Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

babba74 skrev 2017-07-21 15:06:24 följande:

En fundering, om man har äl flytningar och lite känningar i ena äggstocken, när inträffar äl tror ni? Eller det kanske är olika för olika personer..

Griper efter halmstrån, min sambo vill ju inte längre fortsätta försöka men jag hoppas verkligen att det tagit sig denna cykel. Men det är önsketänkande, enligt appen hade jag min fertila period precis när jag var bortrest. :(

Jag brukar märka av äl- flytningar 3-4 dagar innan äl och dagen efter äl är det typ borta. Ägglossningsdagen har jag dock rejält ont men det där är nog olika.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-22 08:22:17 följande:

Svettningar, snälla säg det är ett tecken på graviditet och inte ett tidigt klimakterie. :-P

Haha sånna tankar går jag också med! Testa da! :)

Monchichi: enligt min app ska jag ha äl den 1:a aug, som blir CD 12, men den kan ju likväl komma 31:a juli eller 2:a augusti. Så väldigt spännande om hon kan se om äl är på g eller precis skett :) min största oro nu ligger mer i om min sambo fixar att ha sex då. Kommer ha både barn och hund hemma och hunden är lättväckt och närhetssökande. Funderar nästan på att boka in barn och hundvakt.
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-07-22 09:26:36 följande:

Nån som vet hur det är med ÄL? de skrive rju att man ska skydda sig efter en skrapning för Äl kan komma igång 10 dagar efter. Men får man ÄL om man fortf har hcg i kroppen? 

Gillar liksom att försöka göra barn men inte lätt att få tilld et med kvällstrött man och liten som ska sove mitt emellan. Gärna med en hand på var av oss:) 

Då vill man att de ggr man får till räknas och att det åtminstone är chans på Ål. 

Samma problematik här ;)

Det sägs ju vara lättare att bli gravid efter en skrapning och då borde det ju inte spela någon roll om det ligger lite hcg kvar. Testa med både grav och äl- test nära äl kanske?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-22 13:36:22 följande:

Okej! Nu har jag köpt ett CB Early. Kan jag testa ikväll eller måste jag vänta till morgonurinen?

Jag hoppas ju men har egentligen ingen känsla att jag är gravid men jag döööör av nyfikenhet.

När jag fick plus på cb vid första mf så testade jag bim-4 och det syntes ganska tydligt. På em urin. Testa nu :)
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-07-22 20:46:30 följande:

Nu har jag sannolikt älkänningar, inte tempat eller testat, försöker hålla mig från sånt, tar ältest ibland, utan tänker om man har sex varannan dag bör det ju inte missas??

Däremot är svärföräldrar här nu, så då blir sambon alltid lite stel:), men imorse fick vi till det.

Imponerade av er som orkar testa både äl och med graviditetstest !

En del prat om vitaminer och kaffe hör jag här, hur mycket är för mycket kaffe då? Jag dricker t.ex en kopp på morgonen, sen är jag nöjd. En undersökning de gjort på möss rätt nyligen visade att koffein stör musklerna i äggledarna hos möss som ska föra fram ägget till livmodern, så viss försiktighet skulle man nog iaktta med kaffe. Och vi är rätt lika möss genetiskt sett.

Jag blir lite tokig på min sambo som nu på semestern dricker en mellanöl ibland nästan 3-4 gånger per vecka. Det är ju heller inte bra...nån som vet hur det blir med spermier då? Annars kan han ta kanske två öl per månad, fördelat på olika helger.

En del av er lyckas ju t.om få med era män på att käka vitaminer mm, det är ju kanon ! Har jag försökt men då blir han bara irriterad.

Ang äl-test: jag måste för min sambo har inte något stort sexbehov oavsett om han vill ha barn. Så att ha sex en gång i veckan funkar inte om man vill ha barn, därför kör jag äl-test :)

Ang kaffe: sen jag övergick till koffeinfritt har jag faktiskt plussat 2 ggr ( men fått mf och kemisk graviditet ) men nåt positivt kanske det har med sig ändå.

Ang alkohol: tror inte en mellanöl då och då spelar någon roll alls. :)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-22 22:53:39 följande:

Jag testade, helt blankt. Som jag ändå kände på mig men jag var ju så nyfiken. Bara att invänta mensen.

:( blä vad trist även om du hade det på känn.

Jaja. Hoppas ni lyckas pricka nästa äl bättre! Jag nojar redan hur fan vi ska få till det nästa helg, som blir äl.

Om han inte fixar sexa då så vette fan om jag pallar det mer.
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-07-23 10:11:10 följande:

Jaha ok:), min sambo är inte värösta Tarzan heller, och just nu märker jag världens älflytningar, nämnde detta lite tyst till sambon och då sticker han iväg med hans päron och badar! Jag blir galen:(

Räcker det då att vi fick till det igår morse? För vet inte alls om vi får till det ikväll:(

Grattis måste ut springa av mig lite ilska nu.

Jaså säger du det med kaffe, hmm intressant. Så nu drack jag bara mjölk till frukost!

Fråga verkligen det om immunförsvar och kortison när du går till gyn, hoppas det är en bra läkare som fattar galoppen, jag är rätt säker jag har det problemet också med immunförsvar.

Skulle ni få till det i kväll eller i morgon vore det nog bra! Även om det kanske räcker med sexet i går morse.

Ja jag ska absolut trycka på detta med immunförsvar!

Men vet du inte alls när du har äl? Känner du av äl-värk?
  • Milou3

Monchichi: jag kan ju lätt ha sex när barnen somnat. Hunden brukar sova bredvid oss och är vi i vardagsrummet så ligger han i soffan med oss. Men senaste tiden har han gått in och lagt sig i vår säng om barnen är hemma, deras rum ligger väldigt nära vårat.

Så har jag tur blir det lite sex fram mot helgen och äl ändå. Vi hade det i morse, barnen är hos sin pappa men hunden hoppade upp och slickade sambon i örat då och då. Irritationsmoment absolut! Synd att äl inte va i dag :/ är bara på CD4 haha så det är en vecka kvar ungefär.

• Milou3

Förlåt att jag tjatar här om detta med överaktivt immunförsvar :) men, jag läste precis på nätet att antibiotika har en immundämpande förmåga.

Vid mina två tydliga plus har jag ätit antibiotika mot urininfektion. Slump? När jag slutat äta blev det mf.

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-24 08:51:54 följande:

Hur viktigt är det att Tsh ligger kring 2 för fertiliteten? Mitt svar låg på 3.2

Det är nog rätt viktigt vad jag förstått! Läst många trådar att den helst ska ligga runt Max 1,5 men andra här vet nog mer.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.