• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • BergOchDalbanan1985

Hej, jag hakar gärna på er :)

Plussade förra veckan. Om allt går bra så har jag BF 16/8.

Detta är min första graviditet och vi fick kämpa länge för att få plusset (1,5år). Hoppas innerligt att det håller i sig nu och inte blir MF.

Har molvärk som kommer och går (känner även av det i ljumskarna/ländryggen) aningens ömma bröst och har även haft några slags stickningar/hugg vid livmodern. Någon annan som känt samma?

Väntar nu på illamåendet, när kan det komma tro?

• Helendi

Hej,

har plussat efter IVF och är beräknad till 22 augusti. Har officiella torsdagen på fredag men HCG visar på graviditet.

Håller andan och försöker att leva i nuet och inte fundera så mycket. Kommer nog att inte andas ut innan vi fått svar på Nipt som vi ska göra (har gjort det förut).

Grattis alla!

Amanda 2011.11.04 Emelie 2016.01.29 - 09.22
  • Angeleyez
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-13 23:11:35 följande:

Hej, jag hakar gärna på er :)

Plussade förra veckan. Om allt går bra så har jag BF 16/8.

Detta är min första graviditet och vi fick kämpa länge för att få plusset (1,5år). Hoppas innerligt att det håller i sig nu och inte blir MF.

Har molvärk som kommer och går (känner även av det i ljumskarna/ländryggen) aningens ömma bröst och har även haft några slags stickningar/hugg vid livmodern. Någon annan som känt samma?

Väntar nu på illamåendet, när kan det komma tro?

Molvärk och stickningar har jag med och även illamåénde. Har du tur så slipper du det för det har jag inte haft besvär av innan. och grattis
  • Angeleyez
    Helendi skrev 2016-12-14 06:45:04 följande:

Hej,

har plussat efter IVF och är beräknad till 22 augusti. Har officiella torsdagen på fredag men HCG visar på graviditet.

Håller andan och försöker att leva i nuet och inte fundera så mycket. Kommer nog att inte andas ut innan vi fått svar på Nipt som vi ska göra (har gjort det förut).

Grattis alla!

Jag vill också göra NIPT fick avvikelser förra graviditeten så är tokrädd just nu :/
  • Monstermama

Hej! Positivt test idag 2 dagar innan bim. BF 23 augusti. Så jag hoppar gärna på här! Tredje barnet för mig.

• Skridskoprinsessan
    carrolinea skrev 2016-12-13 19:45:33 följande:

Vi har startat en augustigrupp på Facebook men den är hemlig. Skicka meddelande till mig om ni vill veta hur ni ska hitta den ????

Är det samma grupp som Kaaarinr startat eller en annan? Är gärna med isf.
  • Helendi
    Angeleyez skrev 2016-12-14 08:45:24 följande:
    Jag vill också göra NIPT fick avvikelser förra graviditeten så är tokrädd just nu :/
    Ja, usch vad det kan tära på en denna oro.

Tyvärr så visar ju inte Nipt alla "fel" ett barn kan ha vilket vi krasst fick uppleva nu i höstas - men lite kommer det att hjälpa att hålla mig lugnare om det visar sig bli bra siffror. 

Håller tummarna för oss båda!
    Amanda 2011.11.04 Emelie 2016.01.29 - 09.22
  • SiroDoris

Hoppar in här jag med ! Bf 28 aug ! Plussade idag BIM -6 ! En son tidigare som är 4,5 år .!

• Angeleyez
    Helendi skrev 2016-12-14 09:51:57 följande:
    Ja, usch vad det kan tära på en denna oro.

Tyvärr så visar ju inte Nipt alla "fel" ett barn kan ha vilket vi krasst fick uppleva nu i höstas - men lite kommer det att hjälpa att hålla mig lugnare om det visar sig bli bra siffror. 

Håller tummarna för oss båda!

Vi råkade ut för tanafor dvärgväxt som inte sågs på första fvp utan senare.

Men jag vill ändå ha allt kollat allt denna gången. Ska till BM nästa vecka och prata igenom alternativ.

Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017