Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Här kommer en kort uppdatering från mig :)

Är på CD 7 och mensen tog slut för 3 dagar sen. Blev en något kortare mens och blödde lite mindre än vanligt. Behövde inte ens alvedon denna gång. Men i dag efter sex så kom det lite blod. Kanske känsliga slemhinnor?

Ska börja med äl-test på tisdag och CD 9! Kör med temp, Rosenrot, multivitamin, vetegroddsolja, d-vitamin och även extra zink denna cykel. Slutade ju röka i måndags men har faktiskt fuskat lite i helgen. Nya tag i morgon!

Usch har pimplat vin både i fredags och lördags så känner mig inte alls så fräsch i kroppen. Nu jäklar blir det extra nyttigt i veckan och hoppas på lyckat sex fram mot torsdag då jag troligtvis kommer ha äl på fredag.

• Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-17 19:21:30 följande:

Ägglossningstesten gav positivt utslag på morgonen på cd 12 och svagare på eftermiddagen så tror eller hoppas snarare på att ägglossningen skedde då fick till det i bingen samma dag så hoppas nått positivt hänt efter det

Låter som du tajmade det perfekt då!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-17 19:37:17 följande:

Hej på er!

Nu kan jag äntligen skriva lite mer. Det går i ett här på helgerna och jag föredrar att skriva på datorn i lugn och ro.

Idag har det lugnat sig med de bruna lutinus-flytningarna, fast det är fortfarande inte helt vitt. Spelar egentligen ingen roll om det inte kommer några blödningar, missfall kan det var ändå. Förra gången jag fick missfall fick jag ingen blödning alls förrän jag slutade med lutinus. Känns ärligt talat som att det är mer regel än undantag med missfall i min ålder. Om man nu får känna sig negativ.

Anyway, hade inga symptom alls, kändes precis som vilken månad som helst. Kände mig ovanligt seg i torsdags när jag tog min promenad, tänkte att jag kanske skulle bli sjuk igen. Hade molvärk 9-10 dagar efter ÄL men det brukar jag ha. Lite ont i ryggen ÄL+9, inte heller helt ovanligt. Började faktiskt med prednisolon på ÄL+8 och har sovit dåligt av det, därav trött.

Precis när jag tagit testen så tänkte jag att det var synd att man inte kunde frammana ett plus med en viljeansträngning - och då började jag se något, så det kanske gick. Alltid så häftigt att plussa.

Har inte vågat testa igen, för nervös! Tänkte testa på tisdag på BIM. Håll tummarna...

Ja visst kan det vara missfall men det kan ju också vara nidblödningsflytningar? Iom att de är bruna.

Har du BIM på tisdag?

Men skulle det inte kännas mer tryggt om testen blev starkare om du testade nu? Och är de inte starkare så vet du. Men förstår dig. Hellre blod än ett icke starkare test kanske.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-17 20:02:33 följande:

En sista sak, tänkte bara nämna om gravtesten. Har aldrig testat redan på ÄL+10 tidigare, men det var verkligen inga tveksamheter. Min man såg också tydligt. Syntes som sagt mer när de torkat också.

Intressant att se att babyplan testa tidigt var så pass mycket starkare än testlagret. Då kanske man ska köra det om man vill testa väldigt tidigt. Å andra sidan kunde jag se ett riktigt starkt rött streck när jag höll upp testlagret mot en lampa. Syns bara ett svagt grått på negativt.

Ang babyplan så tror jag att det var just det testet jag fick ett positivt streck redan på äl+7 om ni minns i maj. Ska nog köpa såna igen! Och testlagret :)
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-09-17 21:52:10 följande:

Hej på er!

Efter slemproppen börjat lossna började också värkarna tämligen omgående. Kl. 10.48 och 10.50 i fredags välkomnade vi två friska flickor till världen, en månad tidigt. De vägde 2465 resp. 2620 gram. Vi mår alla bra men befinner oss på neonatal för lite extra vård p.g.a. den tidiga födseln. De ligger i värmesäng och matas än så länge mest via sond. Jag längtar såå mycket att komma hem till vardagen och mina andra barn, som nu är hemma med farmor.

Stort grattis!!! Vad underbart mysigt :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-18 07:35:37 följande:

Vågade mig på att testa igen imorse men strecken var inte starkare. Ser samma ut. Så ledsen och besviken.

Skitkropp!

Men samma är ändå okej, när jag fått svagt så har det knappt ökat på bara en dag! Usch jag förstår besvikelsen men testa i em igen om du har test hemma.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-18 07:59:39 följande:

Men det har gått 2,5 dagar sedan första testet. Alltså borde det vara markant skillnad. Usch! Fortsätter med medicinerna och testar igen på onsdag, för säkerhets skull. Men det är kört.

Fan va fort dagarna går, ja 2,5 dag borde det ökat iaf lite. Men att det ändå är kvar streck tycker jag låter okej ändå.
  • Milou3

Det som är absolut värst med detta att så himla gärna vilja ha ett barn och kämpa med det är ovissheten om att det ska kunna gå. Hade någon kunnat lova en att det kommer att bli bebis men inte svarat på NÄR, hade man kopplat av på ett helt annat sätt.

Men du Hemflyttad, nu har du fått ett par plus - om än svaga som sen försvinner/ej ökar, på några få månader. Det ÄR på g nu. Det kommer kommer bli ett plus som stannar snart!

• Milou3
    bluebird6 skrev 2017-09-18 07:59:41 följande:

GRATTIS. Underbart att höra.. 

Och hemflyttad, Grattis till +. Hoppas allt är som det ska. 

Här fick jag äntligen min kontrollhysteroskopi i torsdags. Läkaren såg ju något som han inte visste vad det var i livmodern så fick en tid snarast. 

Tydligen har jag gått med en infektion i livmodern (därav smärtorna) och var fortf väldigt inflammerad, så antibiotika intravenöst under operation och efteråt, så trodde de att det skulle ta udden av det sista. 

De hittade rester efter senaste skrapningen och nekrotisk vävnad som de skickade på analys. Annars såg det bra ut, förutom det. 

Lite oro över min för korta livmodertapp (cellförändringar och konisering tidigare) men det får bli en senare fråga om vi någon gång går med en graviditet så länge att det börja fresta på där. 

Så nu är jag hemma- Trött och ont.

Koncentrerar mig på att läka psykiskt och hoppas de inte ska behöva gräva mer fysiskt i kroppen. 

Men fyy vad läskigt! Och vilken tur att du får bukt med inflammationen nu!

Jag tror det kommer bli jättebra för dig när allt detta är över och läkt. Se till att vila mycket och var snäll mot dig själv och gör bar sånt du verkligen vill göra.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-18 12:09:12 följande:

Så bra att de kollade upp och att de kan åtgärda allt de hittade. Håller tummarna för att du snart mår bättre och kan lämna detta bakom dig. Kram.Ja, men så är det ju absolut. Jag hade gärna haft lite längre mellan mina två barn men eftersom det tog fyra år att bli gravid med första och jag närmade mig 37 vågade vi inte vänta. Blev gravid på första försöket, missfall, och sedan igen på andra försöket, vilket blev tvåan. Så man vet ju aldrig.

Nu har jag blivit gravid 2 (möjligen 3) gånger sedan vi började försöka igen, och jag tror att jag har haft ÄL fem gånger på rätt sida under den tiden. Det är ju rätt bra. Men man blir ju äldre för varje månad och jag har ju rent krasst färre chanser än er andra eftersom det måste vara på rätt sida.

Ska i alla fall skjuta upp ägglossningsstimuleringen till oktober. Känner för att lägga ner hela skiten, men mår väl bättre om en vecka.

Jag förstår att du vill lägga ner hela skiten just nu. Och så lär det väl kännas ett par dagar till. Att det gått så långt att man först räknar med minus på stickan sen om det mot all förmodan skulle bli ett plus räknar man med mf. Måste försöka styra tankarna. Vara mer som man var när man var ung ;) men gissar verkligheten har gjort en lite mer kantstött. Stor kram till dig iaf och fortsätt med Q10! Funderar själv på att köpa det i dag.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.