38+ och försöker bli gravid.
Haha nu har min läkare tröttnat! Han skriver ut prednisolon, fick en tid i morgon. Och så dök glad gubbe upp i dag så i kväll blir det åka av hoppas jag! Håll tummarna att jag får till det!
Haha nu har min läkare tröttnat! Han skriver ut prednisolon, fick en tid i morgon. Och så dök glad gubbe upp i dag så i kväll blir det åka av hoppas jag! Håll tummarna att jag får till det!
God morgon! Nu har jag testat och jag känner mig fortfarande tveksam. Fick "gravid 1-2 veckor" på Clearblue, gjorde även ett till test med Testlagret och det är ju starkare än i lördags men tycker absolut att det borde vara starkare idag på ÄL+14. Hade gärna fått 2-3 veckor, då hade jag känt mig lugnare. Dessutom tycker jag att jag hade mer "symptom" i förrgår än igår.
Samtidigt så finns det ju fortfarande hopp och jag får försöka tänka positivt. Kanske ta ett till digitalt i helgen.
Någon som har bilder på test från ÄL+14 att dela med sig av? Eller som har testat med digitalt med veckoindikator ungefär samma tid?
Men åhhh grattis! Det är ju helt normalt att få både 1-2 och 2-3 runt BIM, beror ju helt på när ägget fäste! Tjoho vad kul!
Ska se om jag hittar bild på mina tester från denna gången, men plussade ju tidigt redan på ÄL+9 så jag fick rätt starka relativt fort sen. Men jag testar däremot aldrig på första morgonurinet. Jag kissar på morgonen, väntar en timme och testar sen. Om du kissar nu och testar med testlagrets sticka, hur ser det ut då?Jo jag fick 2-3 på BIM, så det måste vara någon annan du tänker på. Fick aldrig 1-2 på denna graviditet, faktiskt inte fått det nån gång när jag tänker efter. Ofta haft starka test tidigt de gånger jag vart gravid utom vid först missfallet, men då gjorde jag digitalt först nån vecka efter BIM och fick då EJ GRAVID, så hormonet var redan på väg bort och jag började blöda två dagar efter det.
Ok.. nu börjar spekulationerna igen.. vet inte vad jag ska tro. Äl +9 och testet ser ut så här
Det finns ju något där. Helt klart! Men är det fel på mina tester kanske? Jag fick ju svaga streck förra månaden också?? Fast det kan ju ha varit en kemisk graviditet? Eller är det här också nåt kemiskt? Eller är det rent av på riktigt??? Jag känner mig mest förvirrad...
Hej. Jag fyller 38 nästa år och har en dotter. Nu planeras syskon. Hoppas hoppas! En fråga vad är Trombyl och Prednisol bra för?
Lycka till alla! Hoppas vi plussar snart :)
Hej allihop och tack för varmt välkomnande!
Bra jobbat med doktorn, Milou3, skam den som ger sig! Vad roligt med flera plus på raken, stort Grattis till er (även om jag förstår att det är svårt att hålla oro och skepsis borta). Jag håller i alla fall tummarna mitt hårdaste.
I morse satte FF ut ÄL och jag är på ÄL+3, vilket stämmer bra med mina egna ?observationer?. Nu är det alltså bara att knapra vitaminer och vänta. BIM nästa helg. Har inte bestämt om jag ska testa innan. Men ska på fest den 25/11, så antagligen. I somras plussade jag på ÄL+10, borde kunna se något nästa lördag.
Vad mycket spännande i tråden, verkar som flera är på väg att få plus!:)
Hemflyttad, några symptom som kommit?
Och Milou, bra jobbat, med din läkare, han måste va nåt extra ! Varför finns det inte fler läkare som är som honom? 5-10 mg kan väl inte göra så mycket onytta, om du skulle ta det innan plus?
Själv är jag precis förbi äl med några dagar, hoppas inte för mycket då jag känner mig frisk som en nötkärna tyvärr...men skulle vi inte göra äd nästa månad så kanske jag börjar knapra det kortisonet jag har hemma. Kan ju dela de i två, så det blir 8 mg.
Vet ni tjejer! Jag fick idag resultaten från senaste provtagningen. På en månad har tag gått ner till 1.83. Jag är alltså redan nere på rekommenderat värde för fertiliteten. Heja mej! Äl på en vecka.
Visst har det ökat? Borde väl betyda att det inte är spökstreck iallafall va? Det har inte hunnit torka på bilden