Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Zora skrev 2017-11-21 17:07:38 följande:

Tack! Ja nu är det bara att hoppas!! :)

Önskar sååå att ni som inte blivit gravida ännu snart blir det!!

Tack! Ja det önskar man ju ...

Känns just nu som det aldrig kommer gå, ni vet en sån där dag mitt i cykeln där allt känns piss. Äl+5 eller 6 och noll symptom av något. Bara på uselt humör. Men kämpar vidare. Blääää!!!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-11-21 20:29:19 följande:

Så känner jag med men vi måste ju först och främst ligga. Att få till det är inte det lättaste. Äl på torsdag/fredag.

Håller tummarna att du får till det denna cykel!

Nu tar jag en paus från allt. Kikar nog in längre fram och då hoppas jag se flera plus i denna tråd! Kram på er :)
  • Milou3

Har precis plussat! Tack Prednisolon! Hoppas nu bara det går vägen. Har ju ett par tidiga mf i bagaget.

• Milou3

Tack Rindi! Visst kommer man vara orolig som tusan men jag har bestämt mig för att försöka tänka positivt och vara glad! Annars får jag försöka igen. Äl+9 med Apotekets vanliga test. Har ett kvar som jag tänker kolla med om några dagar för att se om det ökar.

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-11-25 11:20:57 följande:

Idag har jag haft ordentlig molvärk på förmiddagen och äl sekret så jag tippar på äl idag istället för i onsdags. Kroppen lurig ibland, kanske kunde inte ägget släppa då. Så ikväll blir det att sexa.

Tack Sanna och lycka till med sexandet ;)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-25 11:21:31 följande:

Men jaaaaa!!!! Stort grattis!!! :)

Tack!! Fullkomligt livrädd att allt ska avta men man kan ju inte göra ett skit åt det.

Hur mår du?
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-25 12:05:16 följande:

Samma här, men som sagt går det ju inte att göra något.

Jag mår hyfsat. Lite känningar i brösten. Har liiite känningar i magen, ibland hugger det dock till ordentligt, tex när jag nyser. Läskigt men som jag fattat det är det ligamenten som gör ont. Vanligt och ofarligt.

Har ett diffust illamående som ibland märks mer och ibland mindre. Tänkte försöka låta bli att få panik över att jag inte mår jätteilla. Det är ju så tidigt (v.5) Har det dock inte blivit mer om två veckor så kommer jag nog bli orolig...

Jag har mått illa sedan äl+4! Vilket borde vara omöjligt.

Först i går började brösten ömma rejält.

Vi får se hur det går. Börjar med Trombylen i dag iaf. Sen bara hoppas på det bästa!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-25 16:11:30 följande:

Att må illa så snabbt efter äl har nog mest med progesteron (tror att det är det) att göra. Jag är ofta illamående mellan äl och BIM, utan att vara gravid. Illamående pga graviditet borde rimligtvis inte kunna kännas förrän det gått ett tag efter att ägget fäst. Men det finns säkert undantag.

Det som jag har nu började nog några dagar innan BIM. Just nu i detta ögonblick mår jag mer illla än jag gjort på hela tiden tror jag. Nu är jag ju bara typ 5 dagar efter BIM, så än finns det gott om tid att bli ordentligt illamående :)

Det sjuka är att jag har mått illa runt äl+4-5 vid varje plus. Aldrig annars. Men kanske min kropp producerar extra progesteron just dessa cykler (typ laddar extra vissa månader) eller så är det bara en helt otrolig slump :)

Bara extremt extremt tacksam och glad just nu med all ödmjukhet jag kan ha. Men jag tänker vara glad ända fram till BF eller om det nu skulle bli mf igen.
  • Milou3

Tack snälla fina ni! Ska verkligen försöka att njuta av varje sekund nu och tänka glada, fina tankar och inte oroa mig. Kram på er och hoppas det smattrar in fler plus i tråden nu!

• Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-11-26 11:09:15 följande:

Men se där, underbart ! Grattis Milou, ja tacka kortisonet:)

Hur la du upp det med dos och dagar? Käkar du fortfarande?

Du ger mig mod att också försöka, så denna cykel ska jag bannemej våga käka det också !

Tack! Är ju bara på äl+10 i dag ( ev äl+11 ) så vet ju inte om jag får behålla än. Men säkert kortisonet som ens gjorde så det blev en graviditet!

Började på äl med 5 mg. Ökade till 7,5 mg när jag plussade - dvs i går äl+9. Kommer öka till 10 mg i morgon och sen lägger jag mig på den nivån. I kväll börjar jag även med Trombyl. Lite nojig över att kombinera mediciner så men jag måste känner jag.

Om nu graviditeten fortskrider fint så är min plan att minska 2,5 mg pred var 5:e dag med start V.11

Ja!! Våga ät nu. Man mår ( iaf jag) riktigt bra av de än så länge :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.