spola fram tiden till maj. Vår och inte så långt kvar då.

Om 2 v flyttar vi och då får vi fler rum och jag kan få börja inreda bebisrummet. Det ska bli SÅ kul!

Men eller hur! Det kommer kännas så skönt när man väl är inne i tredje trimestern.

Åh, så roligt! Men jobbigt att flytta dock... speciellt när du är gravid. Du får se till att inte lyfta alltför tungt ;)
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-03-18 19:56:34 följande:

Men eller hur! Det kommer kännas så skönt när man väl är inne i tredje trimestern.

Åh, så roligt! Men jobbigt att flytta dock... speciellt när du är gravid. Du får se till att inte lyfta alltför tungt ;)

Ja, själva flytten är alltid lite dryg. Men vi har hyrt flyttfirma, så det är min man och flyttgubbarna som sköter packning och bärande. Jag ska vara i nya lägenheten med ungarna och typ packa upp glas eller något annat som inte är tungt. Så det känns skönt.

Jag har en liten byrå, en spjälsäng och en matta hittills.. vad behöver man mer i ett bebisrum?
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-03-19 11:23:18 följande:

Ja, själva flytten är alltid lite dryg. Men vi har hyrt flyttfirma, så det är min man och flyttgubbarna som sköter packning och bärande. Jag ska vara i nya lägenheten med ungarna och typ packa upp glas eller något annat som inte är tungt. Så det känns skönt.

Jag har en liten byrå, en spjälsäng och en matta hittills.. vad behöver man mer i ett bebisrum?

Ja, det gör du helt rätt i tycker jag!

Det finns ju så mycket smått (som är väldigt onödigt) som man kan inreda med. Tex vimpel, fina hyllor eller tavlor, väggdekor, små leksaker som även är fina som inredningsdetalj osv... jag vill så gärna ha en Miffy-lampa! Den är så söt men dyr. Haha
  • LeyasMamma
    Sosozo skrev 2017-03-19 11:23:18 följande:

Finns massor med fint du kan ha i bebisrummet, skötbord, fotölj, en fin bokhylla. Men absolut inga måsten :)
  • narie24

Vi kommer inte att ha ett rum till bebisen så länge vi bor kvar i vår lägenhet. Insåg nu att jag kanske behöver fixa en byrå eller liknande för kläder ;). Känns så långt fram än, kanske börjar förbereda mer när det närmar sig.

Det är ju kul att boa in sig.

• Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-03-20 18:20:20 följande:

Finns massor med fint du kan ha i bebisrummet, skötbord, fotölj, en fin bokhylla. Men absolut inga måsten :)

Ja, fåtölj är trevligt! Vi funderar även på en säng. För vuxna alltså. En vanlig 90-säng, i bebisrummet. Så om det blir en skrikis kan en vuxen sova där och en kan sova (gott) i stora sängen. Plus att vi inte kickar ut de större barnen ur vår säng då. Får se lite hur det blir.
Svar på tråden BF 1-15 Juli