Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-08-31 11:42:50 följande:

ÄL på CD12-13 är ju perfekt. Och du, du kan ju omöjligt veta om det tagit sig så tidigt. Ägget har ju inte ens fäst än! Planerar du att testa tidigt? Ska du ta progesteron eller något annat?

Jag ska lämna progesteronprov på måndag så måndag kväll börjar jag med progesterall iaf! Om det sen skulle visa plus dagarna därpå så har jag progesteronvagitorier hemma som jag köpte av Nykär!

Planerar testa äl+10, då borde nåt väldigt svagt visa nåt iaf om vi skulle ha lyckats denna gång! Så på onsdag blir det ett test! Vågar inte ge mig på de där kortisontabletterna jag köpte i Spanien : / ska ta ett snack med läkaren på måndag. Han e schysst.

Men jag har en jämn och stigande temp so far iaf!

Har du tagit nåt äl-test än?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-08-31 12:31:04 följande:

Just det ja, du skulle ju lämna progesteronprov. Men då låter det som att du har planerat bra. Jag hade tagit kortison vid plus, men det är ju jag. Tror egentligen inte det behövs.

Tog ÄL-test imorse, funkar bäst nån timme efter morgonurin för mig har jag förstått. Ganska svagt streck, så inget på gång än. Tror jag testar ikväll också för säkerhets skull. Visar det ingenting börjar vi nog imorgon och kör varannan dag tills konstaterad ÄL.

Grejen är att jag kanske inte får något plus om mitt immunförsvar inte är sänkt, så egentligen borde jag kanske ta redan i dag. Äh, jag får se hur jag gör.

Måste vara så skönt med en man som vill ligga varannan dag! Lucky you :) vi fick ju bara till det en endaste gång vid äl, igen ...

Är det DHEA du äter för äggkvaliteten? Eller Q10?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-31 15:53:52 följande:

Vi måste få till det ikväll. Tror äl blir i natt eller imorgon. Jag är helt slut efter en intensiv dag. Hoppas jag hinner piggna på mig lite och får med mig mannen.

Håller tummarna för ett lyckat ligg i kväll!
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-08-31 23:08:31 följande:

Okej, tack då var det som jag mindes... 

Jobbar på med varannan dag här.

13-års jubileum på lördag så kanske blir lite extra

ÄL kan komma när som i cykeln? sedan är det tiden fram till mens som alltid är samma eller hur är det det är nu igen? Blir så mkt fakta att hålla reda på. 

Stämmer :) men för mig kan lutealfasen diffa på 1-2 dagar också.
  • Milou3
    babba74 skrev 2017-09-01 09:35:41 följande:

Jag testade mig imorse på BIM+5 och fick positivt. Kan inte riktigt ta in att jag faktiskt är gravid.. 

Men åh!! Grattis! Nu börjar det hända grejer i tråden :)

Berätta allt!! Symptom? Varför väntade du till BIM +5 med att testa?
  • Milou3

Är på äl+5 i dag. Brösten känns svullna! Mår inte illa men är rätt trött och känner mig flåsig. Kommit på att just nu är en ganska härlig tid i all denna bebisverkstadsperiod - det är ju för tidigt att egentligen ha symptom så man kan leva på hoppet och drömma sig bort :) och vara nöjd med att inte känna nåt.

Men snart är helgen förbi och det drar ihop sig mot BIM och då man BÖR känna nåt som har med en graviditet att göra. Kollade igenom mina anteckningar från junis graviditet - illamående på äl+6 och äl+9! Fan. Då måste jag må illa i morgon, annars är det kört. Aldrig längtat efter att må illa förr ;)

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-01 20:33:34 följande:

Jadå det gick bra.

Härligt! :) nedräkningen kan börja!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-02 09:07:13 följande:

Vi fick även till det igår så nu känns det som en bra omgång. Jackpott nära äl. Äl är det lite osäkert när den varit. Jag tror nog igår/i natt efter hur det brukar vara efter jag sett äggvitetrådigt. Nu moler det en del på vänster sida. Nu håller jag tummarna på ett guldägg!

Perfekt ju!! :) tempar du? jag gör det igen nu. Får mig lite sysselsatt och får äl bekräftat lättare då.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-04 07:19:42 följande:

Som sagt, minns inte att jag brukar ha så här ont. Äl var i fredags och sen dess har jag haft molvärk. Känns både på dagarna men mest på kvällarna. Fast nu känns det mycket så det gör ont vid varje rörelse. Tagit sig, cystor eller lurig kropp? :-/

Hoppas det tagit sig!! :) tror inte det har med cystor att göra! De känns både innan och efter äl.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-04 09:28:11 följande:

Vi kommer att göra NIPT om det någonsin blir aktuellt. Obs dock att man i de allra flesta fall får betala själv, kostar 7000+ medan KUB är gratis.Håller med, det är den bästa tiden! När man har tajmat bra och gjort sitt bästa och inte kan börja överanalysera allt än. Men hur känns det idag då?Härligt! Låter som att ni tajmat jättebra den här gången.Hur har det gått? Har mensen kommit? När jag har varit gravid har jag inte haft någon aning. Och jag fick vänta 4 år på mitt första plus... Men förstår absolut att ni går vidare, jag var ju yngre när jag kämpade för första barnet så hade mer tid. ÄD kommer att bli en spännande resa i så fall, med mycket goda chanser. Håller ändå tummarna för att det blir ett plus de närmaste månaderna för er.

Är på äl+7-8. Ömma bröst och svag molvärk som kommer och går men nästan mindre molvärk än tidigare. Mådde faktiskt illa i går kväll och var tvungen att lägga mig tidigt pga det. Men har noll känsla för att det tagit sig tyvärr. Kommer försöka hålla mig från att testa förrän framåt fredag, då fyller jag 41! :( usch vad tiden går!!

Så antingen blir det alkoholfri myskväll med familjen eller rejält med tröstevin ;) Då är jag på äl+11 eller 12 så då borde nåt synas om jag skulle ha lyckats.

Jag tror snarare din förkylning kan vara bra! Rent immunmässigt :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.