• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • tokfia84
    bricken skrev 2016-11-04 07:34:19 följande:

Så slog "glada gubben på Stickan" om från blinkande till fast gubbe i morse, så nu blir det tredje och troligtvis sista inseminationen idag! Trodde inte det skulle hinnas med någon denna månad eftersom kliniken som vi går till har stängt på helgerna.

Det blir sista chansen nu innan ivf drar igång, så håll alla tummar och tår för att det plötsligt lyckas denna gång! Har inte så stora förhoppningar, känns mer som en bonuschans innan den riktiga behandlingen drar igång. Men chansen finns ju i teorin i alla fall.

See you on the other side of insemineringen!

Lycka till! Håller alla tummar och tår!
  • anina
    akica skrev 2016-11-03 23:45:59 följande:
    Jag har testat båda, första två gångerna körde vi det korta protokollet å sen sista gången testade vi det långa protokollet. Får se vad det blir den här gången, eftersom jag blev gravid den sista gången så tänker jag mig det långA men får se vad dom säger på måndag. :) 

När kör ni igång? Vilket protokoll blir det för er?

Körde du nässpray eller sprutor? Jag körde med nässpray när jag fick min endometrios-diagnos. Denna gången kör jag med sprutor. Hur mådde du i klimakteriet?

tokfia84 skrev 2016-11-04 10:09:11 följande:
    Vi kör igång med sprutor i januari. De hade valt långt protokoll till mig först och sedan ändrade de till kort protokoll. Hur mådde du under hormonbehandlingen?
    Då ligger vi nog ganska lika i tid. Jag kör långa protokollet och kommer göra nedregleringen till januari nån gång, sen blir det hormoner.
  • akica
    anina skrev 2016-11-04 10:30:20 följande:

Körde du nässpray eller sprutor? Jag körde med nässpray när jag fick min endometrios-diagnos. Denna gången kör jag med sprutor. Hur mådde du i klimakteriet?

Då ligger vi nog ganska lika i tid. Jag kör långa protokollet och kommer göra nedregleringen till januari nån gång, sen blir det hormoner.

Jag körde med nässpray, jag minns inte riktigt hur jag mådde om jag ska vara helt ärlig. Eftersom det var min tredje gång med IVF så var jag ganska less på sprutor och hormoner så jag mådde dåligt, när man tänker tillbaka så känns allt som en dimma å jag minns inte allting som om det inte var jag som genomgick behandlingen.

Hur går det för dig då? Hur mår du?
  • anina
    akica skrev 2016-11-04 11:05:32 följande:
    Jag körde med nässpray, jag minns inte riktigt hur jag mådde om jag ska vara helt ärlig. Eftersom det var min tredje gång med IVF så var jag ganska less på sprutor och hormoner så jag mådde dåligt, när man tänker tillbaka så känns allt som en dimma å jag minns inte allting som om det inte var jag som genomgick behandlingen.

Hur går det för dig då? Hur mår du?
    Det kan jag förstå.
    Jag tog första sprutan för 1,5 vecka sen så alla biverkningar har inte kommit än. Tycker jag är lite mer frusen och lite nere, men det kan ju bero på vad som helst egentligen. Skulle ta ett par veckor innan man märkte av det läste jag.
  • Brennda

Hej!

Jag är gärna med här i denna tråd ????

Jag och min man har försökt få barn i mer än två år och påbörjade utredning för ett år sedan. Fick för några veckor sedan reda på att båda mina äggledare är det stopp i. Undersökningen gjorde fruktansvärt ont, jag höll på att svimma! Misstänker att jag har endometrios då jag alltid har jätteont första mensdagen, spottings innan, oregelbunden mens och så blockerade äggledare då..

Är så arg på vår läkare som behandlade mig med pergotime i 6 månader helt i onödan! Varför kollar de inte äggledarna först? min menscykel har blivit jättekonstig sedan jag slutade med pergotime. Den var ca 27-32 dagar innan pergo och nu efter pergo är den upp till 45 dagar!!

vår läkare har fortfarande inte skickat remiss för IVF så vi har tagit tag i saken själva och vänder oss privat. Ska på läkarsamtal i slutet av november på nordic ivf i Malmö. Kan någon som varit på läkarsamtal på IVF klinik berätta hur det går till? Vill veta i detalj. Väger man sig, görs vul osv. Är så spänd!

Kommer inte vara så aktiv i denna tråd föränn vi vet mer men följer er alla andra så länge ???? Lycka till!

• Brennda
    Brennda skrev 2016-11-05 11:18:39 följande:

Hej!

Jag och min man har försökt få barn i mer än två år och påbörjade utredning för ett år sedan. Fick för några veckor sedan reda på att båda mina äggledare är det stopp i. Undersökningen gjorde fruktansvärt ont, jag höll på att svimma! Misstänker att jag har endometrios då jag alltid har jätteont första mensdagen, spottings innan, oregelbunden mens och så blockerade äggledare då..

Är så arg på vår läkare som behandlade mig med pergotime i 6 månader helt i onödan! Varför kollar de inte äggledarna först? min menscykel har blivit jättekonstig sedan jag slutade med pergotime. Den var ca 27-32 dagar innan pergo och nu efter pergo är den upp till 45 dagar!!

vår läkare har fortfarande inte skickat remiss för IVF så vi har tagit tag i saken själva och vänder oss privat. Ska på läkarsamtal i slutet av november på nordic ivf i Malmö. Kan någon som varit på läkarsamtal på IVF klinik berätta hur det går till? Vill veta i detalj. Väger man sig, görs vul osv. Är så spänd!

Kommer inte vara så aktiv i denna tråd föränn vi vet mer men följer er alla andra så länge ???? Lycka till!

alla frågetecken skulle vara smileys..
  • anina
    Brennda skrev 2016-11-05 11:18:39 följande:

Hej!

Hej Brennda. 

Välkommen. =)
    Konstigt att de inte kollade äggledarna innan. 
    Tyckte också spolningen var fruktansvärd.
    Kan ni inte byta läkare istället för att behöva gå privat? Jag har inte varit på IVF-kliniken än. Väntar på remiss, tar nog 3 månader till skulle jag tro. 
    Be dem kolla endometrios, men då måste du göra en titthålsoperation för att se det. Fick min mens igår så då låg jag i fosterställning.
  • anina

Brennda, vet du om Nordic IVF i Malmö är den som man kommer till med remiss också eller är det bara privat? Vi ska nämligen också till Malmö.

• anina
    Brennda skrev 2016-11-07 12:02:47 följande:

puff

Varit mycket annat i helgen. =) Jag är bättre på att skriva här på vardagarna. =)
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?