Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-12-25 18:48:36 följande:

God Jul allihopa. Hoppas ni haft fina dagar tillsammans med nära och kära.

Natten till julafton hade jag så ont så jag inte kunde sova. Molvärken varade i ca 30 minuter. Äl hade varit så det måste nästan ha varit själva vandringen jag kände eller ett andra äggsläpp. Ni vet ju hur kroppen är, svårt veta egentligen men något utöver det vanliga. Lååååång väntan på Bim nu 3/1. Håll tummarna vi prickade guldägget denna gång.

Håller tummarna!! :)

Kanske blir en nyårspresent da ;)
  • Milou3

Hur går det för er alla här?

Går in och kikar lite då och då :) men lite blygsamt med inlägg senaste tiden. Julen har väl gjort sitt :)

Själv går jag in i V.9 i morgon och mår illa dygnet runt. Har inte spytt än men ett konstant förlamande illamående som gör mig handlingsförlamad. Måste nog fixa medicin mot detta. VUL nr 2 nästa torsdag så får vi se om hjärtat fortfarande pickar på.

Kram på er alla!

• Milou3
    3hjärtan skrev 2017-12-28 10:54:57 följande:

Är också v 9 nu (9+1) mår illa och kräks men ej på nätterna. Så Lämgtar tills nattwn varje dag.

Varit på 2 vul ett v7+1 och ett i v8+1. Får se om jag går nåt mer innan kub. Är ju 3 v kvar dit. Rädd det blir ma denna gång.

Då är du redan i V.10 :) en vecka närmare illamåendefria veckor!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-12-28 15:09:12 följande:

Milou och 3hjärtan hur tidigt kände ni något slags symtom denna gång?

Håller tummarna det blir bättre med illamående och att allt ser bra ut på vul.

Jag mådde illa någon halvtimma redan äl+4 och 7.

Blev även sugen på röd mjölk och fick svullnare bröst runt äl+7.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-12-28 18:46:38 följande:

Jag var illamående nu i eftermiddags, äl+6. Jag är sällan illamående och har inte heller varit det som gravid. Bara tanken på hur du Milou har det och 3hjärtan är nästan fasansfullt i min värld. Nu hoppas jag ju att det skulle vara ett uber-tudigt symtom.

Ja men det låter ju positivt! Jag skrev ner symptom som bara blev fler ju närmre bim jag kom. Gasig i magen blev jag rätt tidigt denna gång med samt känslig, både lättirriterad och gråtig. Om 3-4 dagar kan du ju testa ;)
  • Milou3

[quote=78314557][quote-nick]smurfen 11 skrev 2017-12-29 10:37:40 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh jag förstår verkligen tomhetskänslan av att ständigt försöka och ständigt få mens. Tar på både lust och inspiration.

När jag fått mf tidigare så har jag börjat blöda redan i vecka 5 så vecka 9 är helt klart det längsta! Men Iom mina rosa flytningar jag haft i vecka 6 och för några dagar sedan så kan jag absolut inte koppla av det minsta tyvärr. Nu har illamåendet tagit över orken att oroa sig hela tiden men oron ligger där under ytan och puttrar till då och då.

Ja jag tror definitivt kortisonet bidrog till både graviditet och att kroppen inte stöter bort det pga immunförsvaret iaf!

• Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-12-30 08:34:43 följande:

Åh jag förstår verkligen tomhetskänslan av att ständigt försöka och ständigt få mens. Tar på både lust och inspiration.

När jag fått mf tidigare så har jag börjat blöda redan i vecka 5 så vecka 9 är helt klart det längsta! Men Iom mina rosa flytningar jag haft i vecka 6 och för några dagar sedan så kan jag absolut inte koppla av det minsta tyvärr. Nu har illamåendet tagit över orken att oroa sig hela tiden men oron ligger där under ytan och puttrar till då och då.

Ja jag tror definitivt kortisonet bidrog till både graviditet och att kroppen inte stöter bort det pga immunförsvaret iaf!

Ok men då är det säkert kortison som hjälper till, det är ju kanon att du fick tag i det!

Du får "glädja" dig åt illamåendet och tänka att du ska ha barn, inte mf :)

Själv närmar ja mig äl men som sagt, sååå ointresserad av sex :([/quote]

Jag är väldigt tacksam för illamåendet faktiskt! Och du har sååå rätt, jag väntar barn - inte missfall. Ska försöka tänka så!

Äter du Rosenrot? För jag blev mer sexsugen av RR!

Och tänk bort att du inte är sugen, det va inte jag heller men däremot sjukt fokuserad och bestämd att jag ville ge allt under äl.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-12-30 13:13:54 följande:

Milou hur prickade ni sexandet in kring äl denna gång?

Vi hade sex på CD 6 först, sen fick jag glad gubbe CD 10 och vi hade sex på kvällen men sambon lyckades inte komma ( aldrig hänt tidigare så jag fick paniiik och han med tror jag. Vi var sååå taggade med kortisonet )

Som tur var sa han typ "du får väl väcka mig på nåt trevligt sätt i morgon" - vilket jag gjorde! Och då kom han till vår lättnad :). CD 11.

Tror jag hade äl precis samtidigt.

Hur har ni kört denna cykel? Något mer symptom?
  • Milou3
    Flisan41 skrev 2018-01-02 17:50:48 följande:

Glad gubbe idag på äl-test! Hoppas få till det i morgon! Ikväll blir det inget nämligen... Men jag hoppas det ska räcka imorgon eftersom ägget borde släppa någon gång i morgon...

Har ni möjlighet att ha sex i morgon bitti?

Det vore nog bra tror jag!
  • Milou3
    Anonym (stress) skrev 2018-01-03 08:47:51 följande:

blir så sjukt frustrerad på min sambo. antingen lägger han sig supertidigt (vi har nästan bara chansen att ha sex på kvällarna pga barnen och jobb) eller så får han inte upp den eller får inte något "slut"!! Blir apstressad när man bara har ett par tre dagar på sig i en månad typ... så får man vänta en månad till!!! Skiter snart i det. Blir bara tråkigt...

Låter lite som han har prestationsångest. Om du väcker honom mitt i natten med lite "massage"? Kan det funka tro? Är han lite sömndrucken så kanske han inte hinner tänka så mycket :)

Min sambo hade prestationsångest så vid varje glada gubbe på äl-stickan fick jag ångest då jag aldrig visste om det skulle lyckas :/ så vet hur du känner.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.