• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Treansresa
    Gameofthrones123 skrev 2017-03-10 20:43:30 följande:

Jo jag har en William och jag älskar det namnet men det har varit på topp länge så det vore kul med ett mindre vanligt denna gång :)

Jag tror vi har lyckats att alla 5 är på topp 100 iallafall tyvärr. Vårat Tjejnamn är på topp 10. William är så fint! Hade min första blivit en kille skulle drt blivit en wilmer:)

Blir detta en tjej kommer vi nog ansöka om att göra sambons namn till ett dotter namn och ha som efternamn:) alltså typ ****dotter, känns udda och gulligt. På en pojke passar det inte lika bra. Är glad att skatteverket ändrar regler 1/7:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-03-10 21:18:53 följande:

Jag gillar ju inte riktigt de här "amerikanska" och "moderna" namnen. Jag gillar mer klassiska, svenska namn.

Mina söner nu heter ju Love & Alfred och han i magen Olle. (Den andra som inte lever längre heter Edvin)

Men det är ju tur att alla har olika smak, vore ju tråkigt annars!

Sen det här med topplistor,det struntar jag i, gillar jag ett namn då gör jag det vare sig det ligger på första eller sista plats.

Min gubbe är mer som dig åt "vanliga ":) hans barn heter Alicia, Samuel, Sebastian. Mina heter thea och noel. Helst vill jag ha en Oscar nu men det går inte så får spåna vidare. Olle vill gubben ha som namn.
  • Gameofthrones123

Olle tycker jag också är superfint, gillar mjuka namn!! Kul idé med dotter i eftternamnet, det är väl bara isländarna som gör så :) det blir säkert jättefint!!

Det är egentligen inte topplistorna i säg som stör mig men känns som de blir rörigt när tex flera barn i klassen heter likadant..

• majsan2012

Hej hej. Bf 13 juli här med andra barnet. Har en flicka på 3,5 år. Och troligen en lillasyster i magen. Kämpar på med foglossning men jobbar fortfarande heltid. Vet inte hur länge jag orkar. Kommer hem och slocknar på soffan direkt när jag kommer hem av utmattning. Sover typ 30-45 min och sen orkar jag vara vaken ett tag till. Sambon tycker jag är så tråkig. All vår egentid just nu om kvällarna går åt till att jag sover typ. Men vad kan man göra liksom? Någon som känner igen sig?

• Sosozo
    majsan2012 skrev 2017-03-11 12:13:25 följande:

Hej hej. Bf 13 juli här med andra barnet. Har en flicka på 3,5 år. Och troligen en lillasyster i magen. Kämpar på med foglossning men jobbar fortfarande heltid. Vet inte hur länge jag orkar. Kommer hem och slocknar på soffan direkt när jag kommer hem av utmattning. Sover typ 30-45 min och sen orkar jag vara vaken ett tag till. Sambon tycker jag är så tråkig. All vår egentid just nu om kvällarna går åt till att jag sover typ. Men vad kan man göra liksom? Någon som känner igen sig?

Hej! Välkommen! Ja, alla känner nog igen sig i att vara trött. Men, tycker din sambo att du är tråkig för att du är trött när du är gravid?.. ni kanske borde snacka om det? Han borde stötta dig tycker jag och underlätta för dig. Inte klaga.
  • Sosozo

Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!

• FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-03-12 09:31:24 följande:

Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!

Stokke trailz har mindre svängbara lufthjul (går även att låsa) och en enorm varukorg. En duovagn dessutom!
  • FrökenMp

Är det bara jag som får panik över att tiden går så extremt långsamt? Vill bara komma över vecka 30 liksom. Är i vecka 24+0 idag...

idag kom bebisens vagga. Det är en takvagga från Leander. Så himla fin:D har snöat in mig på barnkammaren nu då det får tiden att gå liiiiite fortare. Kul att fixa och dona lite också:)

• GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-03-15 20:59:24 följande:

Är det bara jag som får panik över att tiden går så extremt långsamt? Vill bara komma över vecka 30 liksom. Är i vecka 24+0 idag...

idag kom bebisens vagga. Det är en takvagga från Leander. Så himla fin:D har snöat in mig på barnkammaren nu då det får tiden att gå liiiiite fortare. Kul att fixa och dona lite också:)

Vill också att tiden går fortare....
  • KaffeOchHybris

Det är första barnet för oss, så mycket att skaffa. Som tur är har vi fått spjälsäng och tillhörande madrasser/lakan billigt, samt massor av kläder, badbalja och skötbädd begagnat från vänner. Igår köpte vi ett barnvagnssystem - britax smile 2 vart det - från blocket för 5000... 

Babyn får gärna vänta tills vi har skaffat allt annat, men visst önskar man att tiden gick snabbare ibland! Men så tänker jag på allt jag vill ha klart på jobbet innan jag försvinner på ledighet... ugh... känner lite som att det blir en slutspurt att hinna med allt tills sommaren.

Svar på tråden BF 1-15 Juli