Hemflyttad skrev 2017-10-04 09:24:17 följande:
Hur känns det idag? Låter som en god idé att fokusera på något annat ett tag. Att träffa kompisar ger ju alltid lite härlig energi, även träning så klart. Läste igår om en stor studie som visar att 150 minuters lättare träning såsom raska promenader eller 75 minuters tuffare träning i veckan + 2 tillfällen med styrketräning t.ex. yoga är en lagom nivå för hälsans skull. Kan tänka mig att det även gäller fertiliteten. Låter ju inte helt oöverkomligt.
Hur som helst, snart är de mörkaste dagarna över för dig, kanske för sista gången någonsin. Kanske hinner du ändå med att plussa i oktober, det är mycket kvar av månaden!
Jo tack, det känns bättre i dag! Berättade för sambon att det inte blev nåt plus denna månad och hans svar kändes bra. Typ "så kan det bli, vi kämpar vidare och förresten när på dygnet är det bäst att vi äter vitaminer?" Hihi lät så gulligt. Som om det hängde på det.
Min goa försäljerska på hälsokosten vet om att vi försöker få barn och jag var in där i går och köpte mer RR. Hon är ganska spirituell av sig - även jag själv - så hon sa "du måste hålla kanalerna fria och inte gegga ner de med för mycket tankar på graviditet nu". Så nu ska jag tempa klart den här cykeln, mest på kul, sen släpper jag det helt! Kommer enbart kolla äl-stickor då vi inte har sex varannan dag. Och ja jag hinner med äl och ett ev positivt gravtest innan oktober är slut :)
Hur går det för dig?