smurfen 11 skrev 2017-07-22 20:46:30 följande:
Nu har jag sannolikt älkänningar, inte tempat eller testat, försöker hålla mig från sånt, tar ältest ibland, utan tänker om man har sex varannan dag bör det ju inte missas??
Däremot är svärföräldrar här nu, så då blir sambon alltid lite stel:), men imorse fick vi till det.
Imponerade av er som orkar testa både äl och med graviditetstest !
En del prat om vitaminer och kaffe hör jag här, hur mycket är för mycket kaffe då? Jag dricker t.ex en kopp på morgonen, sen är jag nöjd. En undersökning de gjort på möss rätt nyligen visade att koffein stör musklerna i äggledarna hos möss som ska föra fram ägget till livmodern, så viss försiktighet skulle man nog iaktta med kaffe. Och vi är rätt lika möss genetiskt sett.
Jag blir lite tokig på min sambo som nu på semestern dricker en mellanöl ibland nästan 3-4 gånger per vecka. Det är ju heller inte bra...nån som vet hur det blir med spermier då? Annars kan han ta kanske två öl per månad, fördelat på olika helger.
En del av er lyckas ju t.om få med era män på att käka vitaminer mm, det är ju kanon ! Har jag försökt men då blir han bara irriterad.
Ang äl-test: jag måste för min sambo har inte något stort sexbehov oavsett om han vill ha barn. Så att ha sex en gång i veckan funkar inte om man vill ha barn, därför kör jag äl-test :)
Ang kaffe: sen jag övergick till koffeinfritt har jag faktiskt plussat 2 ggr ( men fått mf och kemisk graviditet ) men nåt positivt kanske det har med sig ändå.
Ang alkohol: tror inte en mellanöl då och då spelar någon roll alls. :)