Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

bligravid123 skrev 2017-10-10 10:08:18 följande:

Är det vanligt att bli skengravid? Hur gör man isåfall för att få bort det?

Att bli så skengravid så man framkallar symptom som illamående och diverse andra "symptom" är nog ovanligt men tricket kanske är att gå in för andra saker än just "känna efter" hela tiden. Så himla svårt men kan nog hjälpa en ur att vara skengravid iaf.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-10-10 13:05:02 följande:

Jag har mått illa av och till denna månad och har också haft väldigt spända bröst, men jag tror inte ens att jag haft ngn ÄL. Brukar inte ha så mkt symptom som nu så kroppen är allt bra underlig..... :)

15 koppar kaffe om dagen!?! :O Jag blir typ skakis av 3 koppar ;)

Det står på många ställen att koffein är uselt fertilitetsmässigt både för man och kvinna så jättebra om du kan gå ner till 3-4 Max - koffeinfritt! Kör en rensning av din kropp nu efter så mycket koffein! Pimpla citronvatten och se till att få i dig en avokado per dag under någon vecka så du rensar ut! Sen minska ciggen, inte ersätta med nikotinplåster. Kämpar själv med ciggen fortfarande.
  • Milou3

CD1 i dag och mensen kom så äntligen - 2 dagar sent.

Sambons syster födde i dagarna en frisk liten flicka och skickar nu urgulliga bilder till sambon som skickar vidare till mig :) man blir ju så varm. Men samtidigt vrider det sig i magen av avundsjuka!!! : /

Sambon håller på trappa ner ciggen ( helt chockad ) och har lovat ge upp allt koffein ( 3 Cola +kaffe+red bull) på vardagarna! Yey!!

Rosenrot och positive thinking here we come!

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-10 19:33:45 följande:

Jag kände hugg de första två graviditeterna men inte senast så för mig har det inte varit ett tydligt tecken. Det enda jag känt av i alla är att jag haft svårt hitta någon skön sovställning för höfterna redan innan bim.

Nu inväntar jag mensen som enligt appen ska komma imorgon men som enligt mina beräkningar skulle ha kommit igår eller idag.

Men har du gjort ett gravtest än?
  • Milou3
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-10-11 04:53:58 följande:

Det här med tecken på ägglossning. Ska jag lita mer på sekretet eller på ÄL-test (testlagrets)?

Enligt min app ska jag ha ägglossning på lördag. Vi hade sex tidigt måndag morgon innan mannen åkte på kurs. Igår eftermiddag märkte jag att jag började få ägglossningssekret. Testade med ÄL-test. Negativt. Ingen LH-stegring. Nu när jag var upp på toaletten har jag rikligt med trådigt äggviteliknande sekret (sorry för beskrivningen) som går att dra ut i långa strängar mellan fingrarna. 

Vi har sagt att mannen ska komma hem på onsdagskvällen (det är en bit att åka med vad gör man inte ) och sova hemma om det är så att jag får ägglossning när han är borta. Annars kommer han hem sent torsdag kväll.

Vågar man lite på ÄL-testen? Hur tidigt innan ÄL kan det fertila sekretet komma? Om jag testar och får stegring imorgon lär det ju vara för sent på torsdag natt? Om jag får stegring under dagen på torsdag, är det för sent på natten då?

Jag har äl-sekret 3-4 dagar och den 4:e dagen brukar glad gubbe dyka upp - dvs troligtvis äl på kvällen eller dagen efter.
  • Milou3

Här kommer en mensfråga:

Hur mycket/lite blöder ni?

Jag har tidigare om åren blödit rätt mycket och haft rejäla kramper första dagen som krävde 2 Ipren.

Men sen missfallet i juni så blöder jag ganska sparsamt och denna cykel verkligen sparsamt. Räcker med trosskydd som jag kanske byter 4-5 ggr per dag, och det är inte alltid de är helt fyllda heller. I natt kom ingenting trots att gårdagen var första dagen. Inget koagulerat heller, som jag haft tidigare. Kan det vara ett tecken på att jag kanske inte hade äl?

• Milou3

Jag blöder visserligen i 5 dagar men det är så sparsamt så jag blir nojig! I morgon kommer provsvaren på imuntesten. Ska bli väldigt intressant.

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-11 19:38:09 följande:

Min mens har också ändrats. Blöder sparsamt. Det är bara rimligare dag 2, sen behövs bara trosskydd. Gynläkaren så att förändras mens beror på åldern och att det är ett tecken på att allt håller på avslutas.

Neeej vilken panik!!! I helskotta heller ;) det får inte avslutas än. Basta!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-10-11 21:45:57 följande:

Imorgon ska jag ta blodprov för att kolla TSH. Ska bli skönt att veta om det ser bra ut eller om det kan ha något att göra med mina MA. Ni som har tagit test, vad ska man ha för värde för att det ska anses som bra?

Under 2.0 är bra. Jag hade 1,1 om jag inte minns fel.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-11 21:42:41 följande:

Ta't lugnt! Nedstängningen tar många år, så även om den har påbörjats lite är det långt kvar.

Åh tack, Phu!!! Vårt dilemma är främst för lite sex och att vi båda röker ( förutom halvtaskiga ägg pga min ålder )

Nåt som vi faktiskt kan råda bot på lite - rök å sex alltså ;)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.