38+ och försöker bli gravid.
Idag känner jag tydligt att jag inte är gravid. Symtomen kan ju än visa sig på några dagar men ni vet känslan...
Men det betyder inte ett dugg egentligen :) du vet ju mina känslor, de har ju verkligen visat fel :)
Idag känner jag tydligt att jag inte är gravid. Symtomen kan ju än visa sig på några dagar men ni vet känslan...
Testar du imorgon eller hur tänker du? Hoppas din magkänsla är fel!Några fler menstecken eller något annat?
Jag har alltid haft normala progesteronvärden. Tror mätningen främst är till för att konstatera att ÄL skett. Däremot tror jag progesteronet hos mig sjunker väldigt snabbt och tidigt, därav problem med spottings och kort lutealfas (även för 10 år sedan). Men eftersom de mäter runt ÄL+7 har allt sett normalt ut.
Jag är på Äl+5 och känner inget särskilt. Inga blödningar eller så den här månaden (än) som tur är. Börjar kanske känna lite svag molvärk idag. Tänkte börja med lutinus på tisdag och testa på lördag.
Men jag har inga förväntningar alls, jag tror inte att jag kommer att bli gravid igen. Undrade verkligen tidigare hur i hela friden man kan lyckas acceptera att det inte blir något och gå vidare i livet men inser nu att det är en process. Och den har börjat för mig. Men, som sagt, kommer att fortsätta försöka till nästa sommar. Och ingenting är ju omöjligt.
Jag är inne på detsamma, att acceptera att det inte blir något. Det är jobbigt och inte lätt. Min längtan är så stor och haft den i över två år. Vi började försöka förra året och jag var inne på att det skulle ta ett tag men nu börjar jag ge upp hoppet när det aldrig blir nåt. Kanske det beror på tsh värdet eller vikten också förutom åldern. Att gå ner 5% kan öka fertiliteten men vad gör jag i sommar? Jag går upp i vikt. Ni vet, allt blir en stress och en ond cirkel. Suck! Vet inte riktigt hur länge till jag orkar. Just nu känns det tungt fastän jag inte än har det på svart eller vitt hur denna månad gått.
Jag tror jag testar imorgon äl +10, bara för att jag har det där testet. Eller så väntar jag.
Önskar er alla en fin dag i dag!
Mensen har börjat här så nya tag med RR och försöka leva hälsosamt. Lite bitter och sur men det går väl över så fort det närmar sig äl igen ..
Jag är också smal och äter bra som helhet, men skulle behöva röra lite mer på mig. Hur tränar du? Hur tänker du angående kosten?
Du har ju lyckats bli gravid ett antal gånger nu trots rökning, så något måste du ju göra rätt!
Och nu ringde gyn. Har ett AMH-värde på 1.5 och progesteron låg på 57 som hon sa va väldigt högt så hon tyckte inte jag behövde tillsätta extra progesteron.
Jahopp. Fortsätta med vitaminer, sluta röka och knulla på helt enkelt!
Låter bra! Vad sa hon om AMH-värdet då? Har ingen koll på det där. Normalt för åldern?
Din träning låter ungefär som min. Jag har ingen hund, men små barn i förskoleåldern så då blir det automatiskt att man rör på sig i vardagen. Försöker komma ut och gå ofta också, annars är jag lite periodare när det gäller mer ordentlig träning.
Jag äter inte lika nyttigt som du, men bättre än de flesta skulle jag tro. Dock svag för bröd... Håller på att försöka lägga om kosten en del, läser mycket om det just nu. Dock för min egen skull, vill hålla mig frisk länge för barnens skull om inte annat. Skulle det även öka fertiliteten så gör det ju inget.
Skönt med bra värden. Tror absolut att kosten spelar stor roll för fertiliteten. Nykär är väl vegetarian och äter säkert också bra (eller vad säger du Nykär? )
Tror att det bästa du kan göra är att dra ner på nikotinet så mycket du bara kan. Tyvärr, eller vad man nu ska säga, är det nog så att det är den enskilda faktorn som har mest negativ inverkan på fertiliteten ...
Angående progesteron kan du ju göra som jag och börja med extra progesteron ungefär en vecka efter ÄL. Men i ditt fall tror jag inte att det egentligen behövs.
Jag är bara på ÄL+6. Lång väntan kvar.
Blankt! Jag visste det men kunde inte låta bli testa ändå. :-/
AMH säger inget om kvaliteten, men det är ändå bra att ha ett bra värde eftersom det då troligen innebär att det finns fler ägganlag för kroppen att välja bland. Tror inte jag har ett bra värde för jag brukar ha rätt få omogna äggblåsor vid ultraljud. Tror det finns ett samband.
Hur är det med dig annars?Usch. Vad tråkigt. Ja, jag testar på lördag, kanske fredag kväll innan jag tar ett glas vin.
Hoppas Rosenrot gör sin grej bra den här månaden, och zinken! Så bra att sambon tar också.
Tack för kosttipsen, jag är rätt påläst men försöker att få in mer i min vardag. Äter inte mycket onyttigt alls, men behöver få in mer näringsrika livsmedel. Tänkte faktiskt fråga hur du fick in nyttiga fetter i din kost med tanke på det du skrev tidigare, men avokado, nätter och oliver är väl bra för det. Har för mig att det är viktigt med bra fetter för äggen.