• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-04-04 21:43:50 följande:

[quote=77563006][quote-nick]LeyasMamma skrev 2017-04-04 20:07:46 följande:[/quote-nick]Nej de hade det inte, jag hade fått en bakterie som klättrade upp i livmodern. Det resulterade i att det gick hål på fosterhinnorna och vattnet gick. Men det va mycket som inte kändes rätt under den graviditeten, kändes som allt som kunde gå fel gick fel. Tänker att diabetesen kanske va ett tecken på att något inte stog rätt till för min del.

Men att ha ett socker på 6 är ju helt okej! Tror inte du behöver bara orolig :) tulet kommer säkert gå bra det med, kul att få se de lilla livet i magen en gång till :)[/

Usch beklagar verkligen det som hände! Måste ha varit tufft med ett så sent missfall?

Jag försöker se det som en bra sak att jag får se lillan på måndag. Gör såklart alla tester de rekommenderar men blir fundersam över läget.

Tack. Ja de va en tuff period att ta sig igenom, framför allt när man känner att inte läkarna lyssnar på en. Jag fick stå och försöka försvara mig mot 4:à läkare som otaliga gånger propsade på att jag skulle ta en medicin som heter cytotec, vilket jag absolut inte ville ha. Jag ville ha en skrapning men de vägra dom, sluta med att jag tog medicinen och allt kom inte ut ändå så fick i alla fall sövas och skrapas. Fruktansvärt att svensk vård som ska va så bra använder billiga mediciner som egentligen inte är för det faktiska endamålet just för att det är billigt. Cytotec är egentligen en magsårsmedicin men en av dom stora och vanliga biverkningarna är att man får missfall. Många som lidit mycket i onödan pga av den medicinen:(

Du ska se att allt kommer va bra både med dig och lillan. :) se de som en bonus att få se bebis igen, tänker att de är bra att dom har extra kontroller ifall de skulle va något :)
  • FrökenMp

Det börjar ju närma sig för oss nu som ska ha i början av juli! Så himla roligt! Jag har enligt appen 87 dagar kvar. Har hittills köpt vagga, barnvagn, babyskydd, massa kläder och småsaker. Nu fattas bara skötdyna och babynest av de stora inköpen:)

Idag blev jag även klar med babygymmet som jag och sambon fixat ihop:D

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-08 20:31:08 följande:

Det börjar ju närma sig för oss nu som ska ha i början av juli! Så himla roligt! Jag har enligt appen 87 dagar kvar. Har hittills köpt vagga, barnvagn, babyskydd, massa kläder och småsaker. Nu fattas bara skötdyna och babynest av de stora inköpen:)

Idag blev jag även klar med babygymmet som jag och sambon fixat ihop:D

Men vilket fint! Vad duktig ni är:)

Jag har massor att handla känns det som haha. Men egentligen är de nog inte så mycket:)
  • Haiduchi

Åh har börjat våga mig på att köpa saker till barnet.

Beställt liite kläder och beställde en Bedside crib idag, hihi.

Känns liksom.... på riktigt nu, och har börjat göra plats för bebissaker här hemma. Boa helt enkelt.

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-04-08 20:38:07 följande:

Men vilket fint! Vad duktig ni är:)

Jag har massor att handla känns det som haha. Men egentligen är de nog inte så mycket:)

Åh tack så mycket:D

Vi har säkert ockaå mycket kvar men när det gäller storköpen så är vi nog rätt klara. Fattas säkert massa småsaker men det är så svårt att veta vad som behövs när man aldrig haft barn förut haha:)
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2017-04-10 16:00:53 följande:

Känns liksom.... på riktigt nu, och har börjat göra plats för bebissaker här hemma. Boa helt enkelt.

Vi har också börjat boa lite nu. Det är aå himla mysigt! Och precis som du säger så känns det mer på riktigt:D
    acinnaleh skrev 2017-04-10 16:31:43 följande:

Jag har äntligen fått mail från barnvagnsbutiken om att vagnen som vi beställde före nyår lämnar butiken idag. Tur man är ute i god tid för hade börjar ge upp hoppet.

Igår hittade maken ett fint trollskögbord för 200 bland sina facebookvänner. Toppenfint var det :)

Men oj vilken tid det tagit! Vad är det för vagn??:)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-10 17:51:20 följande:

Åh tack så mycket:D

Vi har säkert ockaå mycket kvar men när det gäller storköpen så är vi nog rätt klara. Fattas säkert massa småsaker men det är så svårt att veta vad som behövs när man aldrig haft barn förut haha:)

Haha och oftast använder man inte ens hälften av alla småsaker:) vi har skötbordet,babygym och babysitter kvar av stora saker tror jag. Eller nej skötväska och insatts till stokken också samt badbalja! Är Glad att jag gjort en lista med alla grejer!
  • Treansresa

Tänk vad häftigt, om 2 månader tror jag dom första brbisarna

• Treansresa

Prövar igen!

Tänk vad häftigt, om 2 månader tror jag dom första bebisarna har börjat komma ut! Är ju inte så tidigt mot er som ska ha direkt i början på juli:)

Jag minns så väl hur vi satt här nyplussade, oroliga och symtom och allt till hundra! Nu är alla lite lugnare, längre gången och i ett mellanläge:)

• KaffeOchHybris
    Haiduchi skrev 2017-04-10 16:00:53 följande:

Vilken bedside crib beställde du och från vilken butik? :) 
    Jag vill också ha en nämligen.
Svar på tråden BF 1-15 Juli