Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-10-15 21:37:09 följande:

Jag minns inte vad de testade, men det var ju natural killer cells av olika typer och så var det nog en del lite ovanligare koagulationsproblem + att de testade om det hjälpte bäst med intralipid eller IVIG. Shit alltså, vad gör man inte ... Fast detta var ju nästan 10 år sedan.

Men lägg gärna upp resultaten mer i detalj, skulle var intressant att se!

Härligt med ÄL på G, hoppas ni lyckas få till det bra nu.

Jag är ÄL+11 imorgon.

Ska ringa honom i morgon och be honom mejla provresultaten! Så lägger jag upp här.

Wow äl+11 och du har inte testat än?? Imponerad :)

Han skrev ut Trombyl iaf. När börjar man med de? Vid plus?
  • Milou3
    Anonym (Senistarten) skrev 2017-10-16 14:51:24 följande:

Jaaaaaaaa! Jag är gravid!! Alltså detta är ett mirakel. ..snart 38 år o blir gravid på första försöket - jag ör så.lycklig , finner inte rätt ord! Vill tala om för er alla kvinnor att det går bli gravid fast man e lite äldre. ... !

Skickar massor av energi o bra gravidvibbar till er alla för ute: ge inte upp! Fan. ..det känns som.jag drömmer kan inte fatta det här

Åh vilken lycka!!!

Nu måste du berätta allt dock ;) symptom? Hur många dagar efter äl testade du första ggn? Kände du på dig att du var gravid? Frågorna hopar sig :)

Och inte minst - Grattis!!
  • Milou3
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-10-16 13:49:35 följande:

Är chansen att bli gravid större när man har en infektion?

För de som har ett överaktivt immunförsvar så är det.
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-10-16 16:19:06 följande:

Du hade ju redan svarat på frågan om infektion ser jag nu Milou:)

Jag fick tillbaks ett svar från läkaren idag, att jag ska ta mjölksyrebakterier piller i 10 dagar. KAnske dör fiskarna i det, om floran därnere är i olag??

Kanske är nån annan här som har samma problem, det verkar ju bli avhjälpt snabbt i så fall, så testa det. Ska sticka till apoteket och köpa idag. Tror man kan ta sånt även i förebyggande syfte.

Varför tyckte läkaren att du skulle ta det? Och hur långt innan äl ska du köra det?

Har läst det förr någonstans att det ska främja miljön i muttowich ;)
  • Milou3
    Mawie skrev 2017-10-16 15:16:12 följande:

Har precis fått mitt tredje missfall, var helt ovetandes att jag var gravid.

Har ju haft blödningar i sju veckor efter det förra. Kom mest som en chock.

Usch :( beklagar verkligen!
  • Milou3

Här kommer en uppfriskande orgasmfråga! :)

Ni som inte orkar/hinner med/inte känner fört, osv, att få orgasm vid varje ligg, minns ni hur det var de gångerna ni blev gravida?

För jag får oftast orgasm vid sex men precis vid äl ( senaste året iaf) så blir det sånt fokus på att sambon ska gå i mål så jag missar orgasm själv. Men, de 2 gångerna jag blivit gravid har jag fått orgasm strax innan honom och detta precis vid äl! Tänker om det underlättar väldigt mycket för en graviditet. Ska nog fokusera lite mer på mig själv denna äl ;)

• Milou3
    Zora skrev 2017-10-18 06:36:20 följande:

Jaha.. Äl+13 idag (brukar ha 13-14 dagars luthealfas) Tog ett test som jag ser något på.. får se om ni också ser. Men borde det inte vara starkare om det nu verkligen är något? Tänkte jag är ju typ på BIM?

Jag ser! :) åh hoppas det ökar på nu!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-18 07:51:50 följande:

Suck. Kemisk graviditet för mig den här månaden. Plussade i måndags på ÄL+11, rätt svagt men ändå normalt. Hade dock haft spottings alltså småblödningar ända sedan ÄL+1, så kändes inte så positivt. Testade igen imorse på ÄL+13 och det är ännu svagare.

Sjukt trött på det här nu. Trodde inte ens jag hade ÄL på rätt sida så var inställd på minus. Varför ska kroppen luras så? Varför låter den skitembryon implanteras bara så de kan sluta utvecklas nästan direkt? Tycker att jag har gjort allt jag kan för äggkvalitet osv, finns liksom inte så mycket mer jag kan göra där. Tre graviditeter, tre missfall i år. Tidigare för varje gång.

Zora, hoppas verkligen att det blir starkare för dig! Skulle inte fästa så mycket vikt vid hur starkt det är, bara det blir starkare efter några dagar.

Men åhhhh :( otroligt ändå att du plussade igen ju!!

Snart ska du se att det händer! Stor kram
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-18 08:02:52 följande:

Ja, jag verkar ha ganska lätt för att bli gravid med tanke på omständigheterna. Men det är tråkigt att inte ens bli glad när man plussar utan bara tänka "jaha, missfall på gång igen då". Alltså, visst, man börjar ju hoppas på någon nivå. Du vet hur det är, man hinner tänka jäkligt mycket på två dagar. Och därför blir man också så väldigt besviken.

Några ÄL-tecken på gång för dig än?

Ja visst hinner man tänka en hel del! :/

Fast nu tycker jag du plussat en hel del närmsta tiden ju så kanske nästa blir jackpot! Hoppas verkligen det.

Jag känner av lite svagt svagt mol men inte på g än. Gissar på söndag för äl.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-18 08:48:53 följande:

Känns inte som att jag orkar mer just nu. Ska ju börja med sprutor efter "mens", tänkte först vänta en månad till men tror jag kör på. Men känns inte hoppfullt.

Som jag sa förra månaden är det ändå bra att missfallen är så tidiga, hellre det än att gå runt och vara gravid först i flera veckor.

:( jag förstår absolut frustrationen!!! Fan. Men har mensen kommit än? Är testen helt blanka nu?

Hann du börja med prednisolon?

Vad annat har du kört denna månad utom vitaminer och q10?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.