Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-01-03 10:28:15 följande:

Det kan ju räcka med ikväll också. Det är störigt när man känner att man missar en chans men samtidigt är det livet. Det blir så ibland.

Själv får jag får ladda om (igen). Väntar mensen idag, finns tyvärr inga symtom så jag skulle få upp hoppet att den uteblir.

Nää vad tråkigt :(

Men har du tagit något test?
  • Milou3
    mammsen79 skrev 2018-01-03 16:31:44 följande:

Förstår dig till 100, vad är det med vissa karlar... pratar du mycket till han om att skaffa barn och ägglossning m m? Jag själv har pratat så mycket till min karl o han blir stressad så känner igen det här problemet, har lovat mig själv nu att vara tyst om ägglossningstest m.m.

Jag slutade nämna min ägglossning och då blev det bättre :) är nu gravid i V.9
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-01-03 20:08:38 följande:

Du vet ju hur jag är, testar ju inte så gärna i onödan.

Just det :) håller tummarna att mensen håller sig borta!
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-04 14:38:23 följande:

Tickande hjärta och är i v 6+2

Grattis!! Vad härligt :)
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-05 18:04:55 följande:

Börjat blöda. Känns inte positivt så det går åt helvete här

Nej men fy va jobbigt! Färskt eller rosa?

Har du inte ont är det säkert bara känsliga slemhinnor!!
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-10 18:05:33 följande:

Får fortfarande små bruna spottings typ ska på vul igen på måndag och kolla om liten fortfarande lever.

Tack <3

Du ska se att allt ser bra ut! Vi blir känsligare nere i mumindalen som äldre vettu ;) kram
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2018-01-12 12:24:51 följande:

Inne och läser och följer er <3 hoppas det går bra för er som är gravida och att ni andra snart lyckas!

Är helt kär i min bebis och önskar ibland att jag var yngre så vi kunde försöka på en till om 2-3 år...fyller ju 41 nu i mars och får nog inse att Milo blir min sista bebis, vilket är helt ok, han är verkligen en extra gåva i mitt liv som jag inte trodde jag skulle få under alla mörka månader. Men det var så sjukt häftigt att få föda ben igen, och det gick så fort och enkelt denna gången, även läkt mycket fortare och känner mig bättre i form än jag gjort efter någon av de tidigare.

Men vill verkligen inte ha barn tätt, vill njuta av min lilla juvel nu <3 så det blir en hormonspiral så snart jag får sätta in en.

Kram på er allihop <3

Tror inte ni fått se han, så här kommer en bild på nybadad kille. Han blev en månad igår!

Ser ingen bild men det kanske bara är jag som inte ser?

Får testa att kika på måndag när jag kommer hem till bättre wi-fi :)

Vad mysigt med Milo! Förstår att du njuter.

Jag själv går omkring och känner mig lite halvgravid. Gick in i vecka 11 i dag och börjar må lite bättre nu efter 4 veckors extremt illamående. Magen putar på kvällstid men brösten är en ständig reminder om graviditeten då de ömmar och är tunga! Om allt går som det ska med bebis så fyller jag 42 någon månad efter BF :)

Trodde jag inte när jag fick mitt första barn vid 29 år - att jag skulle bli mamma igen vid 41 :)

Är fortfarande tacksam för varje dag jag får vara gravid och hoppas på fler plus i tråden att följa.

Kram på er!
  • Milou3
    Anonym (41) skrev 2018-01-13 09:28:12 följande:

Kanske gravid och blir 42 i år så de finns hopp

Ser så ut :) grattis!
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-15 12:54:55 följande:

Vul idag och hjärtat slår fortfarande + att storleken stämde med veckan nytt vul om 2 veckor för att hålla koll.

Phu vad härligt att höra!! :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.