Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

DragonWoman skrev 2017-09-25 06:55:34 följande:

Negativt såklart

:( näää

Du som haft symptom ju! Hur många dagar efter äl är du på?
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-25 07:02:18 följande:

Äl+11 idag. Så tycker något borde synas om det varit en graviditet.

Ja fast i december när jag blev gravid så var testet helt negativt äl+11 och positivt äl+12 och det verkar vara en del som testar positivt först närmare bim. Men håller med, jag hade blivit låg om det varit helt blankt på äl+11 :(

Men försök att inte deppa ihop än.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-25 08:51:35 följande:

Började blöda i fredags, så det gick snabbt. Bra att slippa slösa tid inför nästa försök i alla fall. Så nu är jag på CD4 och tänkte börja med rosenrot imorgon.

Hade ju precis påbörjat processen med att acceptera att det inte skulle bli fler barn när jag plussade förra månaden. Så nu känns det som att hela karusellen är i full gång igen. Men vågar man hoppas på fler plus? Kommer det att bli tidigt missfall igen i så fall? Kommer hjärtat att slå i vecka 7? Hur blir resultatet på NIPT/KUB? RUL? Osv. Känns som en evighetslång process med så mycket som kan gå fel om man ens lyckas plussa ...

Jag vet! Såna tankar har jag med. Men skönt att du ändå kommit en bit in på den nya cykeln nu och att äl närmar sig. Du brukar väl också få rätt tidig äl? Och det sägs ju vara lättare att bli gravid efter ett mf!

Nykär och GrönaDruvan som varit med i denna tråd från start har ju båda haft ett par missfall som sen slutade med bebis :) så vi får hoppas att vi är fler som kommer lyckas tillslut! Iom att vi haft så pass mycket sex ( för att vara oss ) innan och precis vid äl så har jag lite för höga förväntningar på denna cykel som jag bara måste bli av med. Känner av nåt på högra äggstocken också och nojar fortfarande på om jag har en cysta där trots att Gun sa att allt såg fint ut.

Men ska försöka leva en superhälsosam vecka och försöka tänka på annat än bebisar, graviditet och ev symptom. Mådde faktiskt illa i går kväll konstigt nog men kände ett "app app app, nu får du väl för fan ge dig med inbillat symptom redan äl+1"
  • Milou3

Mitt progesteronprov låg på 57 sist jag var hos gyn, vilket var väldigt bra sa hon men det säger mig noll. Tycker ni jag ska börja med progesteronkrämen jag har? Isf när? Räknar i dag som äl+1

• Milou3

Ok tack! Då är kanske mina 57 är väldigt väldigt bra och kanske dumt att ens börja med progesteron över huvud taget?

• Milou3
    emlavinga skrev 2017-09-25 17:13:53 följande:

Det är många här som kör de vitaminer och tillskott som du nämner. Men jag ser ingen som använt sig av macarot. Så jag slår ett slag för detta ännu en gång. Super bra för fertiliteten både för män och kvinnor, men kanske mest omtalad för mannen. Finns i pulver och pillerform. Jag undersökte och läste på mycket innan vi testade. Det har hjälpt oss jätte mycket. Lycka till!

Jag var själv väldigt sugen på att testa men är så extremt allergisk mot olika saker att jag inte vågade. Sen är ju mitt/vårt problem inte att aldrig bli gravida utan att få behålla. Så jag kör på Rosenrot och diverse andra vitaminer fram till jul, tar det sig inte innan dess så kanske jag testar maca ändå :)
  • Milou3

Och till det här med att ge upp. Nej jag kommer heller inte ge upp. You only fail if you quit!

• Milou3
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-09-25 18:36:05 följande:

Hänger på i denna tråd då jag fyller trettioåtta i december. Vi försöker få ett fjärde barn. Vi har tre gemensamma barn som är nio, elva och tretton. Tidigare har blivit till utan svårighet.

Nu har vi försökt i tretton månader. Inte en tillstymmelse till plus trots regelbunden mens. Vad kan vara fel? Jag blir bara mer och mer ledsen för varje månad som går. Jag hatar denna väntan på något som man hoppas så mycket på och bli besviken gång på gång.

Vi har fyllt i papper till fertilitetsenheten för utredning nu.

Har du kollat ditt AMH- värde? TSH-värde? Använder du äl-test? Testat Rosenrot?
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-25 19:38:48 följande:

Skillnaden mellan rosenrot och munkpeppar?

Minns inte nu men tror det gjorts fler forskningar på RR.

Finns en bra sida som förklarar vet jag. Vart minns jag dock inte heller ;)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-25 22:52:09 följande:

Kolla graviditetskollen. Där finns bra info om ju hur man boostar fertiliteten.

Sista chansen imorgon. Det blev inget varken igår eller ikväll. :-/

:( vet hur det känns.

Hoppas ni får till det i kväll! I juni räckte 1 omgång för att plussa :) inget sex på en vecka innan eller efter.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.