• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Treansresa

Ni som alla gått längre än mig, hur har ni haft/ bokat tider på mvc? Jag var dit 20+ 25+ och snart 29+. När hade har ni tid efter det? Tycker det känns som att det är så långt mellan tiderna.

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-05-02 08:46:49 följande:

Ni som alla gått längre än mig, hur har ni haft/ bokat tider på mvc? Jag var dit 20+ 25+ och snart 29+. När hade har ni tid efter det? Tycker det känns som att det är så långt mellan tiderna.

Det blir nog tätare längre fram. Dom mäter att du följer din kurva. Jag ska dit idag v28. Men jag vill inte gå nånstans egentligen. Ska fråga om varför jag får så mycket förvärkar. Kanske bara vila. Mitt liv blir förstört. :(
  • Haiduchi

Idag började jag på mina två veckors intervall besök.

Är i vecka 32, 31+2, så ska gå i vecka 34,36,38, 40 och även bokat ett besök i v 41 och v42. Hon sa att det kan vara svårt att få tid om man inte bokar nu och det visar sig man går över. Så lättare boka upp och sen bokar hon av de när man fött. Innan mötet idag hade jag i glukosbelastning i v 29, besök i v 25 och inskrivning v 12
  • Haiduchi

Är så ledsen, någon som varit med om liknande ?

Var inne en sväng på förlossningen igår för jag inte hade känt flickan på hela dagen, trots jag retade henne på såna str jag vet hon sparkar tillbaka på.

Men allt var bra med henne, läkaren kommenterade dock snabbt när han gjorde ul att hon låg lite... knasigt. På tvären med huvudet på höger sida.

Tänkte inte mer på det, men nämnde det för min man och tanken slog mig att borde hon inte ligga med huvudet ner?!?

Jaja, hade besök idag hos bm och tog upp detta, läkaren hade skrivit en notering om det i min journal med. Hon kände och jo visst låg hon på tvären.

Är ju omföderska så barnet har mer utrymme att röra sig.

Frågade om det var vanligt att de låg så här i denna veckan för omföderskor. Nja de brukar ju ligga med huvudet ner, säger bm.....

Går igenom med mig: har hon inte vänt sig tills besöket i v 36 så kommer de boka tid för mig inne på mottagningen och kolla med ul och eventuellt då göra vändningsförsök. Men skulle hon stanna kvar i fel läge så blir det snitt i veckorna 38-39....

Bröt ihop och började gråta!!!! För varje dag, vecka som hon inte vänder sig så minskar chansen att hon gör det.

Ringde mannen och var så ledsen, han har sagt lite på halvt allvar att han inte skulle klara av att vara med på planerat snitt. Men det tog han tillbaka och man kan ha möten med oss om det så vi känner oss förberedda. Dottern är född med urakut snitt....

Fan! Vill inte ha snitt, vill inte ligga kvar på bb så länge igen. Fan!

Och så som hon ligger är sjukt obekvämt, gör så ont ibland så jag vet knappt var jag ska ta vägen, ibland känns det som jag tappar all färg i ansiktet. Kan knappt äts eller dricka. Fruktansvärt. Så känner verkligen en tydligen skillnad på att hon ligger annorlunda nu jämfört med bara någon dag sen.

Någon som varit med om samma eller känner någon med samma? Hur gick det?

Gråtit hela fm, trött och hormonell. Var inte alls detta jag ville.

• sobrio88

Fram till v 30 har jag varit hos BM ca var fjärde vecka. Nu är jag i v 31 och har två extratider denna veckan på grund av högt blodtryck. Men de ordinarie bokade tiderna jag har framöver är v 34, 36, 38, 40 och 42. Men förra gången var jag hos bm ca 4 dagar i veckan de sista 4-6 veckorna så jag får väl se hur ofta det blir ;)
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2017-05-02 11:39:46 följande:

Är så ledsen, någon som varit med om liknande ?

Var inne en sväng på förlossningen igår för jag inte hade känt flickan på hela dagen, trots jag retade henne på såna str jag vet hon sparkar tillbaka på.

Men allt var bra med henne, läkaren kommenterade dock snabbt när han gjorde ul att hon låg lite... knasigt. På tvären med huvudet på höger sida.

Tänkte inte mer på det, men nämnde det för min man och tanken slog mig att borde hon inte ligga med huvudet ner?!?

Jaja, hade besök idag hos bm och tog upp detta, läkaren hade skrivit en notering om det i min journal med. Hon kände och jo visst låg hon på tvären.

Är ju omföderska så barnet har mer utrymme att röra sig.

Frågade om det var vanligt att de låg så här i denna veckan för omföderskor. Nja de brukar ju ligga med huvudet ner, säger bm.....

Går igenom med mig: har hon inte vänt sig tills besöket i v 36 så kommer de boka tid för mig inne på mottagningen och kolla med ul och eventuellt då göra vändningsförsök. Men skulle hon stanna kvar i fel läge så blir det snitt i veckorna 38-39....

Bröt ihop och började gråta!!!! För varje dag, vecka som hon inte vänder sig så minskar chansen att hon gör det.

Ringde mannen och var så ledsen, han har sagt lite på halvt allvar att han inte skulle klara av att vara med på planerat snitt. Men det tog han tillbaka och man kan ha möten med oss om det så vi känner oss förberedda. Dottern är född med urakut snitt....

Fan! Vill inte ha snitt, vill inte ligga kvar på bb så länge igen. Fan!

Och så som hon ligger är sjukt obekvämt, gör så ont ibland så jag vet knappt var jag ska ta vägen, ibland känns det som jag tappar all färg i ansiktet. Kan knappt äts eller dricka. Fruktansvärt. Så känner verkligen en tydligen skillnad på att hon ligger annorlunda nu jämfört med bara någon dag sen.

Någon som varit med om samma eller känner någon med samma? Hur gick det?

Gråtit hela fm, trött och hormonell. Var inte alls detta jag ville.

Det var ingen rolig läsning och jag håller alla tummar och tår att bebisen vänder sig eller att vändningsförsöket lyckas!
    Jag har ju inte varit med om samma, men min andra son misstänkte de att han låg i säte, så jag fick kolla det, men det gjorde han inte. Jag var livrädd att göra snitt.

Nu har jag ju hamnat i en situation som jag aldrig trott jag skulle hamna i. Hela graviditeten har ju varit extremt jobbig känslomässigt och det blir också snitt - vilket jag är livrädd för.
    Så vi är ju inte i samma situation, men på nåt sätt får vi ju kanske gå igenom samma känslomässiga berg och dalbana när det gäller snitt.
    Du får tänka på att huvudsaken är att bebisen kommer ut och allt går bra! Får du ett planerat snitt kommer det ju säkert gå mycket bättre än ditt senaste snitt också! Det är ju inte ovanligt att man är på fötter redan efter några timmar!
    Jag själv försöker bara tänka positivt nu fastän tanken på snitt skrämmer mig enormt.
    Fast nåt jag lärt mig genom den här graviditeten är ju verkligen att man inte ska ta nåt för givet och absolut inte tro att det blir på ett visst sätt.
    Jag håller tummarna att det går bra för oss båda i slutändan! Du hinner säkert bearbeta tanken något innan också!
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-05-02 12:41:06 följande:

Det var ingen rolig läsning och jag håller alla tummar och tår att bebisen vänder sig eller att vändningsförsöket lyckas!

Jag har ju inte varit med om samma, men min andra son misstänkte de att han låg i säte, så jag fick kolla det, men det gjorde han inte. Jag var livrädd att göra snitt.

Nu har jag ju hamnat i en situation som jag aldrig trott jag skulle hamna i. Hela graviditeten har ju varit extremt jobbig känslomässigt och det blir också snitt - vilket jag är livrädd för.

Så vi är ju inte i samma situation, men på nåt sätt får vi ju kanske gå igenom samma känslomässiga berg och dalbana när det gäller snitt.

Du får tänka på att huvudsaken är att bebisen kommer ut och allt går bra! Får du ett planerat snitt kommer det ju säkert gå mycket bättre än ditt senaste snitt också! Det är ju inte ovanligt att man är på fötter redan efter några timmar!

Jag själv försöker bara tänka positivt nu fastän tanken på snitt skrämmer mig enormt.

Fast nåt jag lärt mig genom den här graviditeten är ju verkligen att man inte ska ta nåt för givet och absolut inte tro att det blir på ett visst sätt.

Jag håller tummarna att det går bra för oss båda i slutändan! Du hinner säkert bearbeta tanken något innan också!

Tack!

Försöker också se alla positiva vinklar av detta.

Förhoppningsvis vänder hon ju sig, är ju ändå fyra veckor till.

Och gör hon inte det. Ja då vet vi när bebisen kommer, kommer inte gå över tiden. Kan få bra med hjälp med amning mm på bb så det är bra. Kommer inte bli stressad iväg även om där är tryck på bb.

Vi vet när allt behöver vara klart här hemma.

Ja det blir bra.

Men ändå ledsen än. Och det är sååå obekvämt...

Men måste se det positiva. Hon mår bra, det blir bra.
  • Treansresa

Tack för alla svar:) då är det inte så många av veckor kvar innan det blir tätare besök. Förhoppningsvis har hon en bra plan imorgon

• Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-05-02 17:01:09 följande:

Har för övrigt tjuvkikat via 1177 och sett att mitt inskrivningsbesök är 29 maj, hade förväntat mig det tidigare då läkaren som beviljade snitt sa v34 flera gånger. Det här är i 34+5 och jag vet att jag är uppbokad med exjobbspresentationer 29 maj. Väntar på den skriftliga kallelsen så att jag kan ringa om ny tid.

Vad tråkigt att det krockade. Det kan inte vara så att han menade 34+ när han sa 34. Så räknar min bm.

Får du snittdatumet på den tiden?:)
  • Haiduchi
    acinnaleh skrev 2017-05-02 16:56:51 följande:

Ingen tröst men tror inte min ligger med huvudet neråt heller utan tror att bebisen ligger på snedden. Går in i v32 imorrn och ska på besök på torsdag så vi får se om jag har rätt eller fel. Min systers bebis (flrdtsgångsföderska) hade inte lagt sig åt rätt håll vid besöket före det vid 35v men låg rätt då. Hon hade mkt obehag ungefär den här perioden i graviditeten, säkert trångt. Väntar för övrigt på att bli moster, deras är beräknad imorrn. Det är därför jag har lite koll på hur hennes låg i perioden vi är i nu :)

Hoppas ditt barn ligger på rätt håll.

Ja det är riktigt obehagligt hur det känns i magen nu. Försöker fokusera på annat men det tar liksom över all tankeverksamhet. Och tänk då om hon inte vänder sig. Då ska man stå ut med detta i ca 6 veckor till. Fy fan.

Men kommer nog märka om hon skulle vända sig iaf.

Vad skönt din systers barn la sig till rätta till sist.

Vad de ska trilskas de små barnen.
Svar på tråden BF 1-15 Juli