Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

EnLitenTrea skrev 2017-08-22 11:51:48 följande:

Beklagar dina MF och kemiska graviditeter : (

Tack för info om RR Då ska jag läsa på lite om detta och kanske testa nästa månad

Ja testa! Sen sover jag gott av RR och blir nog lite mer pilsk än vanligt ;) vilket iof inte behövs då jag redan har ett ganska stort sexbehov. Sambon knaprar också RR men där märker jag inte samma behov. Tyvärr :/
  • Milou3

Ska ju till gyn i morgon på CD 8 så ska bli spännande att se om hon kan se hur långt bort äl är för jag har ätit RR från dag ett denna gång! Tror inte den kommer tidigare än CD 11 iaf för har inga känningar än och inget sekret än, vilket jag brukar har 3-4 dagar innan äl. Men piggare blir jag inte. Snarare mer trött av RR. Därav att jag tar de på kvällen. Någon som märkt skillnad av lusten om man tar en eller två tabletter?

• Milou3
    Zora skrev 2017-08-22 22:11:53 följande:

Puh! Vilken pärs! Hade så vansinnigt ont i söndags, maxdosen alvedon/Ipren hjälpte inte och jag tillbringade rätt mycket tid på toa om man säger så.. tyvärr släppte aldrig mensvärken helt utan hade lite småont hela igår och nu idag var det på gränsen till outhärdligt igen! Blödde inte så mycket heller. Misstänkte därför att allt inte var ute. Hade ju tack och lov tid på gynmottagningen idag.

Det visade sig att det satt fast rester i livmoderhalsen som proppade igen. Där av allt det onda. Hon lyckades pilla bort det så det kom ut, tillsammans med rätt mycket blod. Sen slutade det göra ont. Jag är helt slut efter att haft ont så länge och jag borde ju åkt in akut sa hon... man är ju för envis..

Lite rester fanns i livmoderhalsen efter det, men tomt i livmodern. Fick valet att ta tabletter för att skynda på och hjälpa det ut, men jag avstod. Tror endel kommit av sig själv nu. Inga mer kontroller om jag inte får ont igen. Sen ska jag ta ett grav.test om 4 v och är det fortfarande pos ska jag ringa.

Hon tyckte vi skulle vänta en mens innan vi försöker igen, men svarade liksom inte på varför? Jag vill inte vänta känner jag nu. Tiden går. Samtidigt blir jag lite nervös om det kan vara dåligt att försöka innan mensen startat. Om det är större risk för MA/MF? Blev i gravid direkt förra gången och det gick ju inte bra..

Usch vilken pärs!! Men skönt ändå att det mesta kom ut nu. Jag hade nog inte pallat vänta en mens :)
  • Milou3

Klar hos gyn!

Allt såg fint ut och hon kunde se en äggblåsa på vänster sida redo att lossa om 4-5 dagar. Fått en remiss att kolla progesteron samt AMH till den 6 september.

Även om jag ville ta fler prover och veta mer känns det ändå skönt att veta att ingen cysta såg ut att störa.

• Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-08-23 18:36:52 följande:

Åååå hatar Clear Blue tester, ser ut som ett minimalt streck men har fått spöksteck flera gånger innan ... ska testa med annat test imorgon . Har verkligen inga symptom alls. Denna väntan ...

Men spännande!! Lägg upp bild ändå :)
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-08-23 19:19:39 följande:

Det ser helt blankt ut nu, men här kommer bild :)

Nä man ser ju ett svagt plus men CB är ju lite kluriga tyvärr. Är det ett starkare plus i morgon em så är det nåt på g iaf :) fast det ser lovande ut tycker jag! Håller tummarna!
  • Milou3

Köpte ägglossningstest ändå fast denna gång billiga enkla rosa stickor från apotea. Mest för att se hur rätt gyn har :) med CB så brukar jag få äl 2 dagar efter glad gubbe, men vet någon hur snabbt såna billiga test är? Och ska jag vänta in att teststrecket blir starkare än kontrollstrecket innan jag ser det som positivt?

• Milou3
    Mawie skrev 2017-08-24 13:21:31 följande:

Tillbaka här igen:( blev ingen bebis den här gången heller.

Var på ul och hon hittade ingenting, så hon trodde det var en kemisk graviditet.

Men det kom ur när jag kom innanför dörren hemma:(

:( nämenfaan! Kram på dig
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-24 12:12:00 följande:

Så spännande för er som snart kan testa.

Min mens är slut och nu är det bara att ladda upp för äl kring fredag nästa vecka. Planen är att försöka få till det någon dag innan också. Det kan bli svårt i och med att vi är så trötta gårdagskvällarna.

Då ligger vi hyfsat nära, väntar äl på måndag troligtvis ( om nu gyn har rätt) vilket blir CD 13! :)
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-08-24 16:39:02 följande:

Ledsen att det inte gick vägen:(

Går det att försöka direkt med kemisk graviditet?

Ja det ska gå bra! Många får ju kemiska graviditeter men upptäcker det inte för att man testar innan BIM.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.