Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Zora skrev 2017-11-17 08:35:42 följande:

Åååh!!! Kanske kan man hoppas lite då iallafall! :)

Ja det tycker jag absolut att du kan göra!

Känner du av några symptom?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-17 09:14:53 följande:

Ser jättebra ut, starkt och fint för att vara så tidigt. Nu är det väl ändå er tur!

Hur går det för dig Hemflyttad?
  • Milou3

Första tabletten Prednisolon är svald. Hjälp! Avskyr egentligen all form av medicin och piller. Min GAD går bananas här : / måste sysselsätta mig varje sekund nu för att inte noja upp mig.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-17 10:55:37 följande:

Hoppas du inte känner av några biverkningar. Jag kände inget förrän jag ökade till 20 mg, både 5 och 10 var ok. Vet inte hur jag ska göra nu om skiter sig, känner inte för att börja om med prednisolon bara några dagar efter mens om jag ska köra stimulerad cykel igen direkt. Får tänka på det sen, om det behövs...

Jag kommer ju bara öka till 10 mg. Redan nu efter en timme så har hesheten kommit och jag rosslar/hostar lite men så fick jag med Betapred sist med.

Känner du symptom fortfarande? Vågat testa något mer? Tänkte främst testlagret.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-17 11:11:40 följande:

Nej, jag kör mitt andra digitala imorgon. Visar det fortfarande 1-2 veckor dubbelkollar jag med testlagret och slutar med medicinerna om det är svagare.

Oj, så du känner redan av det. Hoppas det inte blir värre än så. Lycka till nu!!

Jag har ju astma i grunden och får även så när jag inhalerar pulmicort så jag e van :)

Låter som en bra plan! På vilken dag fick du äl denna gång?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-17 11:54:08 följande:

CD13 på kvällen, drygt 40 timmar efter Äl-sprutan. Vilken dag blev det för dig och fick ni till det vid rätt tillfälle?

Alldeles för tidigt tyvärr! Troligtvis natten mellan 10-11 alt CD 11. Fick första glada gubben CD 10. Hade sex morgonen CD 11 så jag hoppas det blev perfekt!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-18 10:41:05 följande:

Nähäpp, det blir ingenting den här gången heller. Testade med testlagret och det är betydligt svagare än i onsdags. Inte förvånad men väldigt besviken. Tre missfall på tre månader. Vet inte hur jag ska gå vidare nu.

Neeej!!! :( fy tusan så tungt!!!

Beklagar verkligen.
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-11-18 10:47:07 följande:

Såg du börjat med kortison, hur känns det? Bra att ni fick till det innan äl.

Med facit i hand skulle jag väl börjat knapra...för har apömma bröst så vet jag haft äl.

Jag kände ju inte alls av min äl lika starkt denna gång så riktigt tveksam på om jag ens fick äl och sambons "sprut" var inte lika mycket som han brukar så tror chanserna är minimala. Äter ändå 5 mg nu och ska börja testa redan äl+7-8 och skulle det mot förmodan bli ett plus ökar jag till 10 mg då, annars fortsätter jag på 5 mg till nästa äl!

Mår fint av de. Lite mer kissnödig och hungrig har jag känt mig i dag. I går var jag mest hes och rosslig.
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-18 14:26:18 följande:

Jag brukar känna av äl väldigt kraftigt. Brukar vara så att jag inte ens kan sitta! Men den här gången kändes det inte alls lika mycket och jag är ju, som det verkar, gravid :)

Det känns tröstande! :) men nja, jag tror nog jag får inrikta mig redan nu på ett decemberförsök.
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2017-11-19 15:09:44 följande:

Plussade i fredags. Har bim imorn

Grattis!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.