• SaJoH

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Hej. Är du som jag:
    - 35 år
    - ett barn som kommit till på naturlig väg
    - svårt att få det andra (vi har försökt 2 år), och insemination har inte lyckats
    - oförklarligt barnlös (alla (extensiva) tester och undersökningar visar att det inte finns något "fel", varken på mig eller min man)
    - på väg in i eller gått igenom IVF

Egentligen söker jag bara personer i samma sits, personer att prata med om detta, som börjar bli ett riktigt trauma för mig nu. Min son (4 år) frågar efter syskon och det gör så ont i mig att berätta för honom att vi nog försöker "sätta fröet i mammas mage". Varje månads cykel slutar med ångest och blod. Jag börjar tappa modet - måla fan på väggen - "Tänk om IVF inte fungerar?". Jag är rädd för att allt ska bli en stor besvikelse och ett trauma för resten av livet, både för mig, mitt äktenskap och för min son. Jag vill att han ska få en livskamrat. Nu har vi satts i IVF-kö och det ska tydligen bli aktuellt om 6 mån (vårdgarantin är ett halvår där vi bor), men nu är jag riktigt nervös...

Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Pepp, tips, råd? Diskuterar gärna med er!

Ledsna Johanna

• Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-16 08:59:26 följande:
    Exakt så jag känner! För min del ska det bli väldigt skönt att ha ett läkarbesök bokat i maj. Med mitt första barn försökte vi lite mer än ett år, till slut beslutar vi oss för att boka en tid hos min gynekolog. Då blev jag gravid...
    vill tipsa er om en Facebook som heter ivf Sverige,kanske ni redan känner till :)
    När man går med i en sån grupp. Syns det inte då att man går med? Vill inte vara officiell med vår resa riktigt.
  • mommylife
    Emsoff skrev 2017-02-16 13:47:35 följande:
    När man går med i en sån grupp. Syns det inte då att man går med? Vill inte vara officiell med vår resa riktigt.
    Ja, det kanske syns men trodde deras grupp var dold... bra fråga.. men där är många Bra tips iaf <3
  • mommylife
    Emsoff skrev 2017-02-16 13:47:35 följande:
    Hej igen:) det är en sluten grupp vad det nu innebär. Kram
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-16 15:26:48 följande:
    Hej igen:) det är en sluten grupp vad det nu innebär. Kram
    Får googla! Vad är det för sorts tips?
  • Jessa01

Hallå tjejer! vul nr två imorgon- såååå nervös! håll tummarna på minst tre fina ägg :)

• Jessa01

Hallå tjejer! vul nr två imorgon- såååå nervös! håll tummarna på minst tre fina ägg :)

• mommylife
    Jessa01 skrev 2017-02-16 20:26:05 följande:

Håller tummarna
  • Jessa01
    mommylife skrev 2017-02-16 23:31:30 följande:
    Håller tummarna
    Tack men det blev inget :(
    Vi hade två blåsor på 11 mm och 13 mm. Men har avbrutit försöket.
    Vi ska sexa hemma och satsa på långt protokoll om ca 5 veckor, Känns skit just nu faktiskt!
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-17 17:37:50 följande:
    Tack men det blev inget :(
    Vi hade två blåsor på 11 mm och 13 mm. Men har avbrutit försöket.
    Vi ska sexa hemma och satsa på långt protokoll om ca 5 veckor, Känns skit just nu faktiskt!
    Förstår att det känns surt! :( Men har du tur så blir det ju dubbelt så många ägg nästa gång istället!
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-17 17:41:08 följande:
    Förstår att det känns surt! :( Men har du tur så blir det ju dubbelt så många ägg nästa gång istället!
    Tack för pepp! <3
    Innerst inne visste jag att det inte såg helt bra ut. Men jag hoppas ju.
    Det som faktiskt var bra med dagens vul är att det finns fler ägg som bara inte vuxit till sig. Så som du skriver emsoff så kan det ju vara så att ett långt protokoll ger fler blåsor chans att växa samtidigt.

Nu ser vi till att ha en skön helg tjejer! Kramar
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017