Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-11-03 13:08:33 följande:

Hmm, skulle kunna tyda på något. Hoppas!Gah! Det hoppas jag inte, ska ju dricka vin i helgen. OK, kollat snabbt och det verkar inte vara nolltolerans. Var har du läst det?

Ang prednisolon kan jag inte säga att jag blir piggare. Det handlar snarare om att jag vaknar kl 3 på natten och är klarvaken. Sedan när jag somnar om är det nästan dags att gå upp. Inte så kul. Men det är helt individuellt och jag hade inte det problemet när jag var gravid med barnen. Och så beror det på dosen. Nu när jag tar 10 mg har jag inte märkt ngt.

Tycker ditt förslag på dosering verkar OK, om du nu verkligen vill prova.

När det gäller spottings kan jag ha det som du verkar ha nu, att man småblöder lite några dagar och sedan försvinner det nästan helt strax innan mensen börjar. Men om du inte brukar ha det så kanske du borde göra ett till test för säkerhets skull?

Nä jag tog det bara för givet men läste nu att det inte gör nåt. Jag kommer definitivt testa en cykel iaf.

Jo har haft spottings senaste 4-5 månaderna så det är väl så kroppen funkar nu.

Vilken äl är du på nu?

Ska bli superspännande att följa dig nu! :)
  • Milou3
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-11-04 08:22:48 följande:

Igår var jag hos den privata gynekologen. Allt ser bra ut och äggledarspolningen visade fri passage i bägge äggledare. Äggstockarna ser normala ut och proverna tyder på god äggreserv. Äggstockarna ser normala ut för åldern.

Jag ska fortsätta med ägglossningstester (har ju bara tagit dem de senaste två månaderna) för att säkerställa att jag verkligen ägglossar och gör jag inte det så ska jag få hjälp med det. Då kan jag också få koll på lutealfasens längd men jag tror inte den är kort. Hon tyckte vi skulle ge det fram till januari i alla fall för att se om spolningen kanske haft positiv effekt.

Utifrån det man ser nu så trodde hon jag ändå har goda chanser till spontan graviditet. Men hon kunde ju förstås heller inte säga varför jag inte blivit gravid.Hon var bra i alla fall! Så henne fortsätter jag gärna hos.

Vad skönt! Då kan du koppla av lite och köra på så hoppas vi denna tråd ger lite plus nu. Dags för det!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-11-05 13:16:50 följande:

När jag kikar i FF appen kommer jag på att äl kom ju senare så bim blir ju också senare, närmare fredag. Bim-5 idag typ. Känns lite suck! Lång väntan.

Känner du av nåt? Hoppas hoppas :)

Blir mer och mer säker på detta med den intuitiva förmågan de flesta ändå har. Till 90% så har de som blivit gravida känt på sig eller misstänkt att de blivit gravida innan bim.

I dag kom mensen med besked! Väldigt lite mensvärk men rejält med blod så kanske mitt höga intag av omega 3 hjälpt till med att minska värken :)

Det vore ju såååå fantastiskt om man kunde få en liten julklapp i år till sambon med ett plus på stickan! Hinner få äl 2 ggr innan jul iaf.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-11-05 16:10:12 följande:

Jag tror detsamma. Jag har misstänkt varje gång när jag varit gravid men inte vågat tro det till fullo. Första gången visste jag såklart inte men de övriga. Eftersom jag inte känner av det symtom som alltid funnits med de andra graviditeterna så tror jag inte på denna gång. Fast det kanske inte kommer förrän om någon dag eller två.

Skönt Milou det var mer rejäl mens denna gång och inte spottings.

Är man 2-3 dagar innan bim så har jag misstänkt vid alla 9 graviditeter utom en. Just 5-6 dagar innan bim är på gränsen för tidigt att känna nåt kanske. Hoppas du börjar känna nåt snart :)
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-11-06 12:27:40 följande:

Hemflyttad, hur går det för dig?

Och Milou, visst vore det en fantastisk julklapp! Får hoppas på de två äl du hinner ha:)

Sanna, spännande om du testar på onsdag, tror TSH kan gå ner relativt snabbt hos vissa, ska du tillbaks på återbesök snart?

Jag är på dag 9 idag. Ska påbörja operation förföring varannan dag nu hemma:) Blir nog inga problem, då det inget blir under veckan som mens är, så han brukar inte vara sen å haka på.

Kände mig förkyld-snorig imorse, så hoppas en förkylning är på g för mig:) så ett ägg kan i så fall fästa åtminstone. Hade kalas i helgen så kanske blev smittad av några små barn hehe.

Håller tummarna för en förkylning!

Åh detta förförande ... om ändå männen ( iaf min) kunde vara lite mer som mina tidigare killar varit rent sexuellt ( jävla tur han inte läser detta ) och då menar jag enbart mer sexuell a la stenåldersbeteende. Har liksom aldrig behövt förföra en kille någonsin tidigare. Nu får jag jobba som fan ist. Jag lär mig ju iof ;) men vore skönt ( iaf runt äl) med ett "lets ha lite sex nu pang bom".
  • Milou3
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-11-07 08:22:05 följande:

Hur gör ni med kaffe och svart te? Jag har dragit ner på det så jag dricker ju inte mer än vad som är rekommenderat som max och i perioder  har jag uteslutit kaffet helt. Teet är delvis utbytt mot örtte och rooibos.

Kanske ska man helt ta bort både kaffe och te? Men om jag dricker lite kaffe säg en vecka innan ÄL, kan det påverka egentligen? 

Och hur gör ni med alkohol? Jag har nästan slutat dricka alkohol. Kanske ett glas vin i månaden max. Men sist gick det typ tre månader mellan glasen. 

Jo visst är babymaking och just kollen på äl lite erotikdödande men personligen kan jag ändå gå i gång lite på att vi bakar en bebis :) men kan förstå killen som måste leverera. Det måste ju inte jag, utan kan njuta ändå. Ang kaffe, te och alkohol så lever jag på som vanligt men har gått över till koffeinfritt kaffe. Blir en koffeinlatte på stan i bland och dricker te i bland på kvällen. Vin på helgerna men super inte till ;)

Jag vet inte hur mycket det påverkar men dricker man ofta alkohol mellan mens och äl så höjs kroppstemperaturen och en för hög kroppstemperatur ska tydligen få äggen att mogna för fort läste jag. Vet inte om det stämmer iof.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-07 10:18:02 följande:

Upptäckte precis i mina anteckningar (har ett gammalt PC-program som jag använder för att hålla koll på min cykel, ingen sån där fancy app ) att jag både förra månaden och månaden innan hade en speciell värk långt ner i magen, precis som jag brukar ha vid ÄL, en kort stund på eftermiddagen på ÄL+6. Alltså precis samma känsla precis samma dag. Undrar om det betyder något. Håller tummarna för att samma sak händer idag.

Åh hoppas hoppas det är nu det blir bebis!!

Förstår att du kör på alternativ 2! Och angående vin är du ju nästan nykterist ;) jag får lätt i mig en halv flarra både fredag och lördag. I helgen blev det även en gin o tonic innan maten!

Här blir det ingen förkylning. Lär väl på sin höjd åka på nåt i februari kanske. Så jag kör prednisolon med start efter äl! Eller tycker du att jag ska börja innan äl?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-07 11:15:29 följande:

Ja, det är jobbigt! Det tar för mycket energi och den där känslan att man ska anpassa sitt liv så himla mycket med tillskott, tajming, vad man får och inte får äta och dricka ... Blä. Spontansex, nej det är sällsynt här tyvärr. Trist. Låter som en bra idé att förföra mannen!Det är ju så gott med vin! Men jag är så otroligt lättpåverkad att det snurrar efter ett halvt glas.

Efter ÄL blir nog bra för prednisolon. Vilken dos? Jag höjde från 5 till 10 mg vid ÄL, märker inte av några biverkningar på den dosen. Men funderar på att höja till 20 imorgon. Men det är en hög dos, tycker du ska ta mindre.

Jag börjar äl+1 med 5 mg sen vid äl+4-5 går jag upp till 10 mg tänkte jag och stannar där. Och ser jag inget plus vid äl +10 så börjar jag minska successivt igen. Har beställt 5 pack från babyplan så kommer börja testa tidigt, redan äl+7 och om jag ser nåt svagt så kör jag igång med Trombylen då med. Eller ska jag börja med trombylen innan?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-07 12:09:36 följande:

OK, det låter väl bra med prednisolonet. Testa gärna med testlagret också, syns ju inte lika tydligt som med babyplan men om man håller mot lampa ser man rätt tidigt. Jag såg på ÄL+10 förra gången men inte ÄL+8. Testade inte ÄL+9.

Svårt att veta hur man ska göra med trombylen, tycker jag. Min läkare vill att jag ska ta en om dagen hela tiden. Men jag känner mig tveksam. Nu tar jag en varannan dag den här cykeln. Som Nykär har nämnt finns det en del indikationer på att det kan försvåra implantationen. Men jag har googlat och det är verkligen inte avgjort om det hjälper eller stjälper.

Ja jag ska testa med testlagret också! De känns stabila!

Kör kanske i gång med Trombylen om jag skulle få ett plus. Om nu ens äl behagar komma om en vecka och vi får till det lagom till äl utan prestationskrångel. Suck, många hinder att palla sig igenom.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-11-07 15:27:54 följande:

Räcker börja med Trombyl vid plus :)

Själv ska jag sluta med Trombyl om 5 dgr...lite läskigt det med!

Vår lilla tok har satt sig i säte...så måste ta en kullerbytta innan nästa fredag...annars kan det bli snitt. Livmodern fick däremot ok i tjocklek för en vaginal förlossning igår. Gränsen går på 3 mm och min var 5 mm som tunnast...så nu hoppas vi bara att liten vänder om igen :)

Väger nu 2600 g enligt tillväxt-ul, galet att det är så nära nu, jag som inte riktigt tagit in att vi är gravida helt än...

Har du läst igenom hela denna tråd nångång? Tänkte på att vi faktiskt varit med sen början nästan :) och du får ju verkligen vara med om en solskenshistoria! Vad spännande Nykär15! Snart är bebis hos er. Har ni tagit reda på könet?

Just nu känns en graviditet så himla långt bort. Försöker peppa mig själv då och då men det börjar bli lite jobbigt detta. Försökt i 1 år och snart 2 månader :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.