Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

smurfen 11 skrev 2017-10-03 12:11:28 följande:

Ja visst är det...fast ändå inte...det befruktade ägget är ju egentligen en invaderare i livmodern, men varför vissa kvinnor drabbas och vissa inte, det är kruxet.

Vet inte om det där är nollåtta-slang men visst släng in en gadd till nästa äl:) ( betyder det tatuera sig eller?)

Hahaha ja exakt! 08-slang :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-10-03 12:21:41 följande:

Vi säger gadd på Västkusten med :)

Ja det är väl mer allmänt slang än just 08 egentligen :)
  • Milou3

Vad härligt att höra ifrån dig! Och det skrivs en del deppinlägg från mig och andra med men det är ju därför denna tråd är så bra! Man får skriva av sig och förhoppningsvis ge tröst/få tröst från andra här :)

• Milou3

Too tiki: tror man kan ha för lång follikelfas. Då blir skalet mer svårgenomträngligt för spermien. Men jag vet inte var gränsen går för att det ska räknas som för lång tyvärr.

Och min kurva är ännu finare nu men det är verkligen ett bevis - för mig iaf - att det här med temp inte kan förutspå ett skit. Jag testade senast vid lunch ett babyplan som mäter från 10 hcg och totalt blankt test.

Har inte fått den där "kontakten" som jag pratat om tidigare. Och vidhåller den tesen. Den dagen jag VET att jag är gravid har jag fått min kontakt och då vet jag att det kommer bli ett plus som troligtvis och förhoppningsvis stannar. Låter jätteflummigt :) men jag är flummig!

• Milou3
    DragonWoman skrev 2017-10-04 08:37:35 följande:

Min dåliga månad fortsätter. Lämnade barnen på dagis för 40 min sen och skulle bara vrida runt vagnen så högg det till som knivar i ryggen! Kunde knappt gå eller andas. Fick skjuts hem av en annan mamma så sitter nu här och känner att jag lever för varje andetag och rörelse. Tror inte på ryggskott, sitter högt och på vänster sida om ryggraden, strax under skulderbladet.

Så om nån behöver info om något så hojta, kan roa mig med att googla isf

Jag tror det är en viss typ av ryggskott, har fått så där själv vid 3 tillfällen. Exakt där du beskriver!

Krya på dig!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-04 09:24:17 följande:

Hur känns det idag? Låter som en god idé att fokusera på något annat ett tag. Att träffa kompisar ger ju alltid lite härlig energi, även träning så klart. Läste igår om en stor studie som visar att 150 minuters lättare träning såsom raska promenader eller 75 minuters tuffare träning i veckan + 2 tillfällen med styrketräning t.ex. yoga är en lagom nivå för hälsans skull. Kan tänka mig att det även gäller fertiliteten. Låter ju inte helt oöverkomligt.

Hur som helst, snart är de mörkaste dagarna över för dig, kanske för sista gången någonsin. Kanske hinner du ändå med att plussa i oktober, det är mycket kvar av månaden!

Jo tack, det känns bättre i dag! Berättade för sambon att det inte blev nåt plus denna månad och hans svar kändes bra. Typ "så kan det bli, vi kämpar vidare och förresten när på dygnet är det bäst att vi äter vitaminer?" Hihi lät så gulligt. Som om det hängde på det.

Min goa försäljerska på hälsokosten vet om att vi försöker få barn och jag var in där i går och köpte mer RR. Hon är ganska spirituell av sig - även jag själv - så hon sa "du måste hålla kanalerna fria och inte gegga ner de med för mycket tankar på graviditet nu". Så nu ska jag tempa klart den här cykeln, mest på kul, sen släpper jag det helt! Kommer enbart kolla äl-stickor då vi inte har sex varannan dag. Och ja jag hinner med äl och ett ev positivt gravtest innan oktober är slut :)

Hur går det för dig?
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-10-04 09:47:30 följande:

Hm, hur lång tid tog det innan det gick över för dig vid de tillfällena? Kan ju säga att mys ligger inte på toppen av min lista med denna värken

Jag kunde knappt gå eller andas men fick en akuttid till en naprapat i porten bredvid där de körde tens och höll på som fan ett tag för att värma upp och mjuka upp ryggen och sen bad hon mig att inte vila för mycket utan röra på mig försiktigt hela tiden. I den mån jag kunde. Det gick över ganska fort ändå. Kunde jobba 3:e dagen.

2 första dagarna var jobbiga sen mycket bättre!
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-10-04 12:15:21 följande:

Jag blev gravid en gång när jag samtidigt blev sjuk vid äl, sen mf några dagar efter, inte annars tyvärr. Så det känns jättesurt att möjligen hade jag haft ett å annat bra ägg, men det funkar inte pga att immunförsvaret är för starkt. Men kan ju inte käka kortison jämt heller:(

Jo tack detsamma, äl väntas nästa vecka.

Vet du att du har aggressivt immunförsvar eller misstänker du det? Betyder det att man aldrig kommer lyckas bli gravid om man inte råkar bli sjuk vid äl? Och man blir ju frisk tillslut, kommer då alla graviditeter sluta i mf?
  • Milou3
    Anonym (undrare) skrev 2017-10-04 15:49:01 följande:

En fråga här inne ni som är 38+ efter hur långt tid blev ni gravida på vanlig sätt ?? 

har ni ätit nåt tillskott när ni provade bli gravida?? 

Efter 3 månader men blev mf. Sen tog det nästan 6 månader till innan det blev ett plus. Även då tidigt mf. Så är nu på försök 12 med bim om 4 dagar. Denna gång inget mf för det tog sig ej alls :( men, bara kämpa vidare!
  • Milou3
    Anonym (undrare) skrev 2017-10-04 16:05:53 följande:

tack till dig för svar ! jag håller tummarna för dig och för mig 

Åt Rosenrot den 2:a ggn jag blev gravid. Däremot började jag med 2 msk vetegroddsolja från den 1:a ggn jag blev gravid.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.