Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hej fina kämpar!

Vill bara säga att jag följer er och hoppas varje gång jag går in och läser att någon plussat!

Grattis till nya i gruppen som plussat och fasiken så jag håller tummarna för er som fortfarande kämpar på. Hade likväl kunnat vara jag själv.

Sanna och Hemflyttad speciellt <3 ( eller hur man nu gör ett hjärta)

Båda ni verkar ha fått till det bra denna månad! Heja heja nu och stor kram

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-04 07:53:43 följande:

Tack!

I vilken vecka är du nu?

Jag är i vecka 23 nu redan!

Trodde aldrig att vi skulle lyckas få ett plus som stannade över vecka 6. Nu är jag tacksam för varje dag vi tar oss framåt trots illamående som inte ger med sig och diverse andra småkrämpor som hör graviditeten till.

Ge aldrig upp! Era plus kommer!!!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2018-04-05 14:29:34 följande:

Följer med alla när jag får en stund över!! Tänker på er som kämpat länge! Jag var 38 när vi började men blev gravid på äl som var min 40-årsdag, vet hur rufft det är månad efter månad!

Har ni tjuvkikat kön Milou? <3

Ja vi har kikat :) blir en kille!
  • Milou3

Olidligt spännande i denna tråd nu!

Jag fick ju ett väldigt svagt men tydligt streck redan på äl+8 denna graviditet och dagen efter starkare osv.

Men hade vi det laget inget symptom alls!

Åh vad jag hoppas på fler plus nu!!!

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-29 19:08:38 följande:

Äl idag. Känner av den starkt, nästan så jag inte vill sexa pga smärta men det blev alltför sent igår så det blev inget alls. Ikväll måste vi få till det. Om jag nu får med mig mannen. :-/

Heja heja!! Håller tummarna stenhårt!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-29 22:27:41 följande:

Tackar!

Det blev så Nu kan jag bara hoppas på det bästa.

Hurra!!!

Hoppas hoppas :)
  • Milou3
    Trullis82 skrev 2018-06-02 20:05:13 följande:

I fredags tig jag ju ett CB digitalt som visade gravid 2-3 veckor. Läkaren sa att är det ett missfall stiger inte testen. Utan då skulle det stått inte gravid.

Men idag har jag haft en brun flytning sådär som det är insluter av mensen. Så vi får se vad det är. Men har VUL först 12/6. Känns som en evighet

Först och främst grattis till graviditeten!! Är en fd flitig fl-are från denna tråd och följer er då och då fortfarande!

Är nu gravid i v.31 efter kämp i 15 månader med några mf.

Jag vill bara säga att jag blödde i början av denna graviditet. Rosaröda flytningar som blev ljusbrunt och sen försvann i början, för att sen återkomma lite då och då första 7-8 veckorna efter plusset! En av gångerna kom det rätt mycket illrött blod och jag var inne på vul säkert 2-3 gånger för att utesluta mf som jag var säker på att det var. Men det var det inte! :) bebis mår jättebra!

Lycka till nu på er alla fighters. Ge inte upp.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-03 14:08:21 följande:

Hur mår du nu? Börjar det bli tungt i värmen?

Det är ju inte sååå länge kvar nu. Kram till dig.

Jag har mått rätt piss hela graviditeten pga illamående främst men andra små krämpor också. Men varit så sjukt tacksam över detta så bitit ihop och veckorna går ju framåt :) vecka 32 nu på tisdag så det är ju bara 2 månader kvar!

Och ja värmen känns ... phu.

Men jag njuter av att känna lillkillen buffa!
  • Milou3
    Kyllykki skrev 2018-06-04 05:56:49 följande:

Att du känner dig gravid är ju väldigt positivt! Från vad jag har hört är det säkraste symptomet på att något är fel att graviditetssymptomen plötsligt försvinner.

Och det med att symptomen försvinner är ju det vanligaste tecknet på att graviditeten inte fortlöper. Men. Just i denna graviditet ( min alltså) så blödde jag ju som sagt då och då upp till vecka 11-12 och runt vecka 6 så försvann alla symptom helt under en vecka! Brösten och främst bröstvårtorna som ömmat som tusan veckan innan kändes inte alls och jag var pigg! Så när jag gjorde mitt första vul blev jag helt chockad när läkaren såg ett pickande hjärta då jag var bombsäker på att jag fått mf!

Sen kom symptom tillbaka och med råge ...

Jag testade med testlagret tester länge för att se stegring och vissa dagar hade det inte stegrat nämnvärt heller.

Tillslut orkade jag inte oroa mig längre utan bestämde mig bara för att försöka koppla av och njuta!
  • Milou3
    Trullis82 skrev 2018-06-04 09:47:06 följande:

Exakt så är det för mig..... helt otroligt. Som att jag skulle skrivet det själv. Brösten har gjort jävulusiskt ont sedan 1 månad tillbaka o idag känns ingenting.

Men jag känner mig fortfarande lugn. Jag kan inget göra vilket fall...

Illamåendet o halsbrännan e kvar o min svullna mage.... tur att folk tycker jag blivit smalare i alla fall

Måste bara fråga dig en sak..... när du hade blödningar till o från var dom ibland röda o ibland ljusbruna?

Hur många dagar satt dom i ?

Kram

Ja de var mest ljusröda. Sen blev det åt brunare hållet och en dag kom det rejält med färskt blod, runt vecka 12.

Jag hade mer färgade flytningar än inte de första 12 veckorna! Men efter den stora blödningen så blödde jag inget mer sen.

Håll tummarna, kolla med VUL och försök ta det med ro.

Som du säger, du kan inget göra ändå.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-05 08:48:30 följande:

Jag letar efter varje gnutta symtom men inget.. Det är med andra ord som varje månad. Känner mig deppad och vet inte hur länge jag orkar med detta.

Hur många dagar efter äl är du?

Usch :( jag förstår verkligen den känslan.

Tempar du nåt? Annars skulle jag nog rekommendera att du börjar med det. Beroende på hur högt eller lågt du ligger innan äl kan man se vilken typ av hormon du ev kan ha för mycket/för lite av.

Jag googlade och läste en massa om det där när vi höll på men minns inte allt nu. Och lättare att säkerställa när äl är och om den verkligen varit!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-05 17:07:28 följande:

Tempar inte nu men har gjort det för nåt år sen.

Idag äl+11 och nu fick jag ljusrosa på pappret när jag torkade. Bim på fredag.

:(

Nä va irriterande och deppigt! Ge inte upp Sanna!

Det kommer ett plus, kämpa på bara! Kram
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2018-07-16 18:12:07 följande:

Sanna och Trullis, hoppas det går vägen för er! Det är så olidligt jobbigt att försöka månad efter månad, men bra du får svar ( förhoppningsvis) hos gyn Sanna, och så bra att din gyn kan hjälpa till trots allt Trullis!

Vi gjorde äggdonation för några veckor sen, och lyckades:) men det är så tidigt än så vet ju inte om det går hela vägen. Antar helt enkelt det berodde på att mina ägg var helt kaputt nu, eftersom det helt plötsligt funkar med detta.

Men grattis!!! Vad roligt! Hoppas du mår bra :)
  • Milou3
    Mawie skrev 2018-09-13 10:54:56 följande:

Det kommer nog dröja många veckor innan vi får tillbaka provsvaren.läkaren sa de ofta inte hittar några svar.

Har på känn att det kan ha varit något med moderkakan kanske nån propp.

Kände henne ju dagen innan, då var hon i gång som vanligt.

Hon vägde ändå 3080g och var 52cm lång, så hon har ju växt som hon ska.

Tänk om man bara fått en hint så man kunnat plockat ut henne tidigare. I dag var ingen rolig dag, vill inte vakna upp och komma på att hon är borta.

Jag beklagar sorgen!!! Gud vad hemskt!! En miljoner tröstkramar till er!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.